آیا روزه گرفتن بدون سحری قبول است

0

ایا روزه بدون سحری قبول است ، ایا روزه گرفتن بدون سحری قبول است

آیا بدون خوردن سحری روزه قبول است

در اسلام، سحری خوردن به عنوان یک سنت پیش از طلوع آفتاب در ایام روزه داری به عنوان عملی پر اهمیت تلقی می‌شود. سحری خوردن به شما کمک می‌کند که در طول روز بیشتر انرژی داشته باشید و برای بدنتان سرمایه‌گذاری کنید.

اما در صورتی که به طور دلخواه خودتان سحری نخورید، روزه شما بطور کل قبول می‌شود؛ اما پیشنهاد می شود که شما سعی کنید سحری بخورید، زیرا سحری خوردن به شما کمک می‌کند که فاصله زمانی بین وعده‌های غذایی روزانه را کاهش دهید و سطح انرژی خود را تقویت کنید.

احکام روزه

بدون سحری روزه گرفتن ضرر دارد

گرفتن روزه بدون سحری نشان از قوی بودن، بنیه داشتن و قدرت بدنی بالا نیست. ممکن است شخص بتواند بدون سحری روزه بگیرد و ظاهراً برای او مشکلی پیش نیاید ولی نباید فراموش کند که:

۱- آسیب به کلیه‌ها: بخصوص در فصل گرما، حدود ۱۲ ساعت نیاشامیدن آب و مایعات ممکن است باعث آسیب به کلیه‌ها و مجاری ادراری و احتمال سنگ‌سازی کلیه‌ها به ویژه در خانواده‌هایی که کلیه‌ی آنان مستعد سنگ سازی است بشود. در طی۲۴ ساعت، حدود ۵/۲-۲ لیتر مایعات نیاز داریم که باید کمک به تصفیه کلیه‌ها کند و مثل صافی کلیه دائماً نیاز به مایعات دارد.

۲- عدم دفع سموم: کلیه مواد سمی که مستقیم یا غیرمستقیم وارد بدن می‌شوند از قبیل نیتریت، نیترات مواد غذایی آشامیدنی، اورات، سولفات‌ها، آفت‌کش‌ها ی محیط موجود در میوه و سبزی‌ها، رنگ‌های مجاز و غیرمجاز و مواد غذایی و… برای دفع از کلیه‌ها می‌بایست محلول شده و یا بصورت نامحلول از کلیه‌ها و ادرار دفع شوند. لذا در روزه بدون سحری مدت طولانی مصرف نکردن مایعات ممکن است باعث تجمع مواد سمی در بدن شود.

۳- شخص در روزه بدون سحری توان جسمی، فکری و مغزی در طول روز بعد نخواهد داشت و راندمان کافی برای فعالیت روزمره ندارد.

۴- بعد عبادی و تقریب به درگاه خداوند و عبادت روزه در افرادی که روزه بدون سحری می‌گیرند، محقق نخواهد شد، زیرا ایام سحر زمان مناسبی برای عیادت و مناجات به درگاه خداوند است.

 

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ