سرکه بالزامیک برای چی خوبه (موارد استفاده)

0

سرکه بالزامیک برای چی خوبه ، موارد استفاده سرکه بالزامیک ، سرکه بالزامیک برای چی استفاده میشه نی نی سایت ، سرکه بالزامیک را با چی بخوریم ، موارد استفاده سرکه بالزامیک در غذا ، موارد کاربرد سرکه بالزامیک

موارد استفاده سرکه بالزامیک چیست

۱- این سرکه از نوع چاشنی های می باشد که خواص متعددی داشته است. همه ی انواع آن ضد سرطان هستند و در نهایت می تواند به بهبود عملکرد سیستم ایمنی بدن کمک کنند و همچنین قابلیت ضد عفونی کنندگی و خواص ضد میکروبی را در خودشان جای داده اند. در گذشته ها برای درمان عفونتهای ویروسی و همچنین در ضدعفونی کردن زخم ها نیز از این سرکه استفاده می شده است.

۲- این سرکه از انگوری تهیه می گردد که انگور دارای گروهی از فلاونوییدها می باشد. این گروه چون خاصیت انتی اکسیدانی دارند می توانند عملکردی در خصوص ضد سرطانی، ضدپیری سلول های بدن، ضد بیماریهای قلبی عروقی داشته باشند.

۳- تمامی سرکه ها تا حدودی می توانند در کاهش میزان اشتها افراد مفید باشند و نوعی میل سیری را القا ببخشند و سرکه بالزامیک نیز جز این دسته ها قرار داشته است. به این معنی که فرد وقتی سرکه بالزامیک را با غذاهای سرد یا حتی سالادها مصرف می کند تا میزان زیادی به کاهش اشتها خود کمک کرده و می توان گفت جز بهترین روش ها برای کاهش وزن به شمار می رود.

در تمامی سرکه ها به دلیل وجود اسیداستیک ،کمک زیادی به کاهش چربی خون می کنند و در افرادی که چربی خونشان بالا است یا اینکه مستعد مبتلا شدن به چربی خون بالا هستند، منجر به کاهش میزان کلسترول و تری گلیسیرید می شوند.

۴- شما می توانید در سالادها از این نوع سرکه ها چندین قاشق مرباخوری استفاده کنید. اگر با روغن زیتون نیز سرکه بالزامیک را مخلوط نمایید یک سس سالم و مغذی را درست کرده اید که برای هر سالادی می توانید از آن استفاده نمایید.

سرکه بالزامیک

نکته – برای افرادی که رفلاکس معده دارند یا مبتلا به برگشت اسیده معده از معده به مری را داشته و دچار ترش کردن یا سوزش سر دل می شوند این سرکه مناسب نیست و نباید از آن استفاده کنند. حتی افرادی که به انگور نیز حساسیت داشته اند، باید در خصوص مصرف این سرکه احتیاط های لازم را در نظر داشته باشند.

۵- گاهی دیده می شود که برخی از منابع یک سری ترکیباتی را برای سرکه بالزامیک نام برده اند که می تواند منجر به بالا بردن حساسیت به انسولین شود. به این معنی که انسولین می تواند در بدن عملکرد بهتری را داشته باشد و قند را به درون سلولها هدایت می نماید و در نتیجه برای کنترل قندخون در افرادی که دیابت داشته است یا در مرحله های پیش از دیابت می باشند بسیار مفید می باشد.

۶- با مصرف سرکه بالزامیک در معده نوعی حالت اسیدی پدید می آید و معمولا در افرادی که سالم و جوان هستند، در محیط معده به میزان کافی حالت اسیدی وجود داشته است اما در افرادی که به دلایل دیگر میزان ترشح اسید معده ی کم شده مثل افرادی که با عمل جراحی قسمتی از معده شان برداشته شده یا افرادی که سن شان بالا است، استفاده از چنین سرکه های کمک می کند که محیط معده اسیدی تر گردد و در نهایت برای آن فرآیند هضم بهتر انجام شود و بهبود جذب بسیاری از مواد مغذی را به همراه داشته است.

همچنین لازم است بدانید که این محیط اسیدی سبب افزایش میزان جذب عنصرهای مثل کلسیم و اهن می شود. افرادی که مبتلا به فقر آهن و کم خونی هستند می توانند از مقدار کمی سرکه بالزامیک با گوشت قرمز استفاده کنند تا سبب افزایش میزان جذب آهن گوشت شوند.

مضرات و عوارض سرکه بالزامیک

بنابر برخی از مطالعات و بررسی محققان، سرکه بالزامیک عوارضی هم دارد که البته درمقایسه با فواید آن، بسیار ناچیز هستند. مصرف سرکه بالزامیک خام، موجب تورم گلو و صدمه به مری می‌شود. در ضمن ممکن است با صدمه زدن به جداره‌ی معده، فرد را دچار معده درد کند. البته این عوارض پس از مصرف زیاد و بیش‌ازحد این سرکه به‌وجود می‌آید. هر زمان که احساس درد یا سوزش معده کردید، باید بلافاصله از مصرف سرکه بالزامیک خودداری کنید. مقدار مصرف روزانه‌ی این سرکه، حداکثر ۲ قاشق‌ غذاخوری است. هنگام خرید این سرکه، دقت کنید که اصل و خالص آن را که حاوی قند اضافی نیست، بخرید.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ