قیمت خودرو اقتصادی سایپا +عکس و مشخصات

0

قیمت خودرو اقتصادی سایپا چقدر است

سایپا روز پنجشنبه، سوم شهریورماه ۱۴۰۱ از اولین نمونه محصول اقتصادی خود رونمایی کردند. با این وصف شاید بتوان گفت که اقدام تهدیدآمیز مجلس در خصوص صدور مجوز واردات خودرو از خارج جواب داده باشد.

سید رضا فاطمی امین، وزیر صنعت، معدن و تجارت دولت سیزدهم امروز شخصا از خودروی جدیدی رونمایی کرد که هنوز نه نام مشخصی دارد و نه زمان عرضه دقیق آن به بازار مصرف مشخص است اما قرار است اقتصادی ترین خودرو در بازار داخل کشور محسوب شود.

مشخصات فنی خودرو اقتصادی سایپا

مشخصات فنی این محصول جدید و بی‌نام از سوی سازنده آن یعنی شرکت سایپا از این قرار اعلام شده است: اولین خودروی اقتصادی سگمنت A با حداکثر توان موتور ۷۰ تا ۷۵ اسب بخار و حداکثر گشتاور موتور ۹۰ تا ۱۰۰ نیوتون متر و همچنین فاصله میان دو محور ۲۴۳۰ میلیمتر.

به موجب این اطلاعات محدود، خودروی مورد نظر، ظاهری شبیه خودروی کوئیک خواهد داشت و قرار است از نیمه دوم سال ۱۴۰۲ با قیمتی زیر دویست میلیون تومان به بازار عرضه شود.

قیمت خودرو جدید سایپا قیمت خودرو اقتصادی خودرو اقتصادی سایپا

خودرو اقتصادی سایپا کی وارد بازار می شود

با این حال وزیر صمت از مشارکت هر دو ابر خودروساز داخلی در بازار خودرو داخلی خبر می‌دهد: ایران خودرو و سایپا تولید خودروی اقتصادی را شهریور سال آینده به تولید انبوه می‌رسانند.

به نظر می‌رسد رونمایی امروز وزیر صمت از خودروی اقتصادی ساخت سایپا با پیش کشیدن برنامه واردات خودروهای خارجی بی ارتباط نباشد.

صدور مجوز واردات خودروهای خارجی از ابتدای سال جاری یکی از موضوعات بحث برانگیز اقتصادی بود اما در نهایت مجلس اعلام کرد که در اصل به منظور تهدید خودروسازان داخلی این موضوع را دنبال کرده است.

هرچند در چند سال اخیر قیمت انواع خودروهای تولید داخل چنان افزایش داشته‌اند که خرید آنها برای اغلب مردم ناممکن است اما کیفت پایین این خودروهای گران قیمت موضوعی است که حتی صدای انتقاد ناجا را هم درآورده است.

با این حال تقاضا برای خرید این محصولات آنقدر بالاست و به باور خبرگان اقتصادی دلیل این افزایش تقاضا خریدهایی‌است که به قصد سرمایه‌گذاری انجام می‌شود.

با این وصف معلوم نیست محصلات اقتصادی سایپا و ایران خودروی قرار است در برابر محصولات بحث برانگیز و کنونی این دو شرکت چه مزیتی جدیدی داشته باشند؟

نمای داخلی و خارجی خودرو اقتصادی سایپا

رنو کویید در سگمنت A قرار دارد و به طور کلی به عنوان یک خودروی هاچ بک جمع و جور شهری به حساب می‌آید. از جمله بازارهایی که علاقه خاصی به این قبیل خودروها دارند می‌توان به آسیای شرقی، هند و آمریکای جنوبی اشاره کرد. همچنین گفته می‌شود رنو کویید مجهز به یک پیشرانه ۷۰ تا ۷۵ اسب بخاری است که گشتاور ۹۰ تا ۱۰۰ نیوتن‌متر را تولید می‌کند.

یکی از نقاط قوت محصول مشترک ایران خودرو و سایپا مصرف سوخت پایین ۵ لیتری آن است. سیستم انتقال قدرت هم از طریق یک گیربکس ۵ سرعته دستی نیروی لازم را به محور جلو منتقل می‌کند. ابعاد خودروی اختصاصی ایران خودرو K112 بدین ترتیب خواهد بود: طول ۳۸۰۰ میلی‌متر، عرض ۱۵۹۰ میلی‌متر و ارتفاع ۱۴۹۰ میلی‌متر. فاصله محوری این خودرو هم ۲۴۳۰ میلی‌متر بوده و وزن این هاچ بک ۷۷۰ تا ۸۰۰ کیلوگرم ارزیابی شده است.

تولید نسخه ایرانی رنو کویید

نسخه آزمایشی K112 ایران خودرو در کابین داخلی از تریم مشکی و قرمز استفاده کرده و از جمله تجهیزاتی که به چشم می‌خورد می‌توان به صفحه نمایش نسبتا بزرگ روی داشبورد و شیشه بالابر برقی اشاره کرد. هنوز اطلاعات و جزئیات دقیقی از این خودرو منتشر نشده و در حد یک خودروی نسخه اولیه از آن اطلاع داریم.

دو شرکت ایران خودرو و سایپا با فرمان وزارت صمت سال‌هاست روی تولید نسخه ایرانی رنو کویید کار می‌کنند تا محصولی اقتصادی برای قشر کم درآمد جامعه تولید کنند. همان‌طور که گفتیم بن رو هم به عنوان یکی از زیرمجموعه‌های سایپا وظیفه اجرای این طرح را بر عهده داشته است.

در باره قیمت اولین خودرو اقتصادی سایپا نیز مدیرکل دفتر صنایع خودرویی وزارت صمت گفته که قیمت این خودروی اقتصادی بین ۱۵۰ تا ۲۵۰ میلیون تومان خواهد بود و قرار است معماری آن طوری طراحی شود که زیر ۲۰۰ میلیون تومان هزینه بردارد.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ