ایا با سوابق تحصیلی دانشگاه دولتی قبول میشم

1

ایا با سوابق تحصیلی دانشگاه دولتی قبول میشم

ایا میشود با سوابق تحصیلی دانشگاه دولتی قبول میشم

رشته های با سوابق تحصیلی دانشگاه بقیه الله (تیپ ۱ تاپ)

دانشگاه بقیه الله استخدامی دارد / مصاحبه دارد / دانشجو از روز اول حقوق دارد

مشاوره انتخاب رشته کنکور دانشگاه دولتی انتخاب رشته مناسب انتخاب رشته کنکور انتخاب رشته بر اساس سوابق تحصیلی دانشگاه تهران و دانشگاه شریف بدون کنکور برای اولین بار

چی میخوای دیگه؟

دانشگاه تهران (محل تحصیل دانشکده فناوری کشاورزی پردیس کشاورزی و منابع طبیعی در پاکدشت)

صرفا با سوابق تحصیلی روزانه ۱۲۱۱۶ علوم و مهندسی باغبانی ۲۰ زن مرد

دانشگاه شاهد – تهران

صرفا با سوابق تحصیلی روزانه ۱۲۱۱۷ علوم و مهندسی باغبانی ۲۰ زن مرد
صرفا با سوابق تحصیلی روزانه ۱۲۱۱۸ علوم و مهندسی خاک ۲۰ زن مرد
صرفا با سوابق تحصیلی روزانه ۱۲۱۱۹ مهندسی تولید و ژنتیک گیاهی ۲۰ زن مرد
صرفا با سوابق تحصیلی روزانه ۱۲۱۲۰ مهندسی گیاه پزشکی ۲۰ زن مرد

دانشگاه تهران (محل تحصیل پردیس خودگردان کیش)

صرفا با سوابق تحصیلی پردیس خودگردان ۱۸۶۸۷ مهندسی صنایع ۵۰ زن مرد
صرفا با سوابق تحصیلی پردیس خودگردان ۱۸۶۸۸ مهندسی کامپیوتر ۵۰ زن مرد
صرفا با سوابق تحصیلی پردیس خودگردان ۱۸۶۸۹ مهندسی معماری ۵۰ زن مرد
صرفا با سوابق تحصیلی پردیس خودگردان ۱۸۶۹۴ طراحی صنعتی ۵۰ زن مرد

استان هرمزگان – دانشگاه صنعتی شریف – تهران (محل تحصیل پردیس خودگردان مهندسی و علوم در جزیره کیش)

صرفا با سوابق تحصیلی پردیس خودگردان ۱۸۶۹۵ مهندسی صنایع ۳۰ زن مرد
صرفا با سوابق تحصیلی پردیس خودگردان ۱۸۶۹۶ مهندسی عمران ۳۰ زن مرد
صرفا با سوابق تحصیلی پردیس خودگردان ۱۸۶۹۷ مهندسی کامپیوتر ۳۰ زن مرد
صرفا با سوابق تحصیلی پردیس خودگردان ۱۸۶۹۸ مهندسی مکانیک ۳۰ زن مرد
صرفا با سوابق تحصیلی پردیس خودگردان ۱۸۶۹۹ مهندسی هوافضا ۳۰ زن مرد

 

متقاضیانی که در آزمون سراسری سال ۱۴۰۲ (نوبت های اول و دوم) ثبت نام نموده و غایب جلسه آزمون بودند نیازی به ثبت نام مجدد برای رشته هایی که پذیرش آنها با سوابق تحصیلی (بدون آزمون) است ندارند. این متقاضیان می توانند با مطالعه دفترچه راهنمای انتخاب رشته آزمون سراسری سال ۱۴۰۲ و مراجعه به سامانه جامع آزمون سراسری به نشانی my.sanjesh.org، نسبت به انتخاب حداکثر تعداد ۱۵۰ کدرشته‌محل از رشته های بدون آزمون اقدام و در فرم انتخاب رشته درج نمایند. لازم به تاکید است چنانچه متقاضی در مرحله انتخاب رشته آزمون سراسری سال ۱۴۰۲ اقدام به تکمیل فرم انتخاب رشته نماید و مجدداً در پذیرش رشته های صرفاً با سوابق تحصیلی (بدون آزمون) هم ثبت نام و انتخاب رشته کند، فرم ثبت نام و انتخاب رشته مرحله پذیرش با سوابق تحصیلی وی باطل خواهد شد.

متقاضیان ثبت‌نام در رشته‌هایی که پذیرش آنها در آزمون سراسری سال ۱۴۰۲ صرفاً بر اساس سوابق تحصیلی (معدل کتبی دیپلم) صورت می‌گیرد، می‌توانند نسبت به ثبت‌نام و انتخاب رشته برای گزینش در این رشته‌ها از روز سه‌شنبه مورخ ۱۴۰۲/۰۵/۳۱ تا روز شنبه مورخ ۱۴۰۲/۰۶/۰۴ اقدام نمایند.

وی افزود: دفترچه راهنمای ثبت‌نام و جدول کدرشته محل‌های مربوط به پذیرش مذکور از روز یکشنبه به تاریخ ۲۹ مرداد روی درگاه اطلاع‌رسانی سازمان سنجش آموزش کشور قرار خواهد گرفت و متقاضیان می‌توانند بر اساس ضوابط و شرایط مندرج در دفترچه راهنمای مربوط برای پذیرش دانشجو صرفاً بر اساس سوابق تحصیلی (معدل کتبی دیپلم) در دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی نسبت به ثبت‌نام و تکمیل فرم انتخاب رشته در حداکثر ۱۵۰ کدرشته‌محل به روش اینترنتی، اقدام کنند.

سرپرست معاونت امور آزمون‌های سازمان سنجش آموزش کشور در مورد متقاضیانی که در نوبت‌های اول و دوم آزمون سراسری سال ۱۴۰۲ ثبت‌نام نموده ولی در جلسه آزمون غایب بودند، گفت: این دسته از داوطلبان نیازی به ثبت نام مجدد برای رشته‌هایی که پذیرش آنها با سوابق تحصیلی (بدون آزمون) است ندارند و می‌توانند با مراجعه به سامانه جامع آزمون سراسری نسبت به انتخاب حداکثر تعداد ۱۵۰ کدرشته‌محل از رشته‌های بدون آزمون اقدام نمایند.

قبولی در رشته های بر اساس سوابق تحصیلی ۱۴۰۲

نکته دیگر در راهنمای جامع انتخاب رشته صرفا بر اساس سوابق تحصیلی، در مورد قبولی در این رشته ها است. اولین نکته این است که برای داوطلبان این است که چه در کنکور شرکت کرده باشند و چه شرکت نکرده باشند، حق قبول شدن در رشته های صرفا براساس سوابق تحصیلی را خواهند داشت و فقط و فقط معدل آنها اهمیت دارد. مثلا اگر رتبه یک کنکور تجربی معدل ۱۸ داشته باشد و یک داوطلبی که کلا در آزمون غایب بوده است و محدل ۱۸/۵ دارد تفاوتی ندارند و البته جایگاه قبولی کسی که معدل ۱۸/۵ دارد خیلی خیلی بهتر از همان رتبه یک کنکور با معدل ۱۸ است.

نکته مهم تر این است که مثلا با چه معدلی می توانیم در دوره های مختلف قبول شویم. طبیعتا هر قدر معدل ما بالاتر باشد در دوره های بهتر و دانشگاه های معتبرتری قبول می شوید.

جدول قبولی براساس معدل به زودی در پایین همین مطلب براساس قبولی های سال گذشته با توجه به معدل کتبی دیپلم قرار می گیرد.

ساتین

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

1 نظر
  1. ناشناس می گوید

    با سلام…. خواهشا شرایطش اعلام کنین