معرفی ۶ طرح کلید و پریز جدید برای داشتن خانه‌ای زیباتر

0

اکثر مردم فکر می‌کنند که برای زیباتر کردن دکوراسیون منزل خود باید متحمل هزینه‌های گزاف برای خریدن مبل‌ها و فرش‌های لاکچری و کمدها و پرده‌های گران قیمت شوند. حقیقت این است که شما می‌توانید با کمترین هزینه و کاملا مقرون به صرفه، خانه خود را با دقت به جزئیاتی که ممکن است در نظر اول بی اهمیت به نظر برسند؛ زیباتر کنید. به عنوان مثال ، انتخاب کلید و پریز مدرن با طرح‌های زیبا یک گام برای زیباسازی منزل شماست که نیازمند صرف هزینه زیاد نیز نمی‌باشد. در این متن قصد داریم در مورد انواع کلید و پریز طرح جدید و انتخاب کلید و پریزهای مناسب هر خانه صحبت کنیم. اگر به دنبال انتخاب و خرید کلید و پریز هستید؛ با ما همراه باشید.

کلید و پریز هوشمند کلید و پریز لاکچری کلید و پریز کلید پریز لمسی خرید کلید و پریز ایران الکتریک

درباره کلید و پریز بیشتر بدانیم

همه ما هرروزه با کلید و پریز سروکار داریم؛ اما معمولا توجه چندانی به کارایی آن‌ها نمی‌کنیم. کلید و پریزها در واقع بخش‌های مهمی از سیستم برق هر ساختمان هستند که بدون وجود آن‌ها، زندگی تقریبا غیرممکن خواهد شد!

کلید و پریزها معمولا دارای دو بخش اصلی می‌باشند. بخش اصلی کلید و پریز همان مکانیزم درونی آن هاست که موجبات اتصال آن‌ها به سیستم برق ساختمان را فراهم می‌کند. اما این که سیم کشی‌ها و اتصالات بدون کاور و محافظ بمانند، خطرناک است و ممکن است باعث برق گرفتگی شود. به همین دلیل است که بخش دوم کلید و پریز یعنی همان قابِ عایق جریان برق، روی بخش اصلی قرار می‌گیرد. در حقیقت آنچه ما از کلیدها و پریزهای برق روی دیوار می‌بینیم همین قاب و کادر می‌باشد که نقش مهمی در زیبایی ساختمان دارد و باید در انتخاب آن دقت کرد.

نکات مهم در انتخاب کلید و پریز مناسب خانه

تا چند سال پیش تنوع چندانی در انواع کلید و پریز وجود نداشت و اکثر کلید و پریزهای برق کلاسیک ظاهر و ساختاری مشابه هم داشتند. در آن زمان اکثر کلیدهای برق از نوع مکانیکی تک پل یا مکانیکی دو پل بودند که به صورت دستی کار می‌کنند و جریان برق در آن‌ها با دخالت مستقیم دست قطع و وصل شده و کنترل می‌شود. اما امروزه انواع مختلف و متنوعی از کلید و پریز هوشمند تایمر دار، دارای حسگر نوری و حرارتی و… در بازار موجود می‌باشد و این تنوع انتخاب را سخت می‌کند. البته این تنوع فقط در نوع و کاربرد کلید و پریزها نیست؛ بلکه طرح‌های متنوع و مختلفی از کلید و پریز نیز در بازار موجود می‌باشند که باید با توجه به سبک طراحی خانه و سلیقه خود مناسب ترین گزینه را انتخاب کنید.

کیفیت

هنگام انتخاب و خرید کلید و پریز مناسب برای خانه باید به کیفیت آن دقت کنید. کلید و پریزهای باکیفیت به طور معمول عمرمفید و دوام بیشتری دارند. در نتیجه شما نیاز به صرف وقت و هزینه برای تعمیر یا تعویض کردن آن‌ها در کوتاه مدت نخواهید داشت. از سوی دیگر، احتمال خطراتی از قبیل برق گرفتگی را کاهش می‌دهد.

کلید و پریز هوشمند کلید و پریز لاکچری کلید و پریز کلید پریز لمسی خرید کلید و پریز ایران الکتریک

کاربرد

نکته دیگری که هنگام انتخاب پریز و کلید برق باید مدنظر قرار دهید این است که کلید و پریز را باید متناسب با کاربرد و محل استفاده‌ی آن انتخاب کنید. به عنوان مثال، کلید روشنایی بیرون درب اصلی منزل شما بهتر است که از نوع هوشمند دارای حسگر نوری باشد که با روشن شدن هوا خود به خود خاموش شود یا کلید برقی که برای چراغ خواب استفاده می‌کنید؛ بهتر است دارای تایمر یا حسگر نور باشد. دقت به این موارد هنگام انتخاب کلید و پریز مناسب برای خانه می‌تواند در مصرف برق صرفه جویی کرده و یک انتخاب اقتصادی باشد.

قیمت

مورد دیگری که زمان خرید کلید و پریز برق باید در نظر داشته باشید، قیمت آن است. باید سعی کنید باکیفیت ترین و در عین حال مقرون به صرفه ترین کلید و پریز برق را انتخاب کنید. قیمت بیش از حد ارزان، معمولا بیانگر کیفیت پایین بوده و قیمت بیش از حد گران نیز با بودجه بسیاری از افراد سازگار نیست. بنابراین، باید دقت کنید که کلید و پریزهایی را انتخاب کنید که قیمت مناسب داشته باشند. البته یادتان باشد که هر کلید و پریز ارزان به معنای بی کیفیت بودن آن نیست.

جدیدترین طرحهای کلید و پریز

در بخش قبل اشاره کردیم که امروزه طرح‌های متنوع و مختلفی از کلید و پریز در بازار موجود می‌باشد و دستِ مشتری در انتخابِ بهترین گزینه باز است. در این بخش در مورد جدیدترین طرح‌های کلید و پریز پرفروش و محبوب صحبت می‌کنیم.

کلید و پریز رنگی

تنوع رنگ کلید و پریز رنگی به شما کمک می‌کند تا مناسب ترین گزینه‌ها را متناسب با رنگ دکوراسیون خود انتخاب کنید. به عنوان مثال برای آشپزخانه، شما می‌توانید کلید و پریز برقی را که هم رنگ کابینت‌های شما هستند انتخاب نمایید. یا این که برای اتاق خواب، رنگ کلید و پریز را با تخت خواب و کمد میز آرایش خود ست کنید.

کلید و پریز لمسی

کلید و پریز لمسی با یک اشاره‌ی انگشت روشن و خاموش می‌شوند و برخلاف همتای مکانیکی خود، نیازی به فشار دادن ندارند. این نوع کلید و پریزها برای خانه‌هایی که طراحی داخلی مدرن دارند؛ یک انتخاب مناسب و درجه یک هستند؛ چرا که هارمونی خوبی با سبک مدرن دارند.

کلید و پریز هوشمند

کلید و پریز هوشمند انواع مختلفی دارند. برخی از این کلیدهای برق دارای حسگر حرارتی، حسگر نوری، تایمر، سنسور تشخیص انسان و… هستند. این کلیدها بهترین انتخاب برای صرفه جویی در مصرف برق هستند که از هدر رفتن برق و هزینه اضافه جلوگیری می‌کنند. به عنوان مثال، کلیدهایی که سنسور تشخیص انسان دارند؛ بهترین انتخاب برای راه پله‌ها محسوب می‌شوند.

کلید و پریز هوشمند کلید و پریز لاکچری کلید و پریز کلید پریز لمسی خرید کلید و پریز ایران الکتریک

کلید و پریز لوکس و لاکچری

کلید و پریز لوکس و لاکچری یک انتخاب عالی برای محیط‌های شیک است. برای نمونه، برای اتاق نشیمن خانه‌ای که با یک دست مبل اشرافی و فرش‌های طرح سلطنتی دیزاین شده؛ شما باید از حتما از کلید و پریزهای برق لاکچری و زیبا استفاده کنید. استفاده از کلید و پریز ساده و معمولی در چنین فضایی مناسب نیست و می‌تواند زیبایی دکوراسیون داخلی شما را به هم بریزد.

کلید و پریز کلاسیک

هرچقدر هم که کلید و پریزهای هوشمند جذاب در طرح‌های متنوع و مختلف تولید و عرضه شوند؛ کلید و پریز کلاسیک که اکثرا از نوع مکانیکی و دستی بودند هنوز طرفداران خود را دارند. اگر طراحی خانه شما کلاسیک و سنتی است؛ بهترین انتخاب برای شما کلید و پریز برق کلاسیک می‌باشد.

کلید و پریز شیشهای، فلزی و چوبی

کلید و پریزها امروزه در انواع جنس‌های مختلف تولید می‌شوند. کلید و پریز شیشه‌ای، فلزی و چوبی هر یک در موارد خاصی کاربرد دارند. شما باید بهترین و مناسب ترین نوع کلید و پریز برق را با توجه به مورد استفاده آن انتخاب کنید. به عنوان مثال، کلید و پریز چوبی برای استفاده در یک محیط بدون سقف مناسب نمی‌باشند. این در حالی است که همین کلید و پریز بهترین انتخاب برای یک اتاق خواب با کمد و میز آرایش طرح چوب است.

کلید و پریز هوشمند کلید و پریز لاکچری کلید و پریز کلید پریز لمسی خرید کلید و پریز ایران الکتریک

خرید انواع مدل کلید و پریز جدید از ایران الکتریک

اگر به دنبال جدیدترین انواع کلید و پریز با کیفیت درجه یک و مناسب ترین قیمت هستید؛ پیشنهاد ما به شما مراجعه به برند ایران الکتریک است. تنوع بالا در طرح و رنگ، کیفیت و عمر مفید بالا و قیمت کاملا به صرفه از مهم ترین ویژگی‌های کلید و پریزهای ایران الکتریک می‌باشند که می‌توانند رضایت شما عزیزان را جلب نمایند. در فروشگاه اینترنتی کلید و پریز ایران الکتریک به آدرس https://IranElectric.com می‌توانید انواع متنوعی از کلید و پریزها را ارزیابی و به راحتی خرید کنید.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ