راهکارهای تقویت ریه برای جلوگیری از ابتلا به کرونا

0

محمدامین افرا با بیان اینکه ریه یکی از اندام‌های حیاتی در بدن انسان به شمار می‌رود، اظهار کرد: به همین علت مراقبت از این عضو حیاتی در بدن دارای اهمیت بسیاری است، امروز شاهدیم که کرونا ویروس اندام‌های زیادی از بدن انسان را تحت تأثیر عوارض ناشی از خود قرار می‌دهد، ریه بیش از سایر اندام‌ها در موقع ابتلا به این ویروس تحت تأثیر قرار می‌گیرد و حتی می‌تواند باعث مرگ انسان شود.

این محقق طب اسلامی افزود: به همین علت برای مقابله با کرونا ویروس باید اندام‌هایی حیاتی مانند ریه که در معرض خطر هستند را تقویت کنیم؛ ورزش منظم، تغذیه مناسب، کاهش استرس و عصبانیت یک نکته مهم و حائز اهمیت در تقویت اندام‌های حیاتی و سلامت اعضای بدن است.

وی در ادامه با اشاره به تأثیرات منفی یبوست بر اندام‌های بدن انسان، توضیح داد: زمانیکه مواد دفعی از بدن انسان به راحتی دفع نمی‌شود، عصاره این مواد زائد به وسیله گردش خون به سایر نقاط بدن انتقال پیدا می‌کند و اعضای بدن از جمله کبد، کلیه، چشم، ریه و … را درگیر می‌کند.

افرا تأکید کرد: بافت ریه به علت حساس بودن بیش‌تر از سایر نقاط بدن مورد آسیب‌های ناشی از یبوست قرار می‌گیرد، بنابراین نیاز است با خوردن وعده‌های غذایی مناسب مانند صبحانه کامل، ورزش در ساعات اولیه روز، خوردن غذاهای فیبردار مانند کاهو، سبزی و میوه، خوردن گیاهان دارویی مانند برگ ثنا، گل ختمی، فلوس، گل‌محمدی، هلیله سیاه، آلو، پره زردآلو، انجیر و … به پاکسازی روده‌ها کمک کنید.

محقق طب اسلامی اضافه کرد: یک روش اورژانسی برای پاکسازی روده‌ها در زمان یبوست‌های مزمن تقنیه آب است، هر شخصی می‌تواند در منزل به وسیله شلنگ ضدعفونی شده که در دهانه روده قرار داده آب را با فشار وارد روده‌ها کند و به راحتی خشکی مزاج را برطرف کند.

وی یادآور شد: همچنین می‌توان برای رفع خشکی روده بعد از هر بار طهارت از شیاف روغن‌های طبیعی مانند روغن شترمرغ، کوهان شتر، روغن زیتون، سیاه‌دانه و بادام تلخ استفاده کرد.

افرا در ادامه با پیشنهاد چند راهکار برای تقویت ریه‌ها، عنوان کرد: می‌توان برای اینکار از گل ختمی، گیاه خرنوب، برگ درخت چنار، بخور نعناع، پودر گرد لقاح خرما، استفاده از انفیه‌های قوی برای عطسه‌های پی در پی، سیاه دانه هندی و آویشن شیرازی استفاده کرد، حجامت عام و حجامت ریه‌ها که در دو طرف پشت ریه‌ها انجام می‌شود نیز موثر است.

محقق طب اسلامی در خصوص آلرژی فصل و بهار و اشتباه گرفتن این علائم با کرونا ویروس، توضیح داد: تنگی تنفس، عطسه، سرفه، سوزش، التهاب چشم، خارش و التهابات و خارش پوست، آبرزش بینی، اشک، جوش و کهیر از علائم آلرژی در فصل بهار است.

وی خاطرنشان کرد: برای مواجهه با ویروس‌های مختلف که ریه را تحت تأثیر قرار می‌دهد می‌توان مجاری بینی و گلو را با آب نمک رقیق شده شستشو کرد.

افرا در پایان با بیان اینکه عملکرد ریه افرادی که در ارتفاع بالاتر از دریا زندگی می‌کنند نسبت به سطح دریا زندگی می‌کنند قوی‌تر عمل می‌کند، گفت: به همین دلیل افراد ساکن این مناطق نسبت به کرونا ویروس مقاوم‌تر از افرادی هستند که در تراکم اکسیژن بالاتر تنفس می‌کنند، افرادی که در ارتفاع زندگی می‌کنند ریه آن‌ها برای تنفس فعال‌تر است و مقاومت بالاتری دارد.

منبع : ایسنا

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ