بیماری هایی که در فصل پاییز سلامت را تهدید می کنند

0

پژمان بختیاری‌نیا گفت: انتظار می‌رود در فصل پاییز بروز بیماری‌های واگیردار تنفسی و بیماری‌های واگیردار روده‌ای افزایش یابد؛ آنفلوآنزا و کووید – ۱۹ دو بیماری واگیر مهم تنفسی هستند که باید مورد توجه قرار بگیرند.

او می گوید: وبای التور یک بیمار واگیر روده‌ای است که اکنون در فصل شیوع آن قرار داریم، برای پیشگیری از بروز وبا سلامت آب بسیار مهم است و باید آب سالم و باکیفیت به دست مردم برسد. البته اقدامات خود مراقبتی نیز باید توسط مردم انجام شود.

مجله سلامت پیشگیری از کرونا پیشگیری از سرماخوردگی پیشگیری از آنفلوانزا

سرپرست معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی اهواز تصریح کرد بختباری‌نیا گفت: از نظر علم اپیدمیولوژی هر جا تراکم جمعیتی وجود داشته باشد احتمال سرایت بیماری‌های واگیر افزایش می‌یابد بنابراین اقدامات پیشگیرانه فردی بسیار مهم است.

به گفته او برای پیشگیری از ابتلا به بیماری‌های تنفسی واگیر، استفاده از ماسک، رعایت فاصله ایمن، واکسیناسیون و وجود تهویه در فضا‌های بسته و برای پیشگیری از بیماری‌های روده‌ای نیز آشامیدن آب سالم، مصرف غذای سالم و مطمئن، استفاده از توالت بهداشتی و دفع صحیح فاضلاب باید انجام شود.

رعایت بهداشت فردی به ویژه شست‌وشوی صحیح دست‌ها، اقدام مشترک برای پیشگیری از هر دو بیماری است؛ این کار در صورت بروز بیماری‌های واگیر نیز از سرایت بیماری و وقوع اپیدمی یا شیوع گسترده جلوگیری می‌کند.

افرادی دارای بیماری‌های زمینه‌ای، زنان باردار و افراد مسن باید واکسن آنفلوآنزا تزریق کنند، اما این واکسن برای همه جمعیت الزامی نیست و تنها مراقبت‌های پیشگیرانه کافی است، سیر رسیدگی به بالازدگی فاضلاب و دیگر گزارش‌هایی که توسط همکاران ما به آبفا ارائه می‌شود تسریع یافته است، اما روند به گونه‌ای نیست که بگوییم همه مشکلات رفع شده است.

منبع : باشگاه خبرنگاران

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ