لیز تراس کیست و چند ساله است +عکس همسرش

0

لیز تراس کیست ، لیز تراس چند سال سن دارد ، لیز تراس نخست وزیر انگلیس چند ساله است ، لیز تراس نخست وزیر بریتانیا ، همسر لیز تراس ، تحصیلات لیز تراس Liz Truss

بیوگرافی و زندگینامه لیز تراس

لیز تراس (الیزابت ماری تراس) متولد ۲۶ ژوئیه ۱۹۷۵  سیاست مدار بریتانیایی از حزب محافظه کار است که دوشنبه ۵ سپتامبر ۲۰۲۲ به عنوان رهبر حزب محافظه کار و نخست‌وزیر بریتانیا اعلام شد.  او سمت وزیر امور خارجه را در کابینه بوریس جانسون از ۱۵ سپتامبر ۲۰۲۱ بر عهده داشت. تراس جایگزین دومنیک راب شد که به علت خروج سریع نیروهای ائتلاف از افغانستان تحت فشار بود.

هیو اولری کیست نخست وزیر انگلیس لیز تراس بیوگرافی لیز تراس

لیز تراس هشت سال وزیر کشاورزی، وزیر دادگستری، قائم‌مقام وزیر دارایی و وزیر تجارت بین‌المللی بوده‌است. تراس، که پیش از همه‌پرسی سال ۲۰۱۶ طرفدار ماندن در اتحادیه اروپا بود، پس از رفراندوم به یکی از سرسخت‌ترین حامیان خروج از این بلوک تجاری تبدیل شد و لایحه‌ای را به مجلس برده که به دولت اجازه می داد بخش‌هایی از توافق خروج از اتحادیه اروپا را نقض کند.

 

لیز تراس در انتخابات رهبری حزب محافظه‌کار بریتانیا، در چهار دور اول رأی‌گیری پس از ریشی سوناک و پنی موردانت در مقام سوم قرار داشت اما در پنجمین دور از پنی موردانت پیشی گرفت تا رقیب ریشی سوناک در رأی‌گیری نهایی اعضای حزب باشد. وی در انتخابات رهبری حزب پیروز و به عنوان نخست‌وزیر بریتانیا جانشین بوریس جانسون شد.

هیو اولری کیست نخست وزیر انگلیس لیز تراس بیوگرافی لیز تراس

همسر لیز تراس کیست

لیز تراس با هیو اولری که یک حسابدار است ازدواج کرده است.

این زوج اولین بار در سال ۱۹۹۷ در کنفرانس حزب محافظه کار ملاقات کردند، خانم تراس اولین قرار ملاقات خود را در سال ۲۰۱۹ در مصاحبه ای با مجله You به یاد آورد و گفت: من او را به اسکیت روی یخ دعوت کردم و مچ پایش پیچ خورد.

این زوج در سال ۲۰۰۰ ازدواج کردند.

پس از اینکه رابطه نامشروع او با مارک فیلد، نماینده متاهل حزب محافظه‌کار، مارک فیلد، علنی شد، اتحادیه آنها در سال ۲۰۰۶ به مشکل برخورد کرد.

با این حال ازدواج خانم تراس زنده ماند و او در همان مصاحبه ۲۰۱۹ گفت که “واقعاً ازدواج کرده است”.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ