طرز تهیه شربت توت فرنگی

0

طرز تهیه شربت توت فرنگی

طرز تهیه شربت توت فرنگی با توت فرنگی تازه ، فوت و فن شربت توت فرنگی ، غلظت شربت توت فرنگی ، خواص شربت توت فرنگی ، چطور شربت توت فرنگی درست کنم

شربت توت فرنگی حاوی مقادیر مناسبی از فیبر، پتاسیم، آنتی اکسیدان‌، کلسیم، آهن و فسفر است که این مواد مغذی باعث می‌شوند توت فرنگی به عنوان یک جایگزین شیرین، باعث افزایش سلامت قلب، کاهش خطر ابتلا به انواع سرطان و در کل ارتقاء سلامتی بدن شود. توت فرنگی همچنین سرشار از ویتامین C و فاقد چربی اشباع است و کالری کمی دارد. در ادامه شما را با طرز تهیه شربت توت فرنگی آشنا خواهیم کرد.

مواد لازم شربت توت فرنگی طرز تهیه شربت توت فرنگی انواع شربت برای پذیرایی

طرز تهیه شربت توت فرنگی خوشرنگ و مجلسی

مواد لازم
توت فرنگی  یک کیلوگرم
شکر یک کیلوگرم
آب لیموترش یک قاشق چای‌خوری

۱. ابتدا توت فرنگی‌‌ها را شسته و برگ سبز آن را جدا کنید و اجازه دهید خشک شوند.

۲. توت فرنگی‌ها را درون ظرفی ریخته و لابه‌لای آن را شکر بپاشید. سپس به مدت ۲۴ ساعت درون یخچال استراحت دهید تا توت فرنگی‌ها آب بیندازند.

۳. در این مرحله ظرف حاوی توت فرنگی‌ را بر روی حرارت زیاد قرار دهید تا به جوش آید. در این حین مرتبا کف حاصله از جوشیدن توت فرنگی را خارج کنید و دور بریزید. نکته قابل توجه در مورد تهیه شربت توت فرنگی این است که باید در هنگام پخت توت فرنگی‌ها درب قابلمه باز باشد؛ چرا که در غیراینصورت شربت حاصله تیره رنگ خواهد شد و دیگر یک شربت توت فرنگی خوش رنگ نخواهید داشت. این فرایند حدود ۳۰ دقیقه به طول می‌انجامد.

۴. پس از قوام آمدن شربت، آب لیمو‌ترش و یا جوهر لیمو را به آن اضافه نمایید تا مانع از شکرک زدن شربت شود. سپس شعله را خاموش کنید و اجازه دهید خنک شود. شربت شما آماده است. عصاره حاصل را می‌توانید با آب ترکیب کرده و نوش جان کنید.

مواد لازم شربت توت فرنگی طرز تهیه شربت توت فرنگی انواع شربت برای پذیرایی

نشانه قوام آمدن شربت و مربا

مقداری از شربت را در قاشقی بریزد، اگر شربت پس از خنک‌شدن سریع از قاشق نریخت، شربت قوام آمده است.

آشنایی با خواص توت فرنگی

یک واحد توت فرنگی معادل ۸ عدد توت فرنگی است که ۵۰ کالری انرژی دارد و ویتامین C بیشتری نسبت به یک عدد پرتقال خواهد داشت. از خواص توت فرنگی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • توت فرنگی تقویت‌کننده، ملین و خنک‌کننده می‌باشد. به همین جهت توت فرنگی برای درمان یبوست بسیار موثر است.
  • توت فرنگی از تصلب شرائین (گرفتگی عروق) جلوگیری می‌نماید.
  • توت فرنگی اشتها‌آور است و ادرار را زیاد می‌کند.
  • دم‌کرده برگ توت فرنگی در زیادکردن ادرار و شیر بانوان مفید است. همچنین در درمان نقرس و سنگ مثانه نیز اثر گذار است.
  • توت فرنگی به علت داشتن آهن و ویتامین C در خون‌ سازی بدن مؤثر است.
  • توت فرنگی به علت دارا بودن مقادیر کافی کلسیم و فسفر، در رشد و نمو کودکان و نوجوانان، استحکام دندان‌ها و ترمیم شکستگی استخوان‌ها بسیار مؤثر است.
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ