اولویت استخدام آموزش و پرورش ۱۴۰۱

0

اولویت استخدام آموزش و پرورش ۱۴۰۱ ، اولویت استخدام آموزش و پرورش با فرزندان فرهنگیان است ، اولویت استخدام آموزش و پرورش مربیان پیش دبستانی ،اولویت دوم در استخدامی آموزش و پرورش ، اولویت قبولی در استخدامی آموزش و پرورش

اولویت قبولی در آزمون استخدامی آموزش و پرورش ۱۴۰۲

ثبت نام آزمون استخدامی وزارت آموزش و پرورش ویژه رشته شغلی آموزگار ابتدایی و آموزگار استثنایی سال ۱۴۰۱ از روز گذشته چهارشنبه ۱۰ اسفندماه آغاز شده است و داوطلبان تا روز سه‌شنبه ۱۶ اسفند ادامه خواهد داشت.

داوطلبان فوق با رعایت مفاد مندرج در دفترچه و ضوابط مربوطه می‌توانند حداکثر ۳ شغل محل را به شرط یکسان بودن شغل انتخاب کند.

بر اساس اعلام سازمان سنجش آموزش کشور، اولویت اول و دوم داوطلب به عنوان شغل محل اصلی و اولویت سوم انتخابی نیز برای تکمیل ظرفیت لحاظ می‌شود که به شرط موافقت دستگاه و سازمان اداری و استخدامی کشور و خالی ماندن ظرفیت در مورد آن اقدام خواهد شد.

نحوه تعیین حدنصاب

معرفی داوطلبان جهت انجام سایر مراحل استخدامی، منوط به کسب حد نصاب در امتحان مشترک فراگیر کتبی بوده و انتخاب افراد پذیرفته شده بر اساس ترتیب نمرات مکتسبه، سهمیه های قانونی و با رعایت سایر قوانین و مقررات جاری، مطابق قواعد زیر میباشد:

پس از برگزاری امتحان مشترک فراگیر کتبی ، نمرات داوطلبان به تفکیک حیطه های عمومی ، اختصاصی و تخصصی محاسبه خواهد شد براین اساس کسب حداقل ۵۰ درصد میانگین نمره مکتسبه سه نفراول با ارزش وزنی ۴۰ درصد برای حیطه عمومی و شصت ۶۰ درصد برای حیطه های اختصاصی و تخصصی در هر شغل- شهرستان محاسبه و مبنای سایر مراحل معرفی داوطلبان قرار میگیرد.

تذکر: داوطلبان فاقد حد نصاب، از ادامه سایر مراحل استخدامی حذف و صرفاً کارنامه امتحان مشترک فراگیرکتبی از طریق درگاه الکترونیکی سازمان سنجش آموزش کشور به نشانی www.sanjesh.org جهت اطلاع برای آنها قابل مشاهده خواهد بود.

 اعلام نتایج اولیه سه ۳ برابر ظرفیت ازبین داوطلبان واجد شرایط، جهت ارزیابی تکمیلی از بین داوطلبان دارای حدنصاب

انتخاب افراد چند برابر ظرفیت جهت معرفی همزمان به مرحله ارزیابی تکمیلی و گزینش از بین داوطلبانی که حد نصاب لازم را کسب نموده اند، بر اساس نمره مکتسبه آنان و با در نظر گرفتن سهمیه های قانونی به تعداد سه برابر ظرفیت پذیرش برای داوطلبان آزاد و سهمیه معلولین ۲ برابر ظرفیت برای داوطلبان دارای سهمیه ایثارگری در هرشغل- محل-جنسیت و به ترتیب نمرات فضلی صورت میپذیرد.

 معرفی به مرحله ارزیابی تکمیلی صلاحیت معلمی و گزینش

براساس نمره مکتسبه افراد در امتحان مشترک فراگیر و با در نظر گرفتن سهمیههای قانونی، به تعداد سه برابر ظرفیت در هر شغل- محل جهت طی مراحل مربوط معرفی خواهند شد.

مرحله اول: بررسی اسناد و مدارک خوداظهاری داوطلب در زمان ثبت نام و بررسی ویژگی های جسمانی و روانی؛مدارک و مستندات خوداظهاری داوطلب معرفی شده و ویژگی های جسمانی و روانی، برابر ضوابط ومقررات مربوط و مفاد این دفترچه،بررسی ودرصورت تایید به مرحله ارزیابی تکمیلی معرفی خواهد شد.

مرحله دوم: صلاحیت و شایستگیهای معلمی داوطلبانی که اسناد و مدارک خوداظهاری و ویژگیهای جسمانی وروانی آنان، بررسی و مورد تأیید قرار گرفته در مرحله ارزیابی تکمیلی طبق جدول شماره ۲ ازطریق مراکز ارزیابی آموزش وپرورش، مورد سنجش و ارزیابی قرارخواهد گرفت و همزمان فرایند بررسی صلاحیت های عمومی توسط گزینش انجام خواهد شد.

تذکر در صورتی که تعداد داوطلب دارای حدنصاب و واجد شرایط در هر ̶شغل محل جنسیت̶ کمتر از تعداد اعلام شده باشد، تمامی افراد واجد شرایط دارای حدنصاب آن شغل محل جنسیت̶ برای مرحله ارزیابی تکمیلی معرفی خواهند شد.

تذکر : داوطلبان باید در مرحله ارزیابی تکمیلی صلاحیت معلمی توسط مراکز ارزیابی و سایر عوامل مربوط در مجموع حداقل ۴۷۰امتیاز از حداکثر امتیاز ممکن ۱۰۰۰امتیاز را کسب نمایند.

تذکر : شیوه اجرای ارزیابی تکمیلی و جزئیات موارد مربوط پس از اجرای آزمون مشترک فراگیر کتبی اعلام میگردد. براین اساس ارزیابی تکمیلی ، مطابق ضوابط مربوط توسط کانون های ارزیابی آموزش وپرورش صرفاً برای افراد معرفی شده واجدشرایط صورت خواهد گرفت آموزش وپرورش نمره مرحله ارزیابی را جهت گزینش نهایی و اعلام نتیجه آزمون، به سازمان سنجش آموزش کشور ارسال خواهد کرد.

تذکر :با توجه تبصـره ۳ماده ۲۱قانون جامع خدمات رسـانی به ایثارگران،ایثارگران مشـمول سـهمیه های ۲۵و ۵درصـد متقاضی استخدام در ادارات آموزش و پرورش، بایستی حداقل ۸۰درصد حداقل امتیازات مندرج در تذکر۳و ۴را کسب نمایند.

ظرفیت رشته های استخدامی آموزش و پرورش ۱۴۰۱

 

دفترچه راهنمای آزمون استخدامی آموزش و پرورش ۱۴۰۱
 

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ