انتقام مرگبار با بمب‌گذاری در پرشیا

0

ساتین نیوز: اعضای خانواده مقتول برای انتقام‌جویی دوست قاتل را به قتل رساندند.

به گزارش سایت خبری ساتین نیوز به نقل از فرارو، تحقیقات در پرونده قتل پسرجوانی که ۳ ماه قبل و به دنبال بمب گذاری در خودرو اش به قتل رسید، با دستگیری ۴ متهم وارد مرحله ای تازه شد.

شامگاه دوازدهم بهمن سال گذشته انفجاری هولناک خیابان خواجوی کرمانی در منطقه کیانشهر واقع در جنوب شرق تهران را لرزاند. انفجار در یک دستگاه خودروی پژو پرشیای سفید رنگ که پسر جوانی سرنشین آن بود رخ داد.

شدت این انفجار به حدی بود که قطعات خودرو تا شعاع چند متری پرتاب شده و راننده آن نیز به طرز فجیعی جانش را از دست داده بود. ماجرای این انفجار مرگبار به قاضی ساسان غلامی، بازپرس کشیک دادسرای امور جنایی تهران گزارش و دستور انجام تحقیقات در این باره صادر شد. آنطور که شواهد به دست آمده در صحنه نشان می داد، حادثه بر اثر انفجار مواد منفجره ای شبیه دینامیت که در کف یا صندوق عقب خودرو جاسازی شده رخ داده بود. یکی از شاهدان که راننده خودروی عبوری بود به مأموران گفت: من در حال عبور از خیابان بودم که جلوی چشمانم پژو پرشیا منفجر شد.

موج انفجار از یک طرف و ترس و وحشتی که به جانم افتاد باعث شد خودروام از مسیر منحرف شود و با خودروی دیگری برخورد کند. دقیقا به خاطر دارم که درِ صندوق عقب پرشیا چندین متر به هوا پرتاب شد و راننده هم همان موقع جانش را از دست داد. از سوی دیگر مأموران به تحقیق از خانواده راننده پرشیا (مقتول) پرداختند.

یکی از نزدیکان او که خانه اش در همان حوالی است گفت: مقتول حدود ۲۰ دقیقه قبل از حادثه سوار بر ماشینش از خانه خارج شد تا به پمپ بنزین برود، اما در مسیر این حادثه رقم خورد و جان او را گرفت. همه شواهد از این حکایت داشت که راننده پرشیا قربانی انتقام جویی شده و افرادی با قرار دادن بمب در خودروی او، وی را به قتل رسانده بودند.

در ادامه تحقیقات معلوم شد که مقتول به نام فرهاد سال ۹۹ در پرونده قتل مسلحانه مردی که در یکی از شهر های غربی کشور اتفاق افتاده بود دستگیر شده بود. او حدود ۸ ماه در بازداشت و قاتل اصلی به خارج از کشور گریخته بود. مقتول به تازگی موفق شده بود با سپردن وثیقه از زندان آزاد شود و پس از آن به تهران آمده بود که قربانی این حادثه شد. با این اطلاعات، تیم جنایی پایتخت به این نتیجه رسید که حادثه بمب گذاری در خودروی مقتول به ماجرای قتل مسلحانه ای که باعث شده بود او ۸ ماه در بازداشت باشد ارتباط دارد.

ماموران برای به دست آوردن اطلاعات بیشتر به تحقیق درباره ماجرای قتل مسلحانه ای پرداختند که اواخر سال ۹۹ در یکی از شهر های غربی کشور اتفاق افتاده بود. در آن زمان مردی میانسال با شلیک گلوله به قتل رسید که با انجام بررسی ها معلوم شد که او قربانی کینه خواستگار دخترش شده است.

آنطور که بررسی ها نشان می داد قاتل مسلح به خواستگاری دختر مرد میانسال رفته بود، اما وقتی با مخالفت پدر دختر مواجه شده بود، نقشه قتل او را کشیده بود. او سپس با همراهی دوستش سراغ پدر دختر رفته و وی را به ضرب گلوله به قتل رسانده و پس از آن نیز از کشور گریخته بود. ماموران متوجه شدند در این جنایت فرد همراه خواستگار قاتل، فرهاد یعنی همان جوانی بود که به دلیل بمب گذاری در خودرواش به قتل رسید. فرهاد به عنوان متهم ردیف دوم پرونده بازداشت شد، اما در بازجویی ها گفت که نقشی در جنایت مسلحانه نداشته است. او توضیح داد که روز حادثه همراه دوستش برای صحبت و پادرمیانی سراغ مقتول رفته بود تا او را راضی به وصلت کنند، اما وی به شدت مخالفت کرد.

همین آغاز درگیری میان مرد میانسال و خواستگار دخترش شد. در نهایت جوان خواستگار با شلیک گلوله پدر دختر را به قتل رساند و قاچاقی از کشور گریخت. فرهاد پس از بیان این توضیحات درحالی که اظهار بی گناهی می کرد چند ماه در بازداشت بود تا اینکه با سپردن وثیقه آزاد شد. با این حال خانواده مقتول (مرد میانسال) نسبت به آزادی وی اعتراض کردند و اصرار داشتند که فرهاد در ماجرای قتل پدرشان نقش داشته و باید مجازات شود.

از سوی دیگر فرهاد پس از آزادی راهی پایتخت شد و این در حالی بود که خانواده مقتول (مرد میانسال) همچنان دست بردار نبودند و چندین بار او را تهدید به قتل کردند. سرانجام نیز یکی از پسر های مقتول چند ماه قبل با تهیه اسلحه کلاشینکف راهی تهران شد تا با قتل فرهاد از او انتقام بگیرد، اما پلیس در بین راه خودروی وی را که با سرعت بالا در حال حرکت بود توقیف کرد و در بازرسی از ماشین وی اسلحه کشف و متهم بازداشت شد. به این ترتیب تلاش نخست خانواده مقتول (مرد میانسال) برای قتل فرهاد بی نتیجه ماند. از سوی دیگر پسر جوان به دلیل تهدید های مکرر خانواده مقتول جرأت نمی کرد پایش را از خانه بیرون بگذارد تا اینکه روز حادثه پس از ۲ ماه که در خانه خود را حبس کرده بود تصمیم گرفت بیرون برود تا هم هوایی بخورد و هم باک اتومبیلش را پر کند، اما همان روز بر اثر انفجار بمبی که در خودرواش جاسازی شده بود به قتل رسید.

با تکمیل شدن تحقیقات و به دست آمدن این اطلاعات، مظنونان اصلی حادثه بمب گذاری که پسران مقتول (مرد میانسال) و ۲ نفر از اقوام نزدیک وی بودند چند روز قبل با دستور بازپرس جنایی تهران بازداشت شدند. اگرچه متهمان اظهارات ضد ونقیضی را پیش روی بازپرس جنایی تهران مطرح کرده اند، اما شواهد و مدارک به دست آمده که نشان می دهد آن ها عمدا و با انگیزه انتقام جویی در ماشین فرهاد بمب کار گذاشته بودند تا وی را به قتل برسانند. در این شرایط هر ۴ متهم پرونده بازداشت شده و برای انجام تحقیقات بیشتر در اختیار مأموران اداره دهم آگاهی تهران قرار گرفته اند.

سرقت از خودروها با دستمال کاغذی!

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ