وزیر صمت: حذف قرعه کشی خودرو به تدریج خواهد بود

0

اخبار خودرو

مجله خودرو ساتین– فاطمی امین وزیر صنعت، معدن و تجارت که در راستای سفر هیئت دولت به استان مرکزی به شهرستان ساوه سفر کرده در خصوص حذف قرعه کشی خودرو گفت: خروج خودرو از قرعه کشی تابع عرضه و تقاضا ست و به تدریج اتفاق خواهد افتاد که تابع سازو کار بازار می‌باشد.

فاطمی امین با اشاره به آمار بالای تولید خودرو در کشورگفت: به جز دو خودرو شرکت سایپا، همه خودرو‌های این شرکت از قرعه کشی خارج شده اند.

وزیر صمت می‌گوید: تولید خودرو‌های ناقص به صفر رسیده و هر خودرویی که وارد خط تولید می‌شود، کامل خارج خواهد شد؛ در آبان و آذر ماه سال گذشته تولید خودرو ها‌ی ناقص به ۱۷۰ هزارعدد رسید و الان به ۲۰ هزار خودروی ناقص رسیده که روند تولید بسیار مطلوب است.

در شهرستان‌ها مشکل مسکن بیش از مشکل اشتغال است

فاطمی امین گفت: شهرستان ساوه بیش از آنکه مشکل اشتغال داشته باشد، با معضل کمبود مسکن مواجه است، در جریان این بازدید‌ها مشکلات صنایع از نزدیک بررسی و جلساتی برای حل مشکلات آن‌ها تشکیل و برای برون رفت موانع پیش رو تصمیم گیری می‌شود.

وزیر صمت با اشاره به اینکه برخی مشکلاتی که توسط مدیران صنایع مطرح می‌شود قبل پیش بینی و احصا شده است، گفت: برخی از مسایل برای اولین بار گفته می‌شود که به ما برای اتخاذ تدابیر لازم برای برون رفت از مشکلات کمک می‌کند.


بیشتر بخوانید: مهلت واریز وجه متقاضیان خودروهای سایپا


به گفته فاطمی امین در شهرستان‌ها بیشتر از آنکه مشکل اشتغال داشته باشیم با مشکل کمبود مسکن مواجه هستیم و بر این اساس شرکت شهرک‌های صنعتی در تعاملی که با وزارت راه و شهرسازی برقرار کرده است مقرر شده از طریق واگذاری زمین رایگان و اعطای تسهیلات به صنعتگران زمینه تولید مسکن مورد نیاز نیروی کار شاغل در صنایع را فراهم کند تا مشکل کمبود مسکن در بین جامعه کارگری مرتفع شود.

وزیر صمت گفت: ساوه به دلیل مزیت صنعتی و گستردگی صنایع فرصت مناسبی برای توسعه متوازن دارد و باید بر کار‌های دانش بنیان و کیفی سازی متمرکز شود.

وزیر صمت در جریان سفر رئیس جمهور و هیات دولت به استان مرکزی در بدو ورود به شهرستان ساوه پس ازگلباران و ادای احترام به مقام شامخ شهدای این شهرستان، ضمن حضور در منزل شهید موسوی، از سه واحد صنعتی در شهر صنعتی کاوه بازدید کرد.

منبع: باشگاه خبرنگاران

وزیر صمت: حذف قرعه کشی خودرو به تدریج خواهد بود

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ