آیا عربستان امروز عید فطر اعلام شد

0

عید سعید فطر در عربستان چه روزی است در این پست از سایت تقویم نجومی ساتین SATEN.IR 🔥تاریخ عید فطر ۱۴۰۲ در عربستان و ترکیه و افغانستان و عراق و سوریه چه روزی است🔥 را قرار دادیم . عید سعید فطر در کشور عربستان سال ۱۴۰۲ چند شنبه است و چه روزی است ؟ عید فطر عربستان چندمه ؟ عید فطر در کشورهای عربی از جمله عربستان و سوریه و یمن و افغانستان و عراق و امارات و قطر و ترکیه و برخی دیگر از کشورهای عربی حوزه خلیج فارس ۱ روز زودتر از ایران رخ می دهد بنابراین اگر عید فطر در ایران شنبه ۲ اردیبهشت ۱۴۰۲ باشد در کشورهای عربستان و ترکیه و عراق و سوریه و یمن و قطر و … جمعه خواهد بود …

آیا عربستان امروز عید فطر اعلام شد

کاظم کوکرم رصدگر هلال ماه و منجم آماتور در پاسخ به سوالی در مورد زمان احتمالی اعلام عید سعید فطر و رویت هلال ما شوال در دیگر کشورهای اسلامی از جمله عربستان اظهار داشت: شیوه استخراج تقویم در عربستان و دیگر کشورهای اسلامی که در موضوع عید فطر از عربستان سعودی تبعیت می‌کنند، با ایران متفاوت است.

وی تاکید کرد: بر این اساس انتظار داریم در مورد اعلام زمان عید فطر امسال، با توجه به اینکه هلال ماه بعد از غروب خورشید در ایران و همین‌طور در عربستان نمایان می شود، صرف نظر از بحث رؤیت‌پذیری، طبق شیوه معمول استخراج تقویم در عربستان سعودی، ماه رمضان ۲۹ روزه و جمعه یکم اردیبهشت عید سعید فطر اعلام شود.

تاریخ عید فطر اخبار عربستان

کوکرم گفت: به احتمال زیاد جمعه یکم اردیبهشت، روز اول ماه شوال و عید سعید فطر در عربستان و بقیه کشورهای اسلامی خواهد بود که در موضوع عید فطر از عربستان پیروی می‌کنند. اما از آنجا که شیوه استخراج تقویم قمری در ایران با عربستان متفاوت است و طبق اصول فقهی مبتنی بر رؤیت هلال با چشم مسلح یا غیرمسلح انجام می‌شود، روز یکم اردیبهشت به احتمال بسیار زیاد روز سی‌ام رمضان ۱۴۴۴ خواهد بود.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ