مدیریت ناکارآمد در صندوق رفاه دانشجویی کی تمام می شود؟

5

سامانه جدید صندوق رفاه دانشجویی یا مدیریت ناکارآمد ؟

در تاریخ ۲۷ بهمن ۱۴۰۱ مسعود گنجی رئیس صندوق رفاه دانشجویان در سفر به استان خراسان و بازدید از دانشگاه‌های منطقه ۹ کشور در مجتمع آموزش عالی تربت جام ، از راه‌اندازی سامانه جدید صندوق رفاه دانشجویان در راستای ارتقا و بهینه‌سازی یکپارچه خدمات رفاهی دانشجویان سراسر کشور خبر داد.

گنجی گفت: تمام اهتمام و تلاش صندوق رفاه دانشجویان در بخش خدمات رفاهی که خوابگاه دانشجویی از اصلی‌ترین مولفه‌های آن است، ارتقا و بهینه‌سازی این خدمات برای دانشجویان عزیز سراسر کشورمان است و در همین راستا، صندوق رفاه دانشجویان ابزار نرم‌افزاری ارائه خدمات رفاهی به دانشجویان را ارتقا بخشیده و در طرحی یک‌پارچه، سامانه خدمات رفاه دانشجویان به آدرس refah.swf.ir راه‌اندازی شده است.

صندوق رفاه دانشجویان سوابق مسعود گنجی

رئیس صندوق رفاه دانشجویان، تاکید کرد: به منظور هم‌سان سازی نحوه عملکرد ادارات رفاه دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی سراسر کشور، اولین مرحله آموزش نحوه کار با سامانه جدید به صورت وبینار در محل صندوق رفاه دانشجویان برگزار شد و معاونین دانشجویی دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی دولتی در این وبینار حضور پیدا کرده و در جریان و آموزش شرح کارکرد با سامانه قرار گرفتند.

وی با بیان اینکه با توجه به طراحی سامانه جدید صندوق رفاه دانشجویان، زمان ثبت‌ درخواست وام دانشجویی که قرار بود از ۱۵ بهمن ماه آغاز شود، با تاخیر همراه شد؛ بیان کرد: با توجه به طراحی سامانه جدید صندوق رفاه دانشجویان که با یاری پروردگار از ۲۵ بهمن ماه کلید خورد، زمان ثبت‌نام وام‌های دانشجویی با تاخیر چند روزه شروع خواهد شد و دانشجویان می‌توانند از روز دوشنبه اول اسفندماه سال جاری نسبت به ثبت درخواست وام خود اقدام کنند.

گنجی تأکید کرد: مرحله انتقال داده‌ها به سامانه جدید صورت گرفته و تغییر سامانه در راستای سهولت دسترسی دانشجویان عزیز انجام شده است. / منبع : ایسنا

امروز که ۲۷ فروردین ۱۴۰۲ است و این مطلب نوشته می شود هنوز مشکلات سامانه خدمات رفاه دانشجویان refah.swf.ir برطرف نشده و امکان درخواست وام وجود ندارد .

به دفتر صندوق رفاه دانشگاه محل تحصیل مراجعه کردیم ، ایشان گفتند ثبت نام وام دانشجویی پیشکش ، دانشجویان بیچاره ای که فارغ التحصیل شدن نمی توانند تصویه حساب کنند و کارهای فااغ التحصیل شدن را به پایان برسانند.

صندوق رفاه دانشجویان سوابق مسعود گنجی

سوال که اینجا پیش می آید این که که چرا قبلا از سرگردان کردن دانشجویان ، این سیستم جدید تست و بررسی نشده و مشکلات آن رفع نشده و چرا باید دانشجویان تاوان این مدیریت ناکارآمد را بدهند؟

برای ارتباط با کارشناسان صندوق رفاه دانشجویان ساعت ۱۱ صبح با شماره تلفن گویا : ۸۹۳۷۶۰۰۰-۰۲۱ تماس گرفتیم و پیغامی با مضمون اینکه این (از ساعت ۱۲ الی ۱۳ به مدت یک ساعت به منظور انجام فریضه نماز سیستم پاسخگویی غیرفعال خواهد بود) مواجه شدیم و پس از آن صدای بوق آزاد و تماس قطع شد.

ساعت ۱۳:۳۰ دوباره با شماره تلفن گویا : ۸۹۳۷۶۰۰۰-۰۲۱ تماس گرفتیم و کلید ۲ (شماره داخلی دریافت وام) را فشار دادیم و اپراتور اعلام کرد شما نفر ۱۰ در لیست انتظار هستید و پس از حدود ۴۰ دقیقه نفر شماره ۱ شدیم و دوباره نفر شماره ۲ و همینطوری نفر اول و دوم شدیم و کسی پاسخگو نبود.

با این مدیریت ناکارآمد نه تنها رفاهی برای دانشجویان بوجود نیامده ، بلکه باعت کلافه و سرگردان شدن دانشجویان شده است.

حالا باید پرسید این مدیریت ناکارآمد در صندوق رفاه دانشجویی در چه تاریخی به پایان می رسد؟

حضرت علی (ع) درباره انسان های ناکارآمد می فرماید: «فانّ المتکاره مغیبه خیرٌ من مشهده و قعوده اغنی من نهوضه؛ (۷) سست عنصران ، نبودشان بهتر از حضورشان و بی کاری آنان از اقدامشان مفیدتر است.»

واگذاری امور به افراد ناکارآمد و ناآگاه از آسیب های مدیریتی است. با توجه به گستره دامنه دار مدیریّت و مسؤولیت نباید کارها به کسانی سپرده شود که احساس وظیفه نکنند و نتوانند بار سنگین این رسالت را تا پایان بر دوش بکشند.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

نظرات شما ( 5 )
  1. کیوان می گوید

    خدا لعنت کنه آدمایی که تخصص ندارن و فقط گند کاری میکنن دیگه دو تومن وام چیه که اینقدر ادا درمیارید
    با اون سایت آشغالی که مثلا به قول خودشون درستش کردند

  2. مهران می گوید

    فقط بلدن .. بزنن که وام متاهل ها دو برابر شده مشخصه که قرار نبوده وامی به دانشجویان چه مجرد یا متاهل داده بشه پس بیخودی تو تلویزیون چرت و پرت نگید

  3. شهاب می گوید

    کار هر … نیست خرمن کوفتن … میخواهد و مرد کهن

  4. آرمان می گوید

    وقتی یه مشت …..بشن یه کاره نتیجه ای به غیر از این نباید انتظار داشت یه سایت همیشه در حال ارور
    اگه به یه دانشجوی کامپیوتر میسپردن اینقدر گند نمیزد به سایت صندوق رفاه

  5. حمید می گوید

    حالا سایتشون گندیده اس خودشون هم مردن که زنگ میزنی هم جواب نمیدن بعد بیشتر از یک ساعت پشت خط موندن اونم بی جواب