آیا ثبت نام ایران خودرو و سایپا تمدید میشود

0

آیا ثبت نام ایران خودرو و سایپا تمدید میشود

مرحله دوم ثبت‌نام در سامانه یکپارچه تخصیص خودرو از روز شنبه ۲۵ تیر آغاز شده است و روز بیست و هشتم ساعت ۱۷ به پایان رسید و تمدید نشد.

اجرای مرحله نخست از عرضه محصولات شرکت‌های خودروسازی در این سامانه، با حواشی زیادی همراه بود. از اختلال‌های روزهای نخست گرفته تا اعلام دیرهنگام اسامی برندگان. در ادامه نیز بحث‌هایی در مورد امنیت سامانه یکپارچه مطرح شد.

با این وجود، منوچهر منطقی، معاون صنایع حمل و نقل وزارت صمت روز پنجشنبه اعلام کرد که با برطرف شدن ایرادات امنیتی این سامانه، دور دوم ثبت‌نام خودرو آخر تیر انجام می‌شود (باشگاه خبرنگاران جوان).

 

اما متقاضیان در فرایند ثبت‌نام در سامانه یکپارچه، از روز نخست با مشکلاتی مواجه شده‌اند. به نظر می‌رسد سایت سامانه یکپارچه برای برخی به مشکل خورده است. برخی کاربران می‌گویند سایت حتی امکان ورود کد ملی خود را نیز ندارند. البته گروهی نیز موفق به ثبت‌نام شده‌اند.

وزارت صمت این مشکل را برعهده نگرفت و اعلام کرد مشکل از سمت شرکتی است که سامانه را طراحی کرده. امید قالیباف، سخنگوی وزیر صمت در گفتگو با تجارت‌نیوز گفت: مشکلات این سایت مربوط به شرکت مگا است و به وزارت صمت ارتباطی ندارد. مردم برای ثبت شکایات خود باید به شماره پشتیبانی سامانه درج شده تماس بگیرند.

ثبت نام ۵ میلیون نفر در سامانه یکپارچه

با وجود این، براساس آمار اعلام شده ­تا ساعت ۷ صبح روز (سه شنبه ۲۸ تیر) پنج میلیون و ۲۷۵ هزار نفر در سامانه یکپارچه خودرو ثبت‌نام کرده‌اند (تسنیم).

روز یکشنبه نیز حسین آبادی، مدیر پروژه سامانه یکپارچه تخصیص خودرو، با اشاره به رفع کندی سرعت ساعات ابتدایی، از ثبت‌نام بیش از دو میلیون و ۲۰۰ هزار نفر تا ساعت ۱۴ همان روز و ثبت‌نام هفت هزار متقاضی در هر دقیقه خبر داد (ایرنا).

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ