بیوگرافی سام قریبیان و خانواده +عکس اینستاگرام

36

سام قریبیان کیست ، سام قریبیان اصالتا اهل کجاست ، سام قریبیان چند سال سن دارد ، آیا سام قریبیان ازدواج کرده است ، همسر سام قریبیان کیست ، پیج اینستاگرام سام قریبیان

بیوگرافی و زندگینامه سام قریبیان

سام قریبیان Sam Gharibian متولد ۱۳۵۷ در تهران ، بازیگر، نویسنده و کارگردان سینما، تلویزیون و تئاتر ایران است. وی فرزند فرامرز قریبیان و مینا خیامی است.

سام قریبیان برای اولین بار در سال ۱۳۶۴ مقابل دوربین فیلم سینمایی گردباد به کارگردانی کامران قدکچیان رفت. او جسته و گریخته در دهه ۶۰ و ۷۰ مشغول به فعالیت حرفه ای در سینما بود تا اینکه در سال ۱۳۷۶ برای اولین بار به عنوان مجری تلویزیون شروع به فعالیت کرد.

 

همسر فرامرز قریبیان همسر سام قریبیان بیوگرافی مینا خیامی بیوگرافی سام قریبیان اینستاگرام سام قریبیانپدر و مادر سام قریبیان

وی در سال ۱۳۷۷ پس از اجرای افتتاحیه و اختتامیه جشنواره بین‌المللی کودک و نوجوان اصفهان به آمریکا رفت. وی در ایالت کالیفرنیا موفق به دریافت لیسانس کارگردانی سینما و فوق‌لیسانس مدیریت و اقتصاد سینما شد. علاوه بر این ، دوره یک ساله آکادمی فیلم نیویورک راهم گذارنده است. او همچنین در گروه تولید فیلم هالیوودی آقای بروکس حضور داشت. وی یک‌‌سال پس از اتمام تحصیلاتش به ایران بازگشت.وی برای فیلم‌نامه فیلم گناهکاران، کاندید دریافت سیمرغ بلورین از سی و یکمین جشنواره فیلم فجر شد.

فیلم های سینمایی سام قریبیان

کارگردان

  • ۳۶۰ درجه (۱۳۹۳)
  • عالیجناب (١٣٩۶)
  • طعم ایرانی (١٣٩۷)

نویسنده

  • عالیجناب (۱۳۹۶)
  • انار و گل سرخ (۱۳۹۶) (ترجمه)
  • ۳۶۰ درجه (۱۳۹۳)
  • گناهکاران (۱۳۹۰)

بازیگر

  • سیاه باز (۱۳۹۹)
  • خروج (۱۳۹۸)
  • عالیجناب (مجموعه تلویزیونی) (۱۳۹۶)
  • هایلایت (۱۳۹۶)
  • نیمرخ‌ها (۱۳۹۳)
  • به تهران خوش آمدید (۱۳۹۲)
  • خط ویژه (۱۳۹۲)
  • لاله (۱۳۹۲)
  • گناهکاران (۱۳۹۰)
  • قانون(۱۳۷۴)
  • ترانزیت (۱۳۷۲)
  • شکار خاموش (۱۳۶۸)
  • جدال در تاسوکی (۱۳۶۵)
  • گردباد (۱۳۶۴)

همسر فرامرز قریبیان همسر سام قریبیان بیوگرافی مینا خیامی بیوگرافی سام قریبیان اینستاگرام سام قریبیان

سریالهای تلویزیونی سام قریبیان

  • بیست (مجموعه تلویزیونی، محمدحسن زاده- پروین شمشکی)
  • جشن خاطره‌ها (مجموعه تلویزیونی، شیرین جاهد- پروین شمشکی)
  • رهایی(مجموعه تلویزیونی) (مجموعه تلویزیونی، مسعود تکاور) در نقش مهندس، حرفه‌ای
  • مجموعه تلویزیونی تنهایی لیلا (در نقش شایان) (۱۳۹۴)
  • عالیجناب (مجموعه نمایش خانگی کارگردان و نویسنده) (۱۳۹۶)
  • ایراندخت(مجموعه تلویزیونی) (ستارخان)(۱۳۹۶) در نقش سهراب
  • شاهرگ (۱۳۹۹) در نقش جمال
  • کلبه ای در مه (١۴٠٠)

تئاتر

  • بوی قهوه و بلال و کباب (احسان کرمی و فرشته طائرپور، ۱۳۹۲)[۷]
  • یک کلیک کوچولو (احمد سلیمانی و محمدرضا کوهستانی، ۱۳۹۳)
  • نگاهمان می‌کنند (محمد رضا اصلی و نغمه ثمینی، ۵–۱۳۹۴)
  • عذرخواهی از آقای امانوئل (امیررضا سپهری و امانوئل اشمیت، ۱۳۹۴)
  • سنترال پارک وست (کارگردان : شایسته ایرانی )
  • آهسته با گل سرخ (کارگردان : هادی مرزبان، ۱۳۹۷)

همسر فرامرز قریبیان همسر سام قریبیان بیوگرافی مینا خیامی بیوگرافی سام قریبیان اینستاگرام سام قریبیان

گپی با سام قریبیان از آمریکا تا ایران/همیشه پز ایرانی بودنم را می دادم

«سام قریبیان» از نسلی است که سینما و تلویزیون برایشان مهم بوده و با انگیزه و عشق کار می کردند. او به خوبی و از همان کودکی فضای هنر و به خصوص سینما را درک کرده است، آن هم به واسطه حضور پدری مانند «فرامرز قریبیان». او تا به حال کارهای مختلفی انجام داده است…

از اجرای برنامه۲۰ (در سن ۱۸سالگی) گرفته تا بازی در تئاتر و البته سینما،سام قریبیان دوست دارد در طول زندگی اش تجربه های مختلفی به دست آورد و به همین دلیل هم پرونده هنری اش پر از کارهای تازه و متفاوت است. به بهانه اکران فیلم «گناهکاران» که فیلمنامه اش را سام قریبیان نوشته، در «فرهنگ سلامت» این هفته با او گپ زده ایم.

از دنیای این روزهای سام قریبیان چه خبر؟

در این مدت درگیر اکران «گناهکاران» و بازی در تئاتر بودم. برای همین امسال برایم سال شلوغ و پرمشغله ای بود. از آن طرف هم نزدیک به ۷ ماه درگیر بازی در فیلم پرحاشیه «لاله» بودم.

می خواهم کمی به گذشته برگردیم؛ از دهه ۶۰ و ۷۰ چه چیزهایی به خاطر دارید؟

خیلی چیزها. چون حافظه بلندمدتم خیلی بهتر از حافظه کوتاه مدتم است، تمام آن دوران را به یاد دارم. به خصوص کارتون ها و برنامه های تلویزیونی را خیلی خوب به خاطر دارم چون همیشه از دیدن آنها لذت می بردم. چند سال پیش وقتی برنامه «بچه های دیروز» از شبکه تهران پخش می شد، تمام کارهایم را رها می کردم تا به تماشای این برنامه بینشینم چون تمام خاطرات آن دوران برایم به گونه ای زنده می شدند.

فکر می کنید چرا از آن دوران حتی با اینکه جنگ بود، خاطرات خوبی داریم؟

چون درگیر حواشی زندگی نبودیم و به هر چیزی که داشتیم، قانع بودیم مثلا ۲ شبکه تلویزیونی بیشتر نبود اما با دیدن برنامه های همان ۲ شبکه شاد می شدیم و خوش می گذشت ولی الان نزدیک به ۳۰ شبکه تلویزیونی هست اما حالمان خوب نیست و خوش نمی گذرد.

آقای قریبیان! می خواهم بدانم چرا هیچ وقت بازیگری را مستمر ادامه ندادید؟ به هر حال شما فرد بزرگی مانند فرامرز قریبیان را در کنار خود داشتید.

چون درسم برای خودم و خانواده ام از هر چیز دیگری مهم تر بود. همیشه از کودکی والدینم به من گفته بودند هر کاری می خواهی بکن اما اول درس آن را بخوان. پس همیشه تحصیل برای من اولویت داشت. البته بازی هم می کردم اما خیلی کم. مثلا یادم می آید وقتی۶ ۵ ساله بودم خیلی ها به پدرم می گفتند چرا سام بازی نمی کند و پدرم می گفتند: «نمی دانم، از خودش بپرسید.» در واقع پدرم مثل یک آدم بزرگ با من رفتار می کردند و انتخاب را می گذاشتند به عهده خودم.

چه شد که از ایران رفتید و ۱۴ سال در آمریکا ماندید؟

وقتی ۱۸ ساله بودم، در ایران کنکور دادم و در رشته مهندسی کامپیوتر در دانشگاه آزاد قبول شدم اما گفتم نمی خواهم اینجا درس بخوانم بنابراین به آمریکا رفتم چون معتقد بودم آنجا برای تحصیل از هر جای دیگری بهتر است. ضمنا باید بگویم که پول بلیتم را خودم پرداختم. در واقع، دستمزدی که بابت اجرای برنامه۲۰ گرفته بودم، دادم و بلیت خریدم چون می خواستم از اول روی پای خودم باشم. وقتی هم رفتم آمریکا، هیچ کس را نداشتم. فقط همان روز اول یکی از اقوام دور مادرم به فرودگاه آمد و من را تا خوابگاه همراهی کرد. بعد از آن دیگر خودم بودم و خودم. اول رفتم آریزونا چون می خواستم از هر چیزی که مربوط به سینما و بازیگری می شود، دور باشم. در آنجا در رشته کامپیوتر شروع به تحصیل کردم اما وقتی یک بار به سینما رفتم، تمام علایقم به این حیطه دوباره برگشت و پس از آن به جنوب کالیفرنیا رفتم و بالاخره توانستم در همان رشته مورد علاقه ام یعنی سینما لیسانس بگیرم. بعد از آن هم در رشته اقتصاد و سینما فوق لیسانسم گرفتم.

می شود گفت به واسطه حضور پدری مثل فرامرز قریبیان، زندگی خاصی داشته اید؟

نه، اتفاقا همیشه فضای خانه مان آرام و ساکت بود چون پدرم معتقدند فضای کار با فضای خانه فرق می کند و نباید مسائل کاری را وارد محیط خانه کرد. خیلی هم معاشرت نداشتیم و حریم خانوادگی مان خیلی خصوصی بود. به خصوص اینکه پدرم هم بسیار آدم آرامی هستند.

بهترین بازی های کودکی شما؟

بازی «زو» را خیلی دوست داشتم. فوتبال هم بازی می کردم و معمولا هم دروازه بان بودم چون لازم نبود بدوم. در دوران دبیرستان هم بازی تنیس برایم خیلی دلچسب بود.

دلم می خواهد کمی هم درباره سیستم آموزشی در آمریکا برایمان صحبت کنید.

در آنجا بچه ها به جز درس حتما موسیقی و تئاتر را هم باید یاد بگیرند. یعنی این دروس جزو ساعت های درسی شان محسوب می شود. ضمنا تشکل های دانش آموزی ای هم وجود دارد که به بچه ها تعامل با یکدیگر و چگونگی ورود به جامعه را می آموزد.

به نظر شما چرا طی این سال ها با نسل ملتهب تری روبرو هستیم؟

سوال خوبی پرسیدید. من بعد از بازگشتم به ایران چند ترم در دانشگاه تدریس کردم و متوجه این قضیه شدم. البته به نظرم دخترها بسیار آگاه تر و پویاتر از پسرها شده اند. می شود گفت پسرهای جامعه ما بی خیال و باری به هر جهت دارند زندگی می کنند. ضمنا بعضی از جوان های امروزی با اینکه در دانشگاه تحصیل می کنند، بی سوادند. حتی من غلط املایی از آنها می گرفتم که برایم خیلی جای تعجب داشت! به هر حال زندگی برای جوان های امروز چندان جدی نیست و چون خودمان آدم های پراسترسی شده ایم، طبیعتا در آینده روی بچه هایمان هم اثر خواهد گذاشت.

ایرانی هایی که در خارج از ایران زندگی می کنند، تا چه حد موفق هستند؟

خیلی زیاد. بیشتر ایرانی ها در آنجا برای خودشان کسی شده اند چون با هدف رفته اند. حتی اگر کسی درس نخوانده، حداقل یک مکانیک خوب شده است. ایرانی ها خوشبختانه توانسته اند از امکانات کشورهای دیگر درست استفاده کنند.

فکر می کنید چرا نسل امروز ما نسل تنهایی است؟

چون محدودتر شده اند. ما در کودکی حیاط داشتیم و می توانستیم هر چقدر که دلمان می خواهد، بدویم و بازی کنیم اما کودک امروز یک اتاق کوچک و نهایتا یک لپ تاپ دارد، برای همین هم دنیای ساکتی دارد.

بعد از ۱۴ سال که از ایران دور بودید، چه تغییری در ایران بیش از همه نظر شما را جلب کرد؟

اخلاق مردم. به نظرم روحیه و اخلاق ایرانی ها خیلی عوض شده و متاسفانه بدتر شده است. من در آمریکا همیشه پز ایرانی بودنم را می دادم و از مهمان نوازی و مهربانی های ایرانی ها می گفتم ولی وقتی برگشتم، خیلی توی ذوقم خورد! به نظرم مردم ایران عبوس تر و بداخلاق تر شده اند. باور کنید اوایل که آمده بودم وقتی به خرید می رفتم، فروشنده حتی جواب سلامم را هم نمی داد، خیلی به من برمی خورد اما کم کم به این وضع عادت کردم.

فکر می کنید دلیل این همه بداخلاقی چیست؟

فکر می کنم بیشتر مسائل اقتصادی باعث بروز چنین تغییراتی شده، وقتی جیب کسی خالی باشد، دیگر اعصابی هم برایش باقی نمی ماند.

بد نیست کمی هم در مورد «گناهکاران» صحبت کنیم. چرا خودتان در گناهکاران بازی نکردید؟

در «گناهکاران» نقشی برای من وجود نداشت. من و پدرم هنگام کار رابطه ای کاملا حرفه ای داریم و ایشان هیچ گاه نخواستند پارتی بازی کنند. ما سرکار با هم تعارف نداریم. ضمنا من اصلا بازیگری را دوست ندارم و این کارهایی هم که انجام می دهم، بیشتر شیطنت است.

حرف آخر؟

من تا به حال هر کاری که انجام داده ام، نه پیشمان شده ام و نه افسوس خورده ام چون به همه اتفاق هایی که در زندگی ام می افتد، به چشم یک تجربه تازه نگاه می کنم.

ازدواج و همسر سام قریبیان

سام قریبان هنوز ازدواج نکرده و مجرد می باشد

ساتین

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

نظرات شما ( 36 )
  1. مسلم می گوید

    آقای سام قریبیان در فیلم قانون بازی نکردند.

  2. ریحانه می گوید

    عاششششششششششششششششششششقتم سام قریبیان.البته من ازخانمش قشنگ ترم.حیف شدی سام.!

    1. آنا می گوید

      خانمش کیه مگه؟

    2. بهار می گوید

      مگه زن عروسکه با میزان خوشگلیش ارزشگذاری می کنی ؟ حتما زنه آنی داشته که عروسکهایی مثل تو ازش بی بهره بودند ! عروسک فقط به درد بازی می خوره کوچولو !!!

    3. المیرا می گوید

      هرکی ندونه فکر میکنه شوهر گیرتون نمیاد. کم مونده برید واسه ی زن آدمای مشهور شدن ثبت نام کنید . اصلا یه وعضیه

    4. بابا پنجعلي می گوید

      الیکی میگه!!!!!!!!!!!!!!

  3. شقایق می گوید

    خوبه یکی به شوهر تو بگه حیف شدی که این ریحانه رو گرفتی . والله بعضی دخترا عقده شوهرن بعدا که رفتن تو زندگیشون باید دخترای دیگه حالشون رو جا بیارن تا یه تلنگری به خودشون باشه

  4. زیبا می گوید

    مگه سام زن داره؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟نخیرم نداره……خب مجرده دیگه…………بله شمه اشتبا گرفین……………………………….

    1. بهار می گوید

      سام جای باباته بچه جون ! برو با هم قدهای خودت !!!

  5. هانیه صالحی می گوید

    آقا سام شما وپدرتون استاد فرامرز قریبیان هنرمندان فوق العاده عالی هستین و بیشتربازی های پدرتون رو دنبال می کنم.

  6. کناف تبریز می گوید

    عالی و ۲۰

  7. آنا می گوید

    حالا واقعا زن داره یا نه ؟؟؟؟؟؟

    1. دریا می گوید

      آره من تو چند تا مصاحبه دیدم که حلقه دستش بود حالا برفرضم نداشته باشه این چه اخلاقی بعضی دخترای ما دارن تا یه آدم مشهور می بینن خودشون و کاندید ازدواج باهاش میکنن همینطور بعضی پسرا که تا یه دختر مشهور بزک کرده می بینن دلشونن غش میره شما عاشق خود اینا نیستید عاشق شهرتشونید

    2. سیمین می گوید

      دنبال شوور می گردی، بگرد تو محدوده خودت پیدا کن !!!

    3. بیتا می گوید

      سیمین لطفا ساکت شو تو برو به شوهر خودت برس. فوضول دیگران نباش بیکاری میای جواب دیگران رو میدی

  8. زهرا.مشد می گوید

    شما مطمئن هستین که سام قریبیان زن داره؟؟؟؟؟اخه من هیچ عکسی که بگن این زنشه رو ندیدم…..

    1. سامان می گوید

      حلقه دستش و نگاه کنید طلاست بعد بگید زن نداره

    2. لعیا می گوید

      نداره

  9. hadi می گوید

    من فیلم های استادفرامرزقریبیان رو خیلی دوست دارم هرجا که هستند ایشاالله موفق مویدباشن

  10. مریم می گوید

    من که جگ شدم!والا

  11. مریم می گوید

    زهرا اون دوتایی نظر داد واقعا راست می گفت اصلا دیشب دادشتم فیلم و نگاه می کردم حالم ازش بهم خورد *اه اه
    خوبه خجالت نمی کشه هرکس زنشه خونش تو شیشست
    خانم ها فکرتون رو کردید

  12. ملیکا می گوید

    اخه شماها چیکار دارین زن داره یانه؟زنش زشته یا خوشگل؟به شماها چه مربوطه…سر چه چیزای بیخودی اظهار نظر میکنین…
    مهم اینه بازیش خوبه البته بنظرمن دیگه زندگیه شخصیش به ماها چه مربوط

    1. سیمین می گوید

      اینها همون زن های …. هستند که می پرند وسط زندگی دیگران و خرابش می کنند . در این نسل جدید تعدادشون بسیار زیاد شده. اصلا انگار هاری دارند .زامبی ها !

    2. aylin می گوید

      آخه به تو چه ربطی داره میپری وسط ؟؟؟چکارشی ؟؟؟ حرف زیادی هم نزن

  13. مریم می گوید

    آخه ملیکا جان راست میگی ولی تو به کار ما چیکار داری

  14. مریم می گوید

    بابت حرف هیم معذرت میخوام از شما هم معذرت میخوام آقای سام قریبییان

  15. هستی می گوید

    این زن درد چی می خوره خیلی زشتهه

  16. بهدخت می گوید

    خیلی جذابه شاهکاره

  17. عبدالرحیم رضازهی می گوید

    سلام سام
    من یکی از دوستان دوران راهنمای شما درمدرسه بوعلی سینا هستم امیدوارم که من وبرادرم سعید را به خاطر داشته باشی ازبچه های جنوب از زاهدان شماره تماسم رابرت میزارم شایددوست داشتی زنگبزنی

  18. مریم می گوید

    ???????

  19. دنیا می گوید

    وایییییییییی نههههههههههه.
    زن داره؟؟؟؟؟؟
    نه بابا؟؟
    خدایا اینم که پرید!!!!!!
    در جواب اون کسی که گفته بود تو محدوده خودتون دنبال شوهر باشین . اینارو کاریشون نداشته باشین
    اینا همونایی اند که تا چند روز پیش برای یه دونه خواستگار نذر می کردند.
    من از طرف اینا از شما عذر می خوام

    ولی خدایی حیف بود چرا آخه؟؟؟؟

  20. دنیا می گوید

    واییییییی نههههههههه!!!
    کی گفته؟؟؟
    در پاسخ به کسی که گفته بود شما تو محدوده خودتون دنیال شوهر یاشید باید بگم
    با اینا کاری نداشته باشید اینا همونایی اند که تا چند روز پیش یه خاطر یه خواستگار نذری می دادند.
    من از طرف اینا از شما عذر می خوام به خصوص سام عزیز.

    خدایا پس اونم رفت.
    حیف بود!آخه چرا؟ ببین شانس رو اههههههههه.

  21. م.د می گوید

    اون زنش نیست که…اون بهاره کیان افشار،بازیگره که کنارش وایساده.( بازیگر سریال کلاه پهلوی)

  22. تایل سقفی می گوید

    هنرمند

  23. مریم می گوید

    سام قریبیان هنوز ازدواج نکرده… بازی ایشون فوق العادست ومن بازیشون رو خیلی دوست دارم…همیشه برقرار باشند

  24. محبوبه می گوید

    سلام و عرض احترام به همه دوستان عزیز .
    باید متاسف بود برای کسانی که در حسرت هم صحبتی و حتی زندگی با افردی هستند که مثلا مشهور هستند .هیچ خبر ندارید اخلاق و منش این افراد چی هست و اصلا اینکه به این فکر کنید این افراد به اصطلاح مشهور فقط بازیگرانی بودند که امکان ظهور و نمایش پیدا کردند و کار خاصی نکردندو حتی همین هم بخاطر نگاه من و شماست وگرنه افرادی بسیار عادی هستند .که اگر روزی تشویق نشودند حتی به مردمشان نگاه هم نمیکنند.
    بنظرم شهرت و محبوب بودن در زمینه علمی و صنعتی و هنرهای خلاق مثل خط و نقاشی و مجسمه سازی یا موسیقی جایگاه بسیار بالایی دارد و ستودنیست .