در مورد فرایند بازارسنجی محصولی که ایده ساخت آن در ذهن شما شکل گرفته است توضیح دهید
در مورد فرایند بازارسنجی محصولی که ایده ساخت آن در ذهن شما شکل گرفته است توضیح دهید
منظور از بازارسنجی چیست:
– استفاده از اطلاعات حاصل از تحقیقات، برای تنظیم یا تجدید روشهای بازاریابی، نظیر تبلیغات، فروش مستقیم، محصول جدید و غیره؛
– شناسایی فرصتها و نیازهای بازار و مصرفکنندگان؛
– تنظیم برنامه یا اصلاح ساختار آمیختهٔ بازاریابی (محصول، قیمت، توزیع و ترویج)؛
– برآورد تقاضای بازار و تعیین مقدار تولید و توزیع محصول در بازار؛
– پیشبینی فروش محصول بنگاه اقتصادی؛
– آگاهی از نقش و اثر تبلیغات انجام شده توسط بنگاه در بین مخاطبان بازار هدف؛
– استفاده از نتایج تحقیقات برای ارتباط با مشتری.