تیم‌های لیگ برتری برای هر امتیاز چقدر هزینه کرده‌اند؟

0

تیم‌های لیگ برتری برای هر امتیاز چقدر هزینه کرده‌اند؟

باشگاه منچستریونایتد بدترین مقیاس امتیاز به ازای هزینه را در فصل ۲۰۲۲-۲۰۲۱ در لیگ برتر انگلیس دارد.

شیاطین سرخ تابستان گذشته هزینه‌های زیادی برای جیدن سانچو، رافائل واران و کریستیانو رونالدو پرداخت کردند که مجموع‌شان به حدود ۱۲۶ میلیون پوند می‌رسد؛ و این فقط برای یک پنجره نقل و انتقالات بود.

اما عملکرد غم‌انگیز یونایتد در زمین باعث شده که آن‌ها برای هر امتیاز ۱۶٫۹ میلیون پوند خرج کنند. با توجه به اینکه بازیکنانی مانند هری مگوایر، پل پوگبا و برونو فرناندش نیز با مبالغ هنگفتی وارد زمین شده‌اند، رسیدن به امتیاز ۵۸ برای یونایتد تلاشی پرهزینه بوده است.

برنتفورد به شیاطین سرخ نشان می‌دهد که چگونه باید این کار را انجام دهند! زنبورها در این فصل ۴۶ امتیاز دارند و تنها ۱٫۵ میلیون پوند برای هر امتیاز خرج کرده‌اند. توماس فرانک تیمش را در مقایسه با شش تیم بزرگ با بودجه اندکی ساخته است و به لطف فروش هنگفت بازیکنانی مانند سعید بن‌رحمه، اولی واتکینز و نیل ماپی در سال‌های اخیر، هزینه خالصش موثر بوده است.

منچسترسیتی بیشتر از رقیبش یونایتد برای تیمش هزینه کرده، اما با کسب ۹۰ امتیاز از ۳۷ بازی حرف بیشتری برای زدن دارد و در صورت پیروزی در روز یکشنبه، عنوان قهرمانی را کسب خواهد کرد. این رقم به ۱۰٫۸ میلیون پوندِ خرج شده برای هر امتیاز تبدیل می‌شود که همچنان چهارمین میزان در لیگ پس از چلسی با ۱۳٫۷ میلیون پوند و اورتون با ۱۲٫۵ میلیون پوند است. تافی‌ها یکی از تیم‌هایی بودند که دستاورد کمی در این فصل داشتند و اگر نتوانند در دو بازی اخیر خود پیروز شوند، باز هم احتمال دارد سقوط کنند. برنلی و لیدز هم که در حال سقوط هستند، نسبتاً کمتر هزینه کرده‌اند و به‌ترتیب ۳٫۶ میلیون پوند و ۴٫۸ میلیون پوند برای هر امتیاز دارند.

دو مدعی قهرمانی نیز تفاوت قابل توجهی در هزینه‌های خود دارند و لیورپول به ازای هر امتیاز ۸٫۲ میلیون پوند خرج کرده و خرج خالص بسیار سالم‌تری نسبت به سیتی دارد. آنتونیو کونته از زمانی که هدایت تاتنهام را برعهده گرفت، بسیار مورد تمجید و نحسین واقع شد، و با توجه به هزینه نقل و انتقالات نسبتاً کم آن‌ها تمجیدهایش درست بوده است؛ ۷٫۱ میلیون پوند به ازای هر امتیاز در این دوره.

نوریچ بعد از برنتفورد با ۲٫۴ میلیون پوند به ازای هر امتیاز بهترین رکورد بعدی را دارد، اما سقوط کرد.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ