اتلتیکومادرید – منچستریونایتد؛ نبرد غول‌های خسته

0

اتلتیکومادرید – منچستریونایتد؛ نبرد غول‌های خسته

ساتین –

امشب در آخرین شب از دور رفت مرحله یک‌هشتم نهایی لیگ قهرمانان اروپا، از ساعت ۲۳:۳۰ تیم‌های اتلتیکومادرید و منچستریونایتد در ورزشگاه واندامتروپولیتانو به مصاف هم خواهند رفت.

اتلتیکومادرید؛ جبـران ال‌چولو

ال‌چولو و تیمش این فصل از عرش به فرش رسیدند. باورنکردنی بود که در ماه دسامبر، مدافع عنوان قهرمانی لالیگا در ۴ بازی متوالی شکست خورد. حالا نه تنها اتلتیکو باید قید تکرار قهرمانی را بزند، بلکه حضور در لیگ قهرمانان اروپای فصل بعد هم در خطر است. داستان در لیگ قهرمانان اروپا هم خیلی بهتر نیست. فقط ۷ گل زده و فقط ۷ امتیاز در شرایط عادی تیمی را به مرحله حذفی نمی‌رساند، ولی به لطف پیچیدگی گروه و اقتدار بایرن، تیم دیگو سیمئونه توانست به مرحله حذفی برسد. حالا کمی وضعیت بهتر شده و حداقل یک هفته در میان اتلتیکو پیروز می‌شود. ال‌چولو امیدوار است در نبرد مقابل منچستریونایتد ناکامی‌های این فصل را جبران کند.

منچستریونایتد؛ شیطان زنده می‌شود؟

حواشی دست از سر منچستریونایتد برنمی‌دارند. وقتی فوق‌ستاره کهنه‌کاری مثل کریستیانو رونالدو به تیم آمد، مشخص بود که بعد از درخشش، حاشیه هم کنار حضور او خواهد بود. با این حال در دیدار گذشته ۴ گل به لیدزیونایتد زدند تا با روحیه خوب وارد مرحله حذفی لیگ قهرمانان اروپا شوند. رالف رانگنیک متوجه شده که کنترل بازیکنان شیاطین‌سرخ از کنترل بازیکنان بوندس‌لیگایی چقدر سخت‌تر است. با این حال، این تکنیسین آلمانی امیدوار است که پیشرفت تیمش در لیگ قهرمانان ادامه‌دار باشد و حداقل با برد در مادرید به آرامش برسند. آیا شیاطین‌سرخ در پایتخت اسپانیا احیا می‌شوند؟ فراموش نکنید با وجود همه مشکلات یونایتد از سوم ژانویه که در لیگ برتر به ولورهمپتون و چهارم ژانویه در جام‌حذفی به میدلزبورو باخت، دیگر شکستی نداشته.

آخرین بازی
نوامبر ۱۹۹۱ در دور دوم تورنمنت جام‌درجام اروپا، منچستریونایتد و اتلتیکومادرید به تساوی ۱-۱ رسیدند. برای شیاطین‌سرخ هیوز گل زد و شوستر تنها گل مادریدی‌ها را به ثمر رساند. با توجه به برد ۳-۰ اتلتیکو در بازی رفت، این تیم به مرحله بعد رسید.

آمار بازی
۲) اتلتیکومادرید و منچستریونایتد ۲ مرتبه مقابل هم قرار گرفته‌اند که اسپانیایی‌ها یک بازی را برده‌اند و یک بازی هم مساوی شده است.
۲) در یک دهه اخیر، منچستریونایتد ۴ مرتبه در مرحله حذفی لیگ قهرمانان حضور داشته که فقط ۲ مرتبه به مرحله یک‌چهارم رسیده است.
۲) اتلتیکومادرید در یک دهه اخیر ۵ مرتبه از مرحله یک‌هشتم نهایی فراتر رفته است. این تیم ۲ مرتبه نایب‌قهرمان شده و یک مرتبه در مرحله نیمه‌نهایی حضور داشته.
۳۵) اتلتیکومادرید ۳۵ مرتبه به مصاف تیم‌های انگلیسی رفته که ۱۳ برد، ۱۲ تساوی و ۱۰ شکست حاصل کارش بوده است. لیورپول آخرین رقیب اتلتیکو بود که همین فصل ۲ مرتبه مقابل آن در مرحله گروهی لیگ قهرمانان شکست خوردند.
۶۴) در ۶۴ نبرد با تیم‌های اسپانیایی، برای منچستریونایتد ۱۸ برد، ۲۴ تساوی و ۲۲ شکست ثبت شده است. منچستریونایتد هم همین فصل به مصاف رقیبی اسپانیایی رفته که ویارئال بود و هردو بازی را هم از این تیم بردند.
۷) اتلتیکومادرید در مرحله گروهی لیگ قهرمانان فقط ۷ گل زد. این تیم بین تیم‌های صعودکننده در کنار بنفیکا و لیل ضعیف‌ترین خط حمله را داشته.
۰) تیم دیگو سیمئونه عملکرد فوق‌العاده ضعیفی در دیدارهای خانگی‌اش در لیگ قهرمانان داشته. این تیم هیچ‌کدام از ۳ بازی‌اش در متروپولیتانو را این فصل نبرده. در مجموع اتلتیکو در ۶ بازی آخر خانگی‌اش در لیگ قهرمانان پیروز نشده است.

مصدومان و محرومان
ماتئوس کونیا و دانیل واس مصدوم هستند و توماس لمار و ماریو اِرموسو هم درگیر کرونا. یانیک کاراسکو هم به‌دلیل محرومیت نمی‌تواند در ترکیب اتلتیکومادرید قرار بگیرد. تام هیتون تنها مصدوم منچستریونایتد است. ادینسون کاوانی هم مصدوم بوده ولی به احتمال زیاد به این بازی خواهد رسید. میسون گرینوود هم به‌دلیل مشکلات انضباطی فعلاً کنار بازیکنان شیاطین‌سرخ نیست.

ترکیب احتمالی دو تیم
اتلتیکومادرید:
اوبلاک، ساویچ، فلیپه، رینیلدو، ورسالیکو، یورنته، اِررا، کندوگبیا، لودی، کورئا و فلیکس
منچستریونایتد: دخئا، دالو، واران، مگوایر، تلس، فرناندش، مک‌تامینی، پوگبا، رشفورد، سانچو و رونالدو
 

اخبار منچستر یونایتد

منبع : خبر ورزشی

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ