پارچه باریکی که به لبه آستین دوخته میشود

0

پارچه باریکی که به لبه آستین دوخته میشود

نوار باریک حاشیه لباس

سجاف

سجاف در خیاطی چیست

سجاف یا لبه پارچه قسمت انتهایی آن می باشد مانند پایین ترین قسمت لبه شلوار بلوز و یا تاپ.مدل های مختلفی از دوخت لبه پارچه وجود دارد و مدل دوخت لبه پارچه ای را که شما انتخاب می کنید بستگی به مدل لباس و پارچه و علاقه شخصی تان دارد به طور خلاصه لبه دوزی نهایی ترین و جزیی ترین کاری است که در دوخت و دوز باید به آن توجه داشته باشید و وجه تمایز پارچه مجلسی را از پرده دوزی مشخص می کند.
خط دوخت یکی از مهم ترین جزییاتی است که راجب به هر پارچه ای باید رعایت شود و طرز صحیح برگرداندن پارچه خیاطی و اتو کشیدنش نیز حایز اهمیت می باشد.برگرداندن پارچه به طرز نادرست می تواند کار نهایی را غیر حرفه ای جلوه دهد .

اوزمان در خیاطی چیست؟

خدمتتون بگم که اگر اوزمان کارش اینه که فضای اضافی بده بهمون. مثلاً دامنمون رو چین دار کنه. شلوارمون رو گشاد و آزاد کنه . لباس مون رو آزاد کنه. آستینمون رو مدل دار کنه و گشاد کنه و در کل کلا فضای اضافی به اصل داستان الگو مون میده و نتیجه اش اینه که لباس هامون رو با مدل های مختلف بهمون خروجی بده. خب اوزمان ها اندازه های مختلفی داره حتی بعضاً اندازه ی طبیعی داره که یعنی وقتی ما پنسی رو ببندیم و فضایی که خود به خود اضافه میده میشه اوزمان طبیعیه ما. خب حالا که آشنا شدیم از این به بعد خوشگل تر میتونیم ازش استفاده کنیم تو الگو سازی

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ