مشهورترین ایمیل های استیو‌ جابز را بخوانید

0

سه‌سال از درگذشت استیو‌جابز، بنیان‌گذار شرکت اپل می‌گذرد، اما سخنان او همچنان دست‌به‌دست می‌شوند و در غلب موارد علیه او مورد استفاده قرار می‌گیرند.

میلیونر شدن میلیاردر شدن موفقیت استیو جابز راز موفقیت راز استیو جابز پولدار شدن استیو جابز

براساس گزارش CNN، ایمیل‌هایی که توسط استیو‌جابز ارسال شده‌اند، باری‌دیگر مورد توجه قرار گرفته و از آن در شکایتی علیه آی‌تیونز، فروشگاه ویژه موسیقی اپل استفاده شده‌است. ایمیل‌های جایز کاملا صریح هستند، صراحتی که می‌تواند به ضرر اپل تمام شود.

رک‌گویی مشهور جابز تنها به برخورد‌های رو‌در‌رو محدود نبود و رفتار تند او در ایمیل‌هایش نیز نمود داشته‌اند. این رفتار برای مدیران برجسته امروزی که آموزش خویشتنداری دیده‌اند، کمی عجیب به‌نظر می‌آید و اکنون واژه‌های بی پرده‌ای که جابز در ایمیل‌هایش استفاده کرده، به راحتی به عنوان مدارکی علیه اپل مورد استفاده قرار می‌گیرند.

در ادامه ۱۰ نمونه از ایمیل‌های مشهور جابز را مشاهده خواهید کرد که شخصیت عبوس، صریح و گاه شوخ‌طبع وی که جابز را به یکی از جذاب‌ترین مدیران عامل عصر خود تبدیل کرد، به خوبی آشکار می‌سازد.

ایمیلی خطاب به یکی از مدیران شرکت اپل به منظور بازداشتن سرویسی رقیب از سازگار بودن با آی‌پاد:

ما باید مطمئن شویم وقتی Music Match فروشگاه دانلود موسیقی خود را راه‌اندازی می‌کند، توانایی استفاده از آی‌پاد را نخواهد داشت. آیا این مسئله بزرگی است؟

ایمیلی خطاب به یک دانشجوی روزنامه‌نگاری مشتاق که از بی‌توجهی تیم رسانه‌ای اپل نسبت به ایمیل‌های او شاکی بود:

لطفا ما را به حال خودمان بگذار!

خطاب به جیز مرداک مدیر شرکت نیوزکورپ، که به هارپر کالینز، رقیب آمازون در افزایش قیمت کتاب‌های الکترونیکی مشاوره می‌داد:

اپل را نیز در این معامله راه دهید و ببینید چطور می‌توانیم در این کار موفق شده و بازار حقیقی کتاب‌های الکترونیکی را با قیمت ۱۲:۹۹ و ۱۴٫۹۹ دلار ایجاد می‌کنیم.

ایمیلی خطاب به رئیس منابع انسانی اپل پس از آنکه وی دریافت گوگل یک مسئول کارگزینی را که به دنبال جذب کارمندان اپل بود را اخراج کرده‌است، کاری که شرکت‌ها قرار بر انجام ندادنش گذاشته‌اند:

(-:

ایمیلی خطاب به اد کولیگان مدیر شرکت پالم پس از اینکه این شرکت تصمیمش مبنی بر جذب یکی از کارمندان اپل را تغییر نداد:

مطمئنم تو به نامتوازن بودن منابع مالی شرکت‌های ما پی برده‌ای. توصیه می‌کنم پیش از آنکه تصمیم نهایی را بگیری،‌نگاهی به سوابق کارهای ما بیاندازی.

خطاب به یک متخصص تبلیغات که به جابز گفته بود درباره تبلیغات موبایل تفکری احمقانه داشته‌است:

راستی تو فروشنده خیلی خوبی هستی.

ایمیلی که استراتژی سال ۲۰۱۱ اپل را در برابر گوگل تعیین کرد:

۲۰۱۱: نبرد مقدس با گوگل

ایمیلی خطاب به یک کاربر رایانه مک که رایانه‌اش خیس شده‌بود و تلاش می‌کرد رایانه‌اش را توسط بخش خدمات پس از فروش اپل تعویض کند:

وقتی مک‌بوک پرو  دچار آسیب ناشی از ریخته شدن آب می‌شود این شرایط به‌وجود می‌آید. این‌ها دستگاه‌هایی حرفه‌ای هستند و آب را دوست ندارند. ظاهرا تو دنبال کسی هستی که بیشتر از اینکه از دست تو خشمگین شود،‌از دست دیگری عصبانی شود.

ایمیلی خطاب به سازندگان اپلیکیشن iPodRip که اپل آنها را تهدید به شکایت کرد:

نام اپلیکیشن خود را عوض کنید، اصلا کار سختی نیست.

ایمیلی خطاب به کاربر آی‌فون ۴ که قربانی نقص آنتن‌دهی آی‌فون، موسوم به آنتین‌گیت شده‌ بود:

تلاش کن گوشی‌ات را در آن جهت نگه نداری!

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ