ماجرای حضور و مالکیت لیونل مسی در آمریکا/ ملاقاتی که حواشی جدیدی به‌وجود آورد/ پای دیوید بکام در میان است؟

0

ماجرای حضور و مالکیت لیونل مسی در آمریکا/ ملاقاتی که حواشی جدیدی به‌وجود آورد/ پای دیوید بکام در میان است؟

خورخه مسی، پدر و مدیربرنامه‌های لیونل مسی فوق‌ستاره آرژانتینی پاری‌سن‌ژرمن خبری مبنی بر ملحق شدن او در سال ۲۰۲۳ و در پایان قراردادش با باشگاه فرانسوی به اینتر میامی و در اختیار گرفتن ۳۵ درصد از سهام باشگاه آمریکایی را رد کرد.

مسی تابستان گذشته پس از خداحافظی احساسی با باشگاه بارسلونا که میراث بزرگی از خودش با ۶۷۲ گل در ۷۷۸ بازی به جای گذاشت، قراردادی ۲ ساله با باشگاه پاری‌سن‌ژرمن امضا کرد. با این حال پس از به ثمر رساندن ۱۱ گل در ۳۳ بازی بازیکنی ناکام تلقی شد و در آینده بلندمدت او در پاریس ابهام به‌وجود آمد.

مسی در آمریکا؟

رسانه «Front Office Sports» در گزارشی ادعا کرد که این بازیکن آرژانتینی در پایان قراردادش که سال ۲۰۲۳ است از پی‌اس‌جی جدا خواهد شد تا به میامی برود و با باشگاه اینتر که تحت مالکیت دیوید بکام است، قرارداد امضا کند. در عین حال این رسانه خبر از انتقال ۳۵ درصدی مالکیت باشگاه اینتر میامی به لیونل مسی داد.

واکنش خورخه

با این حال نشریه فرانسوی «لوپاریزین» به سراغ مدیربرنامه و پدر مسی رفت و خورخه خبر پیوستن لئو به اینتر را کاملاً نادرست خواند. خورخه در این باره گفت: «لئو هنوز در مورد آینده‌اش تصمیمی نگرفته است. اگر لئو اخیراً با دیوید بکام در قطر برخورد داشته، تنها بخشی از حضور پی‌اس‌جی در دوحه بوده که هافبک سابق انگلیس سفیر آن کشور در جام‌جهانی آینده است.»

واکنش اینتر

نشریه «دیلی‌میل» هم در همین راستا با باشگاه آمریکایی اینتر میامی تماس گرفت و نماینده این باشگاه گفت: «سیاست باشگاه اینتر میامی این است که درباره شایعات اظهار نظر نکند.»

مسی در قطر

لیونل مسی و برخی از هم‌تیمی‌هایش در پاری‌سن‌ژرمن دوشنبه گذشته برای حضور در یک تور راهی دوحه قطر شده‌اند. در حاشیه این سفر هم مشخص شد مسی ملاقات کوتاهی با دیوید بکام اسطوره فوتبال انگلیس و سفیر جام‌جهانی که از اتفاق مالک باشگاه آمریکایی اینتر میامی هم هست، داشته.

سفیر جام‌جهانی

دیوید بکام برای جام‌جهانی ۲۰۲۲ قراردادی ۱۰ میلیون پوندی با قطری‌ها امضا کرد تا سفیر این کشور در جام‌جهانی باشد، به همین دلیل سفرهای بسیاری به این کشور خاورمیانه‌ای دارد. در حاشیه یکی از سفرهایش به طور همزمان با بازیکنان پاری‌سن‌ژرمن مثل لیونل مسی، سرخیو راموس، نیمار و کیلیان امباپه دیدار داشت. او که خودش هم سابقه پوشیدن پیراهن پی‌اس‌جی را داشته پستی در اینستاگرامش منتشر کرد و نوشت: «همیشه با خانواده پی‌اس‌جی بودن خوب است.»

پاری سن ژرمن نیوز

ارتباط بکام و مسی

گفته می‌شود دیوید بکام مدت‌هاست که با لیونل مسی ارتباط دارد، اما شایعه‌ای که در مورد حضور فوق‌ستاره آرژانتینی در تیمش منتشر شده همچنان مبهم باقی مانده است. بکام در واکنش به این شایعات گفته بود: «من همیشه گفته‌ام که بهترین بازیکنان را برای بازی با پیراهن تیم می‌خواهم، برای این که انتظار خاصی وجود دارد. متأسفانه گاهی اوقات ممکن است این ایده چیز بدی باشد، اما بیشتر اوقات خوب است. وقتی که اولین بار پروژه را شروع کردم مردم می‌گفتند این بازیکن می‌آید و آن بازیکن می‌آید. رونالدو می‌آید و مسی می‌آید. در پایان ما باید برنده شویم، چه با بازیکنان جوان و چه با ستاره‌ها. هواداران‌مان خوشحال خواهند شد اگر ستاره‌هایی داشته باشیم، اما بازیکنان جوان را هم ببینید که از آکادمی باشگاه عبور می‌کنند و با بردن جام MLS خوشحال‌تر خواهند شد.»

افت مسی

با توجه به این که لیونل مسی یکی از بزرگ‌ترین بازیکنان تاریخ فوتبال است، ۶ گل زده در ۲۵ بازی در این فصل لیگ فرانسه آمار خوبی برای او نیست. با این حال مائوریسیو پوچتینو از او دفاع کرده و گفته: «قضاوت در مورد مسی به این شکل ناعادلانه است. شما نمی‌توانید در مورد او اینطور صحبت کنید. مثل زمانی که درباره مارادونا صحبت می‌کنیم. من در مورد یک بازیکن معمولی صحبت نمی‌کنم. مسی هم‌سطح مارادونا است. هیچ شکی در مورد کیفیت او ندارم و او استعداد کافی برای انجام هرکاری را دارد. فصل آینده برایش کاملاً متفاوت خواهد بود. این یک سال مسی در حال یادگیری بوده، نه فقط در سطح حرفه‌ای آمدن به پی‌اس‌جی یا در این مورد که به لیگی جدید آمده و کنار هم‌تیمی‌های جدید است، بلکه در سطح خانوادگی هم این مسئله را باید در نظر گرفت. این یک تحول مهم است که می‌تواند یک بازیکن را تحت‌تأثیر قرار دهد.»

پاری سن ژرمن نیوز

پاری سن ژرمن نیوز

منبع : خبر ورزشی

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ