عاقبت سلمان رشدی چی شد زنده است یا مرد

0

عاقبت سلمان رشدی چی شد | سلمان رشدی زنده است | سلمان رشدی مرد

سلمان رشدی، نویسنده هندی- بریتانیایی کتاب آیات شیطانی از دستگاه تنفس مصنوعی خارج شد و توانست حرف بزند.

رشدی که با جراحات جدی در بیمارستان بستری شده بود، با مراقبت پزشکان توانست از خطر مرگ رهایی یابد و به نظر می‌رسد در شرایط پایداری به سر می‌برد. آتیش تاسیر، نویسنده و همکار سلمان رشدی در توییتی اعلام کرده که وی دیگر احتیاجی به دستگاه تنفس مصنوعی ندارد و توان تکلم خود را بازیافته و حتی شوخی می‌کند. اندرو ویلی، نماینده رشدی هم بدون ارائه جزئیات بیشتر اظهارات تاسیر را تایید کرد.

سلمان رشدی بیوگرافی سلمان رشدی

از سوی دیگر نخستین جلسه محاکمه هادی مطر، ضارب سلمان رشدی در ایالت نیویورک آمریکا برگزار شد. دادستان ایالت نیویورک می‌گوید مطر ۱۰ ضربه چاقو به سلمات رشدی زده است. با این حال این جوان، روز شنبه و در جریان نخستین خود در دادگاه اتهاماتش را نپذیرفت و خود را بی‌گناه دانست.

خبرگزاری رویترز به نقل از اتانیل بارون، وکیل تسخیری هادی مطر گزارش داده که موکل او در دادگاه اتهاماتش را نپذیرفته و خود را بی‌گناه دانسته است. این در حالیست که دادستان، هادی مطر را به قتل درجه دوم و همچنین تعرض از نوع درجه دو متهم کرده است. هادی مطر در نخستین جلسه در حالی در دادگاه حاضر بود که لباس سیاه و سفید زندانیان را به تن داشت و دستانش با دستبند بسته شده بود. قرار است جلسه بعدی دادگاه جمعه بعد برگزار شود. مطر به حکم رئیس دادگاه تا آن زمان در زندان باقی خواهد ماند.

روز گذشته خبرگزاری رویترز به نقل اندرو ویلی، نماینده کتاب‌های او گفته است که اوضاع برای سلمان رشدی خوب نیست. او ادامه داده: «سلمان احتمالا یک چشم خود را از دست خواهد داد. اعصاب بازو و همچنین شکم و کبدش به شدت آسیب دیده‌اند.»

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ