حرم امامین عسکریین کجاست و در کدام شهر است +عکس

0

حرم امامین عسکریین کجاست و در کدام شهر است

حرم عسکریین آرامگاه دو تن از امامان شیعه و از زیارت‌گاه‌های شیعیان در کشور عراق است. این حرم در شهر سامرا (شهری در ۱۲۰ کیلومتری شمال بغداد) واقع است. در روایات شیعه به زیارت مرقد امامان سفارش شده است. هر ساله شیعیان بسیاری از مناطق مختلف جهان قبر امام هادی (ع) و امام عسکری (ع) را در سامرا زیارت می‌کنند.

حرم عَسْکَریَین یا حرم امامین عسکریین آرامگاه امام هادی (ع) (شهادت ۲۵۴ق) و فرزندش امام حسن عسکری (ع) (شهادت ۲۶۰ق) است. این آرامگاه در شهر سامرا قرار دارد و از مهمترین زیارتگاه‌های شیعیان در کشور عراق به شمار می‌آید. نرجس خاتون همسر امام حسن عسکری (ع) و مادر امام مهدی (عج)، حکیمه دختر امام جواد (ع) و تعداد دیگری از سادات و علمای شیعه نیز در این حرم مدفونند.

امام هادی (ع) در سال ۲۵۴ قمری و امام عسکری (ع) در سال ۲۶۰ قمری در خانه خود دفن شدند. در سال ۳۲۸ق نخستین گنبد بر قبر آن دو بنا شد و پس از آن در دوره‌های مختلف مرمت، تکمیل و نوسازی شده است. در سال‌های ۱۳۸۴ و ۱۳۸۶ش قسمت‌هایی از آن در انفجار تروریستی تخریب شد. پس از این حملات، ستاد بازسازی عتبات و دفتر آیت‌الله سیستانی به ترتیب بارگاه و ضریح این دو امام را بازسازی کردند.

محل دفن امام هادی محل دفن امام حسن عسکری عکس سامرا حرم امامین عسکریین

حرم عسکرین ، آرامگاه چهی کسانی است؟

  • علی النقی ، امام دهم شیعیان
  • حسن عسکری، امام یازدهم شیعیان
  • سمانه، مادر علی النقی و همسر محمدتقی (امام نهم)
  • حکیمه خاتون، دختر محمدتقی و خواهر علی النقی
  • حدیث (سوسن)، مادر حسن عسکری و همسر علی النقی
  • نرجس خاتون، مادر صاحب الزمان
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ