شاهزاده چارلز کیست چند سال سن دارد

0

شاهزاده چارلز کیست ، شاهزاده چارلز چند سال سن دارد ، شاهزاده چارلز متولد چه سالی است ، شاهزاده چارلز پادشاه بریتانیا

یوگرافی و زندگینامه شاهزاده چارلز پادشاه بریتانیا

چارلز (به انگلیسی: Charles, Prince of Wales) (نام کامل: چارلز فیلیپ آرتور جرج؛ زادهٔ ۱۴ نوامبر ۱۹۴۸) پادشاه ۷۳ ساله بریتانیا و ۱۴ قلمرو مشترک‌المنافع دیگر است. او از سال ۱۹۵۲ تا زمان جلوسش در سال ۲۰۲۲ وارث بلافصل و نیز دوک کورنوال و دوک راتسی بود و دیرپاترین وارث بلافصل در تاریخ بریتانیا است.

او پسر ارشد الیزابت دوم تاج و تخت بریتانیا است. وی از سال ۱۹۵۸ هم‌زمان با ولیعهد شدن لقب شاهزادهٔ ولز را هم دریافت کرد. او هم‌اکنون رئیس کالج سلطنتی موسیقی لندن است.

همسر اول او پرنسس دایانا، شاهدخت معروف پادشاهی متحد بود که یک سال پس از طلاق از چارلز در سال ۱۹۹۷ در تصادفی مشکوک کشته شد.

چارلز سوم (شاهزاده چارلز) پادشاه انگلیس

تولد و کودکی

پرنس چارلز در ۱۴ نوامبر ۱۹۴۸ در کاخ باکینگهام لندن به دنیا آمد. پدرش شاهزاده فیلیپ، دوک ادینبرا و مادرش ملکه الیزابت دوم است. وی یک خواهر به نام شاهدخت ان و دو برادر بنام‌های شاهزاده اندرو و شاهزاده ادوارد دارد که همگی از او کوچک‌تر هستند.

ملکه الیزابت دوم در سال ۱۹۵۲ پس از مرگ پدرش به سلطنت رسید و از همان زمان چارلز که کودکی چهارساله بود دارای عنوان و جایگاه سلطنتی شد. چارلز از پنج سالگی تا هشت سالگی تحت نظر کاترین پیبلز آموزش دید. اما سه سال بعد با اعلام خبر رفتن چارلز به مدرسه، وی نخستین ولیعهدی بود که به جای معلم سرخانه به مدرسه می‌رفت. وی در سال ۱۹۶۶ به مدت دو نیم سال در مدرسه‌ای در ایالت ویکتوریا در استرالیا درس خواند. سپس به بریتانیا بازگشت و تحصیلات عمومی خود را یک سال بعد به پایان رساند. او به عنوان پسر ارشد فرمانروا به‌طور خودکار دوک کورنوال است.

تحصیلات شاهزاده چارلز

در خانواده سلطنتی بریتانیا رسم بر این بود که فرزندان پس از تمام کردن تحصیلات عمومی به آموزش نظامی مشغول شوند. اما پرنس چارلز نخستین کسی است که این رسم را کنار گذاشت و به کالج ترینیتی در دانشگاه کمبریج رفت. وی در سال ۱۹۷۰ پس از تحصیل در حوزه‌هایی مانند تاریخ و مردم‌شناسی و باستان‌شناسی از این کالج فارغ‌التحصیل شد. پنج سال بعد مدرک کارشناسی ارشد را از همین دانشگاه دریافت کرد. پرنس چارلز اولین وارث تاج و تخت است که توانسته مدرک دانشگاهی بگیرد.

پرنس ولز

هرچند چارلز از سال ۱۹۵۸ لقب شاهزادهٔ ولز را دریافت کرد اما به دلیل سن کم تا سال ۱۹۶۹ مسئولیت عملی نداشت. در این سال با برپایی جشنی، «تاج شاهزادهٔ ولز» از سوی ملکه به وی اعطا شد. به این ترتیب وی مالک قصر و املاکی در ولز گردید.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ