از کجا بفهمیم دانشگاه دولتی قبول شدیم

0

از کجا بفهمیم دانشگاه دولتی قبول شدیم | چگونه بفهمیم دانشگاه دولتی قبول شدیم

از کجا بفهمیم کدوم دانشگاه قبول شدیم

در این قسمت دانش آموز می تواند متوجه شود که در انتخاب چه “دانشگاه” هایی مجاز شده است. تاکیدمان روی کلمه “دانشگاه” از این روست که شما در نهایت باید لیستی از “رشته محل” های انتخابی تان را وارد سایت سازمان سنجش کنید. یعنی مثلا انتخاب اول شما رشته x در دانشگاه y است. تا وقتی که شما در دانشگاه  y مجاز نشده باشید حق انتخاب رشته x در ان دانشگاه را ندارید پس از طریق این قسمت می توانید متوجه شوید در چه مجموعه از دانشگاه ها مجاز به “انتخاب رشته” شده اید. در ادامه نحوه مجاز شدن در هر یک از این دانشگاه ها را توضیح خواهیم داد.

روزانه و نوبت دوم :

حدودا ۶۰ درصد از شرکت کنندگان برتر هر رشته برای انتخاب دانشگاه های روزانه و نوبت دوم (یا همان شبانه) مجاز به انتخاب رشته می شوند. ( این عدد در رشته های انسانی و ریاضی تا ۹۰ درصد هم بالا می رود ) بنابراین برای اینکه مجاز به انتخاب رشته در دانشگاه های روزانه یا شبانه شوید در کنکور ریاضی و انسانی حدودا باید رتبه کشوری تان کمتر از ۱۲۰۰۰۰ و در کنکور تجربی حدودا کمتر از ۲۵۰۰۰۰ کشوری شده باشید.

نیمه حضوری، مجازی و پردیس های خودگردان :

رتبه مجاز شدن در این دانشگاه ها نیز حدودا با رتیه مجاز شدن در روزانه و نوبت دوم برابر است و تفاوت فاحشی ندارد.

ویژه فرهنگیان :

مجاز شدن برای این انتخاب صرفا برای کسانی است که در ثبت نام اولیه کنکور سراسری خود را شاغل رسمی یا پیمانی در آموزش و پرورش معرفی کرده باشند. دقت کنید مجاز شدن در این گونه دانشگاه ها با مجاز شدن برای مراکز تربیت معلم متفاوت است.

دانشگاه فرهنگیان ( مراکز تربیت معلم سابق ) :

مجاز شدن برای این دانشگاه ها یعنی می توانید دانشگاه های تربیت معلم را در انتخاب های خود بیاورید. مجاز شدن در این دانشگاه ها سه شرط اصلی دارد :

۱) حداکثر سن ۲۲ سال ( تا ۱ مهر ) ۲) معدل سه سال دیپلم بالاتر از ۱۵ باشد  ۳) نمره کل دانش آموز بالاتر از ۶۵۰۰ باشد

اگر شما این سه شرط را داشته باشید سیستم بصورت خودکار شما را برای مراکز تربیت معلم یا همان دانشگاه های فرهنگیان مجاز به انتخاب رشته می کند و نیازی به اعلام علاقه مندی در جای خاصی نیست.

رشته های پیام نور و غیر انتفاعی (پذیرش بر اساس کنکور و سوابق تحصیلی) :

اگر مایل به انتخاب رشته های دانشگاه های پیام نور و غیر انتفاعی در انتخاب رشته خود هستید صرفا کافیست کارت اعتباری این دانشگاه ها را تهیه کرده باشید. این کارت را هم می توانستید در زمان ثبت نام کنکور تهیه کنید و اگر هم به هر دلیلی قبلا این کارت را تهیه نکرده اید می توانید هنگام انتخاب رشته نیز کارت علاقه مندی به شرکت در دانشگاه های پیام نور و غیرانتفاعی را تهیه کنید.

 

مشاوره انتخاب رشته کنکور راهنمای کارنامه کنکور دانشگاه دولتی

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ