نکات و توصیه های ایمنی در منزل

0

با رعایت نکات و توصیه های ایمنی در منزل می توانید خانه ی خود را در مقابل حوادث غیر مترقبه امن کنید. هیچ خانه ای را نمی توانید پیدا کنید که تمام توصیه های ایمنی به طور کامل در آن رعایت شده باشد علاوه براین کودکان با شیطنت های فراوان و افراد سالمند با حواس پرتی و ناتوانایی در انجام امور گاهی موجب نا امن شدن خانه می شوند. از این رو عمل به توصیه ها و نکات ایمنی بسیار ضروری است.

رعایت توصیه های ایمنی در داخل منزل

  1. یکی از توصیه های ایمنی در داخل منزل این است که زیر لوستر، تابلو و … نخوابید و ننشینید. به هنگام زلزله ممکن است این اشیا به زمین سقوط کنند بدین ترتیب حتی اگر زلزله ی شدیدی هم رخ ندهد موجب آسیب دیدگی اعضای خانواده می شود.
  2. مراقب لیزی کف حمام باشید در راستای توصیه های ایمنی هرچند وقت یکبار کف حمام را به طور کامل با فرچه شستشو دهید. بدین ترتیب هیچ گونه صابونی در زیر سرامیک ها باقی نماند.

مراقب پریزها و کنترل آب، گاز و … باشید

به توصیه های ایمنی در رابطه با پریزها و کنترل های آب و گاز توجه کنید. پریزهای برق باید از پوشش مناسبی برخوردار باشند و وسایل برقی خطرناک مانند چرخ گوشت را خارج از دسترسی کودکان قرار دهید. باید بتوانید در مواقع اضطراری کنترل آب، گاز و برق را ببندید. زیرا گاهی اوقات نجات جان یک فرد گروی بستن کنترل اصلی می باشد. حتما یک جعبه کمک های اولیه در منزل داشته باشید تا در زمان بروز مشکل بتوانید اقدامات اولیه ی درمانی را انجام دهید.

توصیه ی ایمنیرعایت ایمنی در منزل

رعایت نکات ایمنی در خارج از منزل

  1. یکی از توصیه های ایمنی در رابطه با لبه ی بام و تراس این است که حتما جان پناه تا ارتفاع مناسبی در این مکان ها اجرا شود تا از افتادن کودکان و سالمندان جلوگیری شود.
  2. به این توصیه ی ایمنی توجه کنید. منزلی انتخاب کنید که پنجره های عریض نداشته باشد زیرا برای تمیز کردن این پنجره ها باید بخشی از بدن خود را از پنجره خارج کنید. بدین ترتیب هر لحظه احتمال سقوط فرد وجود دارد.
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ