رضا مطلبی کاشانی کیست؟ +عکس

4

رضا مطلبی کاشانی مثل سایر افراد هیات امنای آستان قدس، سیاسی نیست اما با بسیاری از شخصیت‌های سیاسی در فعالیت‌های خیریه مشارکت دارد؛ با علیرضا زاکانی در شناخت و مهار سرطان، با مجتبی رحماندوست و حبیب الله بوربور در مجمع خیرین امید کشور و با مرتضی نبوی، سید مصطفی میرلوحی و ابراهیم انصاریان در بنیاد خیریه غدیر.

اکثر اعضای خانواده مطلبی ساکن کانادا هستند، اما یکی از فرزندان او که داماد ابوترابی‌فرد امام جمعه تهران است. اطلاعات بیشتری در مورد خانواده مطلبی کاشانی در دسترس نیست.

رضا مطلبی کاشانی مالک تک ماکارون نیز هست. او در ماجرای دریافت ارز وارداتی، حدود ۶ میلیون یورو ارز دولتی دریافت کرده است.

میلیاردرهای ایران مهرداد نوری کیست مجتبی رحماندوست کیست مالک تک ماکارون گروه قطعات خودرو عظام شغل ثروتمندان سوابق رضا مطلبی کاشانی رضا مطلبی کاشانی کیست داوود مددی کیست حبیب الله بور بور کیست ثروت رضا مطلبی کاشانی بیوگرافی میلیاردرهای ایران بیوگرافی ثروتمندان ایران باجناق مسعود زریبافان ایرانیان کانادا اسدالله امیراصلانی کیست اسامی موسسات خیریه اسامی خیرین اسامی ثروتمندان ایران

موسسه آموزشی امام خمینی

سال ۹۱، مطلبی نفر اول فهرست شش نفره موسسان موسسه پژوهشی آموزشی اندیشه‌های امام خمینی بود. اگر نام ۵ نفر دیگر را اگر مرور کنیم، به اسامی آشنایی می‌رسیم. مشهورترین آنها کاظم صدیقی امام جمعه موقت تهران است که با مطلبی در یک موسسه فعالیت دارد.

نام دیگری سید مهدی خاموشی است که زمانی رئیس سازمان تبلیغات اسلامی بود. او هم اکنون با رضا مطلبی کاشانی در موسسه آموزشی امام خمینی حضور دارد. خاموشی ریاست سازمان اوقاف و امور خیریه کل کشور را نیز برعهده دارد.

مجمع خیرین امید کشور

مجمع خیرین امید کشور شرکت دیگری است که رضا مطلبی کاشانی در هیات مدیره آن حضور دارد. حبیب الله بور بور و مجتبی رحماندوست در هیات مدیره این شرکت حضور دارند. بوربور در دولت احمدی نژاد با پورمحمدی به وزارت کشور رفت و به عنوان معاون عمرانى وزارت کشور منصوب شد. بعد در دولت روحانی با حکم پورمحمدی، معاون توسعه مدیریت و پشتیبانى وزارت دادگسترى شد.

بوربور عاشق تشکیلات‌سازی است و حزبی به نام «جمعیت وفاداران انقلاب اسلامی» هم دارد. آن طور که موسسان این حزب می‌گویند جمعیت وفاداران انقلاب اسلامی برای مقابله با تهدیدهایی نظیر حادثه دوم خرداد ۷۶ و حادثه کوی دانشگاه در تیرماه ۷۸ تشکیل شد.

علمی فرهنگی علامه عسگری

موسسه علمی فرهنگی علامه عسگری، دیگر جایی است که نام رضا مطلبی کاشانی در میان مدیران آن دیده می‌شود. سید مرتضی عسکری مشهور به علامهٔ عسکری پژوهشگر تاریخ اسلام و حدیث‌شناس و رئیس دانشگاه اصول دین بود. وی در ۲۵ شهریور ۱۳۸۶ در سن ۹۳ سالگی در بیمارستان میلاد تهران درگذشت.

در توضیح موسسه آمده است که «به منظور حمایت مادی و معنوی از اهداف و فعالیت‌های علامه سیدمرتضی عسگری شروع به فعالیت کرده است.» در افتتاح سایت این موسسه صفار هرندی و حدادعادل (وزیر ارشاد وقت و رئیس مجلس وقت) حضور داشتند.

از سال ۹۲ در این شرکت رضا مطلبی کاشانی به سمت رئیس هیات مدیره و خزانه‌دار و اسدالله امیراصلانی به سمت عضو هیات مدیره و مدیرعامل انتخاب شدند. امیر اصلانی با روی کار آمدن دولت احمدی نژاد ، مدیر موسسه مالی اعتباری توسعه شد. چندی پیش از او به‌عنوان چهره برگزیده صنعت بانکداری تقدیر به‌عمل آمد. او در دانشکده غیر دولتی غیرانتفاعی اصول دین نیز با بعضی شخصیت‌های سیاسی برجسته مثل آیت الله تسخیری و … همکاری داشته است.

امیراصلانی یکی از اعضای هیات مدیره شرکت خودرو سازی عظام است که به خاطر نام عباس ایروانی ممکن است در خاطر بسیاری مانده باشد.

بنیاد خیریه غدیر

نام بنیاد دیگری که رضا مطلبی کاشانی در آن حضور دارد، بنیاد خیریه غدیر است. مطلبی در این موسسه با مرتضی نبوی، سید مصطفی میرلوحی و ابراهیم انصاریان  در بنیاد خیریه غدیر نیز همکاری دارد. فرد دیگری که نام او در بنیاد خیریه غدیر دیده می‌شود، داوود مددی است. مددی از جمله همراهان محمود احمدی نژاد در دوره ریاستش بر شهرداری تهران بود. پس از آن مددی در یک دوره که «مهدی هاشمی» وزیر پیشنهادی محمود احمدی‌نژاد برای وزارت رفاه و امور اجتماعی موفق به کسب رای اعتماد از مجلس هفتم نشد، سه ماه سرپرستی وزارت رفاه را برعهده گرفت. زمزمه‌هایی در مورد احتمال معرفی او برای وزارت رفاه شنیده شد، اما آنگونه که بعد‌ها مطرح شد، احمدی‌نژاد ترجیح داد او را به مهره‌ای سوخته تبدیل نکند. بنابراین «داوود مددی» به جای رفتن به ساختمان وزارت رفاه، راه بزرگ‌ترین سازمان شبه‌دولتی ایران را در پیش گرفت و مدیر سازمان تامین اجتماعی شد. پس ازآن، داوود مددی، تنها یک روز پس از تکذیب خبر استعفای خود، با حکم محمود احمدی نژاد از ریاست هیات‌مدیره و مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی برکنار و حسین ضیایی جایگزین او شد. او سپس به جزیره کیش رفت تا شعار «کیش مومنانه» را در آنجا محقق کند، اما در این کار نیز ناموفق بود.

داود مددی سال ۹۲ با حکم حسین مظفر رئیس ستاد انتخاباتی قالیباف در جزیره‌های قشم و کیش منصوب و مشغول به کار شد. داود مددی که البته باجناق مسعود زریبافان است و از مدیران شرکت «یاتاقان بوش» بوده است .

کمک مردمی به بیماری‌های سرطانی

موسسه غیر دولتی کمک‌های مردمی به بیماران سرطانی که بعدا به نام شناخت و مهار سرطان (شمس) تغییر نام داد، نام یکی دیگر از موسسات غیر انتقاعی است که امیر اصلانی در آن حضور دارد. مهمترین شریک او در این شرکت، علیرضا زاکانی رئیس فعلی مرکز پژوهش‌های مجلس است. جالب‌ترین قسمت این موسسه اینجاست که وقتی نام این موسسه به شناخت و مهار سرطان تغییر کرده، زاکانی و مطلبی همزمان از این موسسه خارج می‌شوند.

خیریه و نیکوکاری ریحانه

شرکت دیگر مطلبی کاشانی، خیریه و نیکوکاری ریحانه است. این خیریه سه عضو هیات مدیره دارد. دو نفر اول رضا مطلبی کاشانی و مهرداد نوری هستند (فردی که در سایر شرکت‌های رضا مطلبی نیز حضور دارد و به نوعی مهمترین شریک او محسوب می‌شود. از «تک ماکارون» و «آرد داران» تا «زایشگاه الوند» و البته همین خیریه ریحانه)

نفر سوم علیرضا جزینی درچه است. سردار جزینی تا سال ۹۵ قائم مقام دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر بود و بعد از آن مشاور و رییس دفتر جانشین فرماندهی کل قوا در امور ناجا شد و از آن زمان به صورت رسمی در این موسسه حضور دارد.

روزنامه همشهری زمان قالیباف درباره این موسسه نوشته بود «این موسسه که بانی آن آقای کاشانی است، عهده‌دار انجام کلیه امور عام‌المنفعه در قالب نگهداری ایتام، نوزادان و کودکان بی‌سرپرست، سالمندان، معلولین و همچنین خدمات‌رسانی تخصصی، مشاوره، دارویی و اعطای کمک‌های بلاعوض بوده و ضمن تحت پوشش قرار دادن خانواده‌های بسیاری در سطح کشور، خانواده بزرگی به نام ریحانه را تشکیل داده است.»

در شرکت‌های بالا، مطلبی کاشانی با مقامات مختلف جمهوری اسلامی در شراکت‌های خیریه حضور داشته است. او در شرکت‌های بزرگ اقتصادی «ساخت و ساز» و «بازرگانی» و «گاز و پتروشیمی» و «مواد غذایی» نیز حضور دارد. جداول زیر همه ارتباطات و شراکت‌های رضا مطلبی کاشانی را نشان می‌دهد:

شرکت‌های مرتبط با رضا مطلبی کاشانی

خیریه و نیکوکاری ریحانه رئیس هیئت مدیره

غیر دولتی شناخت و مهار سرطان عضو هیئت مدیره

بیمارستان و زایشگاه الوند

فرآیند پترو گاز تین رئیس هیئت مدیره

پارس اقتصاد تین رئیس هیئت مدیره

فنی مهندسی تین سازه پایور رئیس هیئت مدیره

غیر دولتی بنیاد خیریه غدیر عضو هیئت مدیره

علمی فرهنگی علامه عسگری رئیس هیئت مدیره

مجمع خیرین امید کشور

تولیدی تک ماکارون

تولیدی آرد داران

بازرگانی تک ساران پارمیس عضو هیئت مدیره

 

منبع : رویداد ۲۴

 

ساتین: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه های داخلی و خارجی لزوماً به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفاً جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

نظرات شما ( 4 )
  1. سپهری می گوید

    مطمئن هستید که این اقا رئیس کارخانه است ؟!! این بنده خدا که نمیتونه شلوار خودش رو بالا بکشه ! احتمالایک رئیس پوششی است و شرکت این شخص را سیبل قرار داده است

  2. موسی می گوید

    مملکت حیلی خرتوخربوده مارهای افعی شده چرانام محتکرین آرد وروغن و…. اعلام نمیشه ؟ علت تولیدافعیها تکریم مجرم محتکر ومفسذین دیگراست

    1. Sed mohsen می گوید

      خدا رحمت کنه و برا

  3. سید محسن حسینی می گوید

    واقعا تعجب میکنم وقتی یه نفر با این همه مشغولیت چگونه وقت میکند به زندگی شخصی برسدبرای ایشان طلب خیر میکنم و خانواده ایشان که چقدر سختی می کشند از نبود ایشان و خدا اجرشان را میدهد کاش خدا به من هم این توفیق را میداد که در رکاب ایشان باشم و به عنوان سگ دره کلبه ایشان خدمت میکردم و یکی از آرزوهای من همین است ودر پایان طلب توفیق برای خود ایشان و خانواده ایشان دارم