آیا رابطه جنسی جن ها مثل انسان هاست؟ اجنه چگونه زاد و ولد می کنند؟

0

قبل از شوهرانشان هیچ انسان و جن با آنان نزدیکی نکرده است.

 عکس رابطه جنسی عکس جن اجنه

 یکی از سوالات مطرح در خصوص اجنه اینکه، آیا ارتباط جنسی جن‌ها برای زاد و ولد مثل انسان‌ها است؟
پاسخ :
از آیات متعدد قرآن کریم،[۱] استفاده می‌شود که، جنّیان چون انسان‌ها با یکدیگر سخن می‌گویند و یکدیگر را به نیکوکارى دعوت کرده و از عذاب خدا می‌ترسانند. همچنین همانند انسان‌ها زندگی و مرگ دارند،[۲] دارای تکلیف و حسابرسی، عقاب و ثواب هستند.[۳] دارای ادیان مختلف بوده و به نبوّت رسول خدا(ص) ایمان آورده‌اند.[۴]

اما این‌که تکثیر و زاد و ولد جنّیان چگونه است، آیات و روایات صریح در این زمینه نداریم، ولی با استفاده از برخی از آیات قرآن می‌توان استنباط کرد که آنان دارای نر و ماده هستند و همانند انسان‌ها مقاربت و نزدیکی جنسی دارند. در این‌جا به آیاتی اشاره می‌شود:

الف. «سُبْحانَ الَّذی خَلَقَ الْأَزْواجَ کُلَّها مِمَّا تُنْبِتُ الْأَرْضُ وَ مِنْ أَنْفُسِهِمْ وَ مِمَّا لا یَعْلَمُونَ»؛[۵] منزّه است آن خدایى که همه جفت‌ها را بیافرید، چه از آنچه زمین می‌رویاند و چه از نفس‌هایشان و چه آن چیزهایى که نمی‌شناسند.‏ استناد کرد؛ طبق این آیه شریفه، نبات و انسان‌ها نر و ماده دارند و نیز چیزهایی که ما آنها را نمی‌شناسیم.
جمله‏ «وَ مِمَّا لا یَعْلَمُونَ» جنّ را نیز شامل می‌شود که نر و ماده دارند ولى ما چگونگی آن‌را نمی‌دانیم. [۶] البته این در صورتى است که مراد از «الازواج» در آیه اصناف نباشد.

ب. «وَ مِنْ کُلِّ شَیْ‏ءٍ خَلَقْنا زَوْجَیْنِ لَعَلَّکُمْ تَذَکَّرُونَ‏؛[۷] و از هر چیز جفتى بیافریده‌ایم، باشد که عبرت گیرید. این آیه صراحت دارد در این‌که نر و مادگى در بیشتر مخلوقات هستی جریان دارد و جمله‏ «کُلِّ شَیْ‏ءٍ» به ‌طور حتم جنیّان را نیز در بر می‌گیرد.[۸]

ج. «وَ أَنَّهُ کانَ رِجالٌ مِنَ الْإِنْسِ یَعُوذُونَ بِرِجالٍ مِنَ‏ الْجِنِ‏»؛[۹] و نیز مردانى بودند از آدمیان که به مردانى از جنّ پناه می‌بردند. از این آیه استفاده می‌شود که بین جنّیان نیز زن و مرد وجود دارد.[۱۰]
تا این‌جا با استناد به آیات یاد شده به ‌دست آمد که جنیان نیز مانند انسان‌ها دارای جنس نر و ماده هستند، اما در چگونگی مقاربت و نزدیکی آنان و تکثیرشان می‌توان به آیاتی که در وصف حوریان بهشتى هست‏ تمسّک نمود و آن این‌که خداوند سبحان در وصف حوریان بهشتی می‌فرماید: «لَمْ یَطْمِثْهُنَّ إِنْسٌ قَبْلَهُمْ وَ لا جَانٌ‏»؛[۱۱] حوریان بهشتى را قبل از شوهرانشان نه آدمى دست زده و نه جنّ. مفسّران از این آیه نکات زیر را استفاده نموده‌اند:

عکس رابطه جنسی عکس جن اجنه
۱٫ برای جنیان نیز ثواب و پاداش هست.[۱۲]

۲٫ همان‌گونه که خداوند به نیکوکاران و مؤمنان از انسان، حوریان انسی بهشتی هدیه می‌کند که قبل از آنان هیچ انسانی با این حوریان نزدیکی نداشته به نیکوکاران و مؤمنان از جنّ نیز حوریان جنّی را هدیه می‌کند که قبل از آنان هیچ جنّی با این حوریان نزدیکی نکرده است.[۱۳]

۳٫ «لَمْ یَطْمِثْهُنَّ» در آیه، به معنای «لم یفتضهن» است و افتضاض؛ یعنی آمیزش به گونه‌ای که پرده بکارت پاره شود و از آن خون بکارت جاری شود. [۱۴] از آن‌جایی که قرآن می‌فرماید: «قبل از شوهرانشان هیچ انسان و جن با آنان نزدیکی نکرده»، معنایش این است که جنّ نیز همانند انسان زنان را لمس و با آنان همانند آدمی نزدیکی و آمیزش می‌کند. بنابراین، می‌توان از این آیه استفاده کرد که تکثیر و زاد و ولد جنّ‏، همانند تکثیر و زاد و ولد انسان ها به‌وسیله مقاربت و نزدیکی نر و ماده صورت می‌گیرد.[۱۵]

پی نوشتها:
[۱]. جن، آیات ۱ – ۱۵؛ رحمن، آیات ۳۱ – ۶۳؛ احقاف ۲۹ – ۳۱٫
[۲]. «کلُ‏ُّ مَنْ عَلَیهْا فَان»؛ هر چه بر روى زمین است دستخوش فناست. رحمن، ۲۶٫
[۳]. «سَنَفْرُغُ لَکُمْ أَیُّهَ الثَّقَلَان»؛ اى جنیان و آدمیان! به حساب شما خواهیم رسید. رحمن، ۳۱٫
[۴]. قرشى، سید على اکبر، قاموس قرآن، ج ۲، ص ۶۵ – ۶۶، دار الکتب الإسلامیه، تهران، چاپ ششم، ۱۳۷۱ش.
[۵]. یس، ۳۶٫
[۶]. قاموس قرآن، ص ۶۷٫
[۷]. ذاریات، ۴۹٫
[۸]. قاموس قرآن، ص ۶۷٫
[۹]. جن، ۶٫
[۱۰]. قاموس قرآن، ص ۶۷٫
[۱۱]. رحمن، ۵۶ و ۷۴٫
[۱۲]. «الآیه دلاله على أن للجن ثواباً فالإنسیات للانس و الجنیات للجن»؛ شیخ طوسی، محمد بن حسن، التبیان فی تفسیر القرآن، با مقدمه: شیخ آقابزرگ تهرانی، تحقیق: قصیرعاملی، احمد، ج ۹، ص ۴۸۲، دار احیاء التراث العربی، بیروت، بی‌تا.
[۱۳]. طبرسی، فضل بن حسن، مجمع البیان فی تفسیر القرآن، مقدمه: بلاغی‏، محمد جواد، ج ۹، ص ۳۱۵، انتشارات ناصر خسرو، تهران، چاپ سوم، ۱۳۷۲ش؛ شریف لاهیجی، محمد بن علی، تفسیر شریف لاهیجی، تحقیق: حسینی ارموی (محدث)، میر جلال الدین، ج ۴، ص ۳۴۵، دفتر نشر داد، تهران، چاپ اول، ۱۳۷۳ش.
[۱۴]. مجمع البیان فی تفسیر القرآن، ج ۹، ص ۳۱۵٫
[۱۵]. قاموس قرآن، ص ۶۵٫

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ