۵ روش موثر برای پیشگیری از ریزش مو در خانم ها

0

یکی از مشکلاتی که بسیاری از افراد با آن روبرو هستند ریزش مو است که به دلایل مختلفی رخ می دهد. در هر فردی مقداری ریزش موی روزانه وجود دارد و این موضوع کاملا طبیعی است. اما اگر این ریزش مو به صورت مداوم باشد شما باید به پزشک مراجعه کنید. اما همواره پیشگیری بهتر از درمان است. بنابراین ما در ادامه به شما چند روش برای مراقبت از مو و جلوگیری از ریزش آن را معرفی می کنیم. پس با ما همراه شوید.

  1. شستشوی روزانه موها
شستن روزانه مو

با توجه به این که شستن روزانه موها به سالم و تمیز نگه داشتن پوست سر کمک می کند؛ بنابراین این موضوع از ریزش موی سر جلوگیری کرده و به تقویت مو کمک می کند. نکته‌ی اصلی که باید در شستشوی موی سر در نظر داشته باشید این است که برای شستشوی روزانه، از بهترین شامپو برای ریزش مو استفاده کنید. همچنین شما می توانید از تقویت کننده مو  نیز استفاده کنید. قیمت انواع تونیک و تقویت کننده مو سر زنانه و مردانه در برندهایی مانند سریتا و  سینره  نه تنها اقتصادی است بلکه دارای پایه گیاهی است و از ریزش موهای شما به شدت جلوگیری می کند.

در کنار تقویت کننده مو می توانید از تقویت کننده مژه هم استفاده کنید. برخی از برندها دارای پک تقویت مژه و تقویت مو هستند. بهترین برندها در این زمینه، اکسیلیا،  سریتا  و ماوالا  هستند که با توجه به برند آنها  قیمت متنوعی دارند. در اینجا می‌توانید با بررسی قیمت انواع تقویت کننده مژه خارجی یا ایرانی، بهترین گزینه را برای خرید انتخاب کنید.

  1. استفاده از شانه چوبی
استفاده از شانه چوبی

شانه زدن موها همیشه بر روی رشد موها و رویش موهای جدید تاثیر زیادی دارد. بهتر است برای شانه کردن موهای خود به جای استفاده از شانه‌ های پلاستیکی، از شانه چوبی استفاده کنید تا از بروز موخوره روی موهای سرتان جلوگیری کنید. با استفاده از شانه پهن و دندانه بزرگ موهای سر خود را یکبار شانه کنید. به هیچ عنوان در شانه زدن موها نباید زیاده‌ روی نکنید، این موضوع می ‌تواند منجر به ضعیف شدن فولیکول‌ های موی سر شود و ریزش موها را حتی بیشتر کند.

  1. مصرف مواد غذایی سالم

همه ما برای سلامت روزانه بدن خود نیاز به غذا و میوه های تازه و مغذی داریم. در این زمینه خوراکی هایی که دارای ویتامین و مواد معدنی کافی باشند می توانند از ریزش موهای ما نیز جلوگیری کنند. برای آنکه از ریزش موهای خود جلوگیری کنید بهتر است به سراغ مواد غذایی بروید که در آنها پروتئین، اسید چرب امگا ۳، عنصر روی، آهن، ویتامین ب ۱۲، ویتامین آ و سی، منیزیم و سلنیوم باشد. سبزیجات برگی، مغزهای خشکبار، لوبیا و ماهی از منابع غنی این مواد هستند.

  1. خشک شدن طبیعی موها

حرارت بالا به موها آسیب زیادی وارد می کند. به همین دلیل هم استفاده از سشوار و دیگر دستگاه های خشک کن آسیب زیادی را می تواند به موها وارد کند. برای جلوگیری از این آسیب بهتر است پس از دوش گرفتن و شستن موها اجازه دهید آنها به صورت طبیعی خشک شوند تا پروتئین موها بیشتر شده و در نتیجه استحکام بیشتری داشته باشند. حرارت زیاد موها را خرد کرده و موجب شکسته شدن آنها می شود. اگر می خواهید موهای خود را حالت دهید بهتر است آنها را با استفاده از دستگاه های مطمئنی که سری آنها خیلی داغ نمی شوند استفاده کنید. همچنین گزینه بهتر آن است که سری دستگاه را مدت طولانی روی موهای خود نگه نداشته و هر چند ثانیه آن را جدا کنید.

۵ روش موثر برای پیشگیری از ریزش مو در خانم ها
  1. استفاده از لوازم شخصی

با توجه به این که موها در طول روز تماس زیادی با محیط اطراف دارند بنابراین بخش آسیب پذیر بدن هستند. موها می توانند به دلیل این موضوع به انواع عفونت ها مبتلا شوند. یکی از رایج ترین این عفونت ها عفونت قارچی تینه‌ آکاپیتیس است. گروهی از قارچ ‌ها به نام درماتوفیت ‌ها که در فضای گرم و مرطوب رشد می‌ کنند به راحتی از یک فرد به فرد دیگر منتقل می‌ شوند. به همین دلیل است که نباید به هیچ عنوان از حوله، شانه یا حتی کش ‌مو و گل‌ سر یکدیگر استفاده کنید. یکی از شایع ‌ترین علائم این عفونت ریزش سکه‌ ای موهای سر است. در برخی از موارد که این بیماری حاد و شدید می ‌شود، تب خفیف، بزرگ شدن غدد لنفاوی را به همراه دارد. به همین دلیل هم سعی کنید همیشه از حوله، کلاه و لوازم شخصی خود استفاده کنید.

نویسنده : وحیده امینی

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ