پیله های پرواز چند قسمت است (ساعت پخش و تکرار)

0

پیله های پرواز چند قسمت است ، پیله های پرواز چند قسمت دارد ، تعداد قسمت های پیله های پرواز ، سریال پیله های پرواز چند قسمت است ، ساعت پخش پیله های پرواز ، سریال چه ساعتی پخش می شود

پیله های پرواز چند قسمت است

سریال پیله های پرواز از ساخته های حسین سهیلی زاده است که در سال ۱۳۸۳ برای پخش از شبکه ۲ تولید شد و اکنون شبکه آی فیلم تکرار آن را روانه آنتن می کند.

داستان این سریال درباره‌ی دختری به نام تاراست که با تحصیلات دانشگاهی در رشته‌ی کشاورزی به زادگاه مادرییش باز می‌گردد و همت به پرورش کرم ابریشم می‌کند و به موقعیت اقتصادی و اجتماعی دست می‌یابد و انگیزه بازگشت تارا به زادگاهش دسیسه‌هایی است که در تهران و در اقوام پدری شکل گرفته است.

لوکیشن و محل فیلمبرداری پیله های پرواز

محل فیلمبرداری «پیله‌های پرواز» خانه‌ای ویلایی بود که در کوهپایه‌ی یکی از کوههای اطراف تهران جا خوش کرده بود.

در بدو ورود به حیات، در ورودی خانه خودنمایی می‌کرد که با دو بوته‌ی بزرگ گل رز ارغوانی رنگ احاطه شده بود. در سوی دیگری از حیات، استخر زیبایی وجود داشت که در کنار آن تخت چوبی گذاشته و تخت دیگری در کنار خانه و رو به استخر قرار داده بودند که محل خوبی برای گفت‌و‌گوی ما با عوامل ساخت سریال شد.

ابتدا از حسین سهیلی‌زاده ـ کارگردان ـ خواستیم به گفت‌وگو بنشیند، او در صحبت با خبرنگار ایسنا این گونه شروع می‌کند: به درخواست مشایخی، کارگردانی این کار را به عهده گرفتم. پیله‌های پرواز، مانند «عشق گمشده» ملودرام است. با این تفاوت که تمام اتفاقات این سریال در زمان حال رخ می‌دهد. ضمن آن که معتقدام فیلمنامه‌ی خیلی نیز دارد.

وی ضرب اهنگ «پیله‌های پرواز» را تندتر و بهتر از «عشق گمشده» عنوان می‌کند و می‌افزاید: ضرباهنگ درون سکانس‌ها را خیلی تندتر کرده‌ام و از لنز تله بیشتر استفاده می‌کنم. سهیلی‌زاده اعتقاد دارد که «عشق گمشده» با آن که ضرباهنگ پذیرفتنی است، ولی در قسمت‌های پنجم و هفتم داستان بلندی پیش رفت. البته ضرورت‌هایی وجود دارد که به هر حال زمان سریال باید پر شود.

این کارگردان با بیان این که محدودیت‌های کار در تلویزیون را بعد از چند سال کار برای این رسانه آموخته‌ است، می‌افزاید: در مورد کلیات مشکل خاصی نداریم و محدودیت ما بر اساس بودجه است و بر اساس آن عوامل را انتخاب می‌کنیم. سهیلی‌زاده درباره‌ی چگونگی انتخاب بازیگران می‌گوید: بازیگران را بر اساس فیلمنامه برمی‌گزینم و دوستی‌ها را در این کار دخالت نمی‌دهم. هنوز ضبط سکانس بعدی آغاز نشده است و برخی از بازیگرها در حال تمرین دیالوگ‌های سکانس بعدی و بعضی دیگر نیز به استراحت می‌پردازند.

سراغ حسن جوهرچی که در حال قدم زدن است، می‌رویم. جوهرچی پیش از هر چیز درباره‌ی نقشش به خبرنگار ایسنا می‌گوید: بازگشت امین ـ نقشم ـ به زادگاهش، موجب جذب من به این نقش بود. البته استاد مشایخی از من برای بازی دعوت کرد و هر نقش دیگری را به من پیشنهاد می‌کرد، می‌پذیرفتم. این بازیگر دباره‌ی نقش خود اضافه می‌کند: امین مشخصات دراماتیک خوبی دارد. او در خارج در رشته مدیریت تحصیل کرده است و در ایران قصد احیا و اداره‌ی یک بخش صنعتی را دارد ولی متاسفانه به دلیل نبود روحیه‌ی همکاری بین جوانان ایرانی و فعالیتهای او با شکست روبرو می‌شود و او تصمیم به بازگشت به خارج از کشور را می‌گیرد.

وی بازگشت امین به زادگاه خود برای فعالیت را نکته‌ی جالب این نقش می‌داند و تصریح می‌کند: برای من جالب است که این فرد بعد از سالها تحصیل در خارج از کشور به اقلیمی که از آنجا برخاسته برمی‌گردد و در یک شهرستان کوچک کار می‌کند، ولی از کوشش‌های خود نتیجه نمی‌گیرد. جوهرچی با بیان این که نقش مقابل سهم بسزایی در بازیگری دارد،‌ تصریح می‌کند: بازیگری در یک فیلم یا سریال مانند نمایش تک نفری نیست. بلکه مجموعه متشکل از دهها و گاهی صدها بازیگر است که ارتباط آنها با یکدیگر در موفقیت یا شکست یک اثر تاثیر بسزایی دارد. ولی من در گذر زمان این امر تلخ را آموخته‌ام که کار خود را انجام دهم. این بازیگر می‌افزاید: بازیگران کمتر با روحیات همدیگر آشنا هستند و به طبع وقتی ما را برای بازی در یک کار دعوت می‌کنند زیاد در مورد نقش مقابل خود حساسیت به خرج نمی‌دهیم و این امر جزو نکات منفی حرفه‌ی ما محسوب می‌شود. در صورتی که اگر بازیگرانی که نقش‌های مقابل یکدیگر را بازی می‌کنند، از تواناییهای یکدیگر آگاه باشند حتما در بهبود کار تاثیر دارد. جوهرچی در پایان به ایسنا می‌گوید: من با سهیلی‌زاده ـ کارگردان ـ از زمانی که او تهیه‌کننده بود، آشنا هستم و معتقدم بسیار به کار خود مسلط است.

سریال پیله های پرواز اخبار فیلم و سریال

تعداد قسمت های سریال پیله های پرواز

این سریال به تهیه کنندگی جمشید شاه محمدی در ۱۵ قسمت ساخته شده و هر قسمت آن حدود ۴۵ دقیقه است.

ساعت پخش و تکرار از شبکه آی فیلم

شبکه آی فیلم سریال پیله های پرواز را هر روز ساعت های ۴ عصر، ۱۲ شب و ۸ صبح پخش و تکرار می کند و شما می توانید به تماشای آن بنشینید.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ