مولوی عبدالواحد ریگی کیست و چگونه ترور شد؟

0

مولوی عبدالواحد ریگی کیست ، مولوی عبدالواحد ریگی چگونه ترور شد ، چه کسی مولوی عبدالواحد ریگی را کشت ، چه کسانی مولوی عبدالواحد ریگی کشتند ، مولوی عبدالواحد ریگی چگونه شهید شد

مولوی عبدالواحد ریگی کیست

شورای تامین سیستان و بلوچستان در خصوص شهادت مولوی عبدالواحد ریگی امام جمعه اهل سنت مسجد امام حسین(ع) شهرستان خاش بیانیه‌ای صادر کرد.

در بیانیه شورای تامین سیستان و بلوچستان آمده است: براساس گزارشات اولیه، مولوی عبدالواحد ریگی امام جمعه اهل سنت مسجد امام حسین(ع) شهرستان خاش از مولوی‌های شاخص منطقه و استان سیستان و بلوچستان توسط افراد ناشناس ظهر روز پنجشنبه ربوده و به شهادت رسیده است.

براساس گزارش خبرگزاری دولت (ایرنا)؛ این بیانیه می‌افزاید: گزارش‌های تکمیلی پس از بررسی دستگاه‌های امنیتی و اطلاعاتی به اطلاع هموطنان عزیز خواهد رسید.

گفتنی است که امروز بعد از نماز جمعه در زاهدان و خاش، تجمعات اعتراضی برگزار شده بود.

مولوی عبدالواحد ریگی اخبار خاش

مولوی ‌ریگی: ما دوستدار آقای خامنه‌ای هستیم

حجت‌الاسلام محمدجواد حاج علی اکبری در تاریخ ۲۳ آبان ۱۴۰۱ که در رأس هیئتی سه نفره از سوی رهبر معظم انقلاب به سیستان و بلوچستان اعزام شده است، در پایان همایش «تحکیم وحدت و همدلی» که با حضور جمعی از علما، بزرگان، ریش‌سفیدان، سران طوایف شیعه و سنی، نخبگان و مدیران استان سیستان و بلوچستان برگزار شد، به‌صورت انفرادی پای درددل حضار جلسه نشست.

مولوی عبدالواحد ریگی در جریان این گفت‌وگو اظهار داشت: من در دوران هشت سال دفاع مقدس در خط مقدم جبهه حضور داشتم و ما در طول انقلاب همواره در صحنه بوده‌ایم؛ از جمله در تمام دوره‌های انتخابات کشور و این افتخار ماست.

امام جمعه اهل‌سنت مسجد امام حسین(ع) خاش گفت: کسی که از مرز خود دفاع نکند ناموس ندارد؛ شما بپرسید از مسجد امام حسین(ع) که من پیش‌نماز آن هستم حتی یکی نفر هم بعد از نماز جمعه به خیابان نیامد و در آشوب اخیر خاش حضور نداشت. گفتم کسی حق ندارد از مسجد بیرون برود چون می‌دانستیم منافقین بیرون هستند و می‌دانیم چه‌کار می‌کنند.

این عالم اهل‌سنت افزود: ما مطلع هستیم که منافقان و دشمنان چه نقشه‌ها و طراحی‌هایی دارند. ما غیر از اسلام، نظام اسلامی، ایران و اخوت با شیعه، حرفی نداریم؛ باید تاریخ را بخوانید تا متوجه شوید ما اهل‌سنت سیستان و بلوچستان با برادران شیعه چه ارتباط نزدیکی داشته‌ایم.

مولوی ریگی بیان کرد: من حتی از جانب گروهک‌های معاند تهدید شده‌ام اما اینها تأثیری ندارد. ما شما برادران تشیع را به‌خاطر خدا دوست داریم وگرنه چیزی از شما نگرفته‌ایم که بگویند این دوستی به‌خاطر دنیاست.

این عالم اهل‌سنت تصریح کرد: ما این مملکت را دوست داریم، رهبری دوست ما هستند؛ این مملکت بعد از این نظام اسلامی به درد ما، به درد دین و اسلام و حتی به درد ناموس مسلمین نمی‌خورد.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ