کدام شامپو برای جنس موهای شما مناسب است؟

0

شما در طول هفته ممکن است چند بار از شامپو برای شستن مو‌های خود استفاده کنید و از این رو انتخاب شامپوی مناسب برای مو‌های شما اهمیت بسیاری دارد. در واقع انتخاب شامپوی مناسب، شما را از شر مشکلات مربوط به مو رها می‌کند.

قبل از هر چیز شما باید شامپویی را انتخاب کند که با مو و پوست سر شما سازگاری داشته باشد. علاوه بر این، آن شامپو باید بتواند مشکلات شما نظیر شوره‌ی سر، موی آسیب دیده، ریزش مو و… را درمان کند. اگر شامپوی مورد استفاده با جنس مو‌های شما سازگاری نداشته باشد، مشکلات موی شما بیشتر از قبل خواهد شد. در نهایت قبل از خرید شامپو، باید به مواد استفاده شده در آن نیز توجه داشته باشید. در ادامه با ما همراه باشید تا به شما در انتخاب شامپوی مناسب کمک کنیم.

شامپو سلامت و زیبایی پوست و مو

با توجه به نقش پررنگ موها در زیبایی افراد، اهمیت زیادی دارد که برای انتخاب و خرید شامپو، به دنبال برندهای معتبر و محصولات حرفه ای باشید. انتخاب شامپو مناسب برای موهای معمولی، خشک یا چرب، کمک می کند تا ضمن شستشوی لازم، سلامت، شادابی و لطافت موها تامین شود.

جنس مو‌های خود را بشناسید

وجود مواد شیمیایی قوی در بسیاری از محصولات مویی باعث خشکی و بی‌روح شدن مو‌ها می‌شود. علاوه بر این باید توجه داشت که هر فردی بافت و جنس موی متفاوتی دارد و هر شامپویی مناسب هر جنس مویی نیست. در ادامه به شما توضیح می‌دهیم که چه شامپویی برای چه نوع مویی مناسب است.

شامپو سلامت و زیبایی پوست و مو

۱. موی خشک

اگر شما هم موهای خشکی دارید، تمرکز اصلی شما باید انتخاب شامپویی باشد که مو‌های شما را آبرسانی کند. موی خشک که می‌تواند نشانه‌ی آسیب مو باشد، شکننده بوده و مستعد شکستگی است. این نوع مو رطوبت را به خود جذب نمی‌کند و به همین دلیل بافت آن همواره خشک باقی می‌ماند.

از آنجایی که موی خشک و زمخت به راحتی گره می‌خورد، این مدل مو به شامپویی نیاز دارد که آن را تقویت کند. شامپو‌های آبرسان و مرطوب‌کننده بهترین انتخاب برای این مدل مو هستند. از آنجایی که این مدل مو به شدت مستعد پیچ خوردن است، حتما شامپویی را انتخاب کنید که محتویات آن بتواند این خاصیت پیچ خوردن را کاهش دهد.

شامپو‌های مخصوص موی خشک زمانی بهترین نتیجه را به شما می‌دهند که همراه با نرم‌کننده‌ی مو استفاده شوند. یک نرم‌کننده و تقویت‌کننده می‌تواند به کمک محتویاتی که دارد، رطوبت را در مو‌های شما حفظ کرده و از پیچ و گره خوردن آن جلوگیری کند.

به یاد داشته باشید که شامپو‌های حاوی سولفات، چربی طبیعی موی شما را از بین برده و آن را خشک‌تر می‌کند؛ از این رو افرادی که مو‌های خشک دارند، بهتر است از شامپو‌های حاوی سولفات استفاده نکنند. در همین راستا پیشنهاد ما به شما خرید شامپو ترزمی بدون سولفات است که می‌توانید آن را از فروشگاه اینترنتی موتن رو تهیه کنید.

۲. موی چرب

افزایش سبوم (چربی پوست) باعث می‌شود که مو‌های شما چرب و کثیف به نظر برسد. افراد دارای موی چرب باید با فاصله‌‌ی زمانی کمتری مو‌های خود را بشویند تا درخشش آن را حفظ کرده و چربی آن را برطرف کنند.

از آنجایی که تولید چربی کف سر برای این افراد زیاد است، بهتر است از مصرف شامپو‌های آبرسان و مرطوب‌کننده‌ای که رطوبت و چربی کف سر را بیشتر می‌کنند، به شدت خودداری کنند. شامپویی که بتواند تعادل چربی کف سر را حفظ کرده و مو‌ها را تقویت کند، بهترین انتخاب برای افرادی است که مو‌های چرب دارند.

علاوه بر این، افراد دارای مو‌های چرب باید به دنبال شامپویی باشند که سولفات داشته باشد. در واقع سولفات شامپو چربی و کثیفی موی چرب را از بین برده و میزان اسید سالیسیلیک که موجب ترشح بیشتر سبوم می‌شود را کنترل می‌کند. در این باره پیشنهاد ما به شما این است که به سراغ بهترین شامپو داو مخصوص مو‌های چرب بروید و استحکام و درخشندگی مو‌های خود را به کمک آن افزایش دهید.

۳. مو‌های رنگ شده

موهای رنگ شده به خاطر این که در معرض مواد شیمیایی بوده‌اند، به مراقبت ویژه‌ای احتیاج دارند؛ بنابراین بهتر است برای این مدل مو به دنبال شامپو‌هایی برویم که برای مو‌های رنگ‌شده تولید شده‌اند. مو‌های رنگ شده به آبرسانی بیشتری نیاز دارند و شامپو‌های مخصوص مو‌های رنگ شده باید بتواند این نیاز مو را کاملا برطرف کند.

مو‌های رنگ شده باید هر چند روز یکبار شسته شوند، وگرنه رنگ مو خیلی زود از روی مو‌ها پاک می‌شود. علاوه بر نکات گفته شده، شامپو برای مو‌های رنگ شده باید خاصیت نرم‌کنندگی بیشتری در مقایسه با دیگر شامپو‌ها داشته باشد.

اگر مو‌های شما نیز رنگ شده است، حتما از یک شامپوی فاقد سولفات که برای مو‌‌های رنگ شده تولید شده، استفاده کنید. این مدل شامپو‌ها pH کمتری داشته و پوشش سخت مو را باز نمی‌کنند.

۴. مو‌های نازک

مو‌های نازک معمولا به صورت طبیعی بافت ابریشمی داشته و به زمان کمتری برای خشک شدن احتیاج دارند. این مدل مو معمولا حجم کمتری داشته و بیشتر مستعد چرب شدن است. اگر شما هم مو‌های نازک دارید، از مصرف شامپو‌های نرم کننده خودداری کرده و به سراغ شامپو حجیم کننده مو بروید.

شامپو‌های حجیم کننده، ساختار مو‌های شما را محکم‌تر از قبل کرده و پوشش بیرونی مو را تقویت می‌کنند. این مدل شامپو‌ حاوی موادی نظیر پروتئین گندم هیدرولیز شده است که به افزایش بدنه‌ی مو‌ها کمک کرده و باعث حجیم شدن آن‌ها می‌شود.

۵. مو‌های فر

افراد مو فرفری باید به سراغ شامپویی بروند که یا پروتئین بالایی دارد و یا مخصوص مو‌های فر تولید شده است. معمولا فر مو‌ها به خاطر بافت آن خشک‌تر از سایر قسمت‌ها به نظر می‌رسد و این مشکل در مکان‌های با رطوبت بالا تشدید می‌شود. اگر فر موهای شما بسیار زیاد است، باید از شامپویی استفاده کنید خاصیت آبرسانی بالایی داشته باشد.

شامپو سلامت و زیبایی پوست و مو

در پایان

در این مطلب تلاش کردیم تا بهترین شامپو برای انواع مدل مو را به شما معرفی کرده و توضیح دهیم. انتخاب شامپو این روز‌ها به دغدغه‌ی بسیاری از افراد تبدیل شده است؛ از این رو ما در فروشگاه اینترنتی موتن رو انواع مختلف شما متناسب با نیاز شما را عرضه کرده‌ایم.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ