بهترین روغن موتور برای تیبا ۲ و دوگانه سوز و صندوقدار

0

بهترین روغن موتور برای تیبا دوگانه سوز ، بهترین روغن موتور برای تیبا صندوقدار ، بهترین روغن موتور برای تیبا ۲ ، بهترین روغن موتور تیبا ۱ ، نظر کاربران در مورد روغن موتور تیبا ، بهترین روغن موتور ایرانی برای تیبا ، روغن ۲۰w50 برای تیبا

بهترین روغن موتور برای ماشین تیبا چیست

سایپا از سال ۱۳۹۲ اقدام به تولید و عرضه‌ی خودرو تیبا هاچ بک یا تیبا ۲ کرد. این خودرو از ابتدا در دو تیپ تیبا هاچ بک SX و تیبا هاچ بک EX تولید شد که البته تولید تیپ SX آن از سال ۱۳۹۶ متوقف شد. همچنین سایپا از سال ۱۳۹۹ تولید تیبا هاچ بک پلاس را آغاز کرد که آپشن‌های بیشتری نسبت به تیپ EX داشته و ظاهر آن هم تفاوت‌هایی دارد. لازم به ذکر است که در تمام مدل‌های تیبا ۲ هم از موتور ۴ سیلندر و ۱.۵ لیتری M15 استفاده شده است

تیبا یکی از محصولات گروه خودروسازی سایپا است که در ابتدا با نام مینیاتور و در ۲۳ آذر ۱۳۸۷ رونمایی شد. این خودرو در حقیقت نتیجه‌ی پروژه‌ی سایپا برای ارتقای پلتفرم پراید بود. تیبا در ابتدای تولید انبوهش در سال ۱۳۸۸، در چهار تیپ تیبا SL بدون ایربگ، تیبا LX با ایربگ راننده، تیبا SX با دو ایربگ و تیبا EX با آپشن‌های بیشتر نظیر رینگ آلومینیومی، شیشه برقی، آینه برقی و ریموت کنترل عرضه شد.

این ۴ نوع از خودروی تیبا از نظر مشخصات فنی تفاوتی نداشته و فقط آپشن‌ها و قیمت متفاوتی داشتند. لازم به ذکر است که تولید تیبا SL از سال ۱۳۹۲ و تیبا EX و تیبا LX از سال ۱۳۹۵ متوقف شده و در حال حاضر فقط تیبا SX بنزینی توسط سایپا تولید و عرضه می‌شود. در تمام ۴ مدل تیبا از پیشرانه‌ی M15 با ۴ سیلندر خطی و ۸ سوپاپ استفاده می‌شود که حجم ۱.۵ لیتری دارد. این موتور دقیقا همان موتوری از است که در خودروهای مختلف ساینا استفاده شده است.

روغن موتور مناسب روغن موتور تیبا تعویض روغن موتور تیبا

مشخصات روغن موتور مناسب تیبا و تیبا ۲

مشخصات بهترین روغن موتور مناسب تیبا و تیبا ۲ مطابق اعلام سایپا در دفترچه راهنمای خودرو، به شرح زیر است:

شاخص روغن موتور تیبا و تیبا ۲
سطح کیفیت یا شاخص API روغن موتور API SL، API SM و API SN
ویسکوزیته روغن موتور با استاندارد SAE SAE 10W-40
پایه تولید روغن موتور نیمه سنتتیک
حجم روغن موتور ۳.۴ لیتر با تعویض فیلتر روغن
زمان تعویض روغن موتور هر ۱۰۰۰۰ کیلومتر یا سالانه

 

با توجه به اعلام گروه سایپا، بهترین روغن موتور برای تیبا و تیبا ۲ روغن موتور با پایه­ نیمه سینتتیک با حداقل کیفیت API SL و ویسکوزیته SAE 10W-40 است. البته شما می‌توانید در مناطق بسیار گرم یا در فصل تابستان، از روغن موتور ۲۰W-50 هم برای تیبا استفاده کنید. همچنین استفاده از روغن موتور تمام سنتتیک برای بهبود عملکرد موتور و افزایش عمر مفید قطعات توصیه می‌شود.

حجم روغن موتور تیبا و تیبا ۲

حجم روغن تیبا صندوق دار و تیبا هاچ بک (تیبا ۲) بدون تعویض فیلتر روغن برابر با ۳ لیتر است. همچنین حجم روغن موتور تیبا صندوق دار و تیبا هاچ بک با تعویض فیلتر روغن برابر با ۳.۴ لیتر است. ذکر این نکته ضروری است که شما باید در هر مرتبه تعویض روغن موتور تیبا، فیلتر روغن آن را هم تعویض کنید.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ