آنچه از “پدیده شاندیز” نمیدانید / سهامداران ، هیأت مدیره و خالق “پدیده”

106

آیا می دانید خالق اصلی “پدیده” کیست و چه افرادی وی را در راه اندازی بزرگ ترین رستوران های زنجیره ای در ایران، امارات و افغانستان یاری می دهند؟

آیا اسامی زیر برای شما آشنا هستند؟ و آیا می دانید این افراد چه ارتباطی با یکدیگر داشته و چه فعالیتی دارند؟

  1. محسن پهلوان مقدم

  2. محمدرضا ریاحی

  3. سعید ورودی طرقبه

  4. علیرضا یزدانی لنگرودی

  5. علی اکبر عبدی فریمانی

اجازه دهید از نفر اول شروع کنیم. “محسن پهلوان مقدم“؛ خالق اصلی پدیده و فردی که در راه اندازی رستوران های زنجیره ای فعال است.

بیوگرافی محمدرضا ریاحی بیوگرافی محسن پهلوان مقدم بیوگرافی سعید ورودی طرقبه

دامنه فعالیت وی به عنوان یکی از اعضای هیأت مدیره و مدیر عامل شرکت توسعه بین المللی صنعت گردشگری پدیده شاندیز آنچنان پیش رفته که وی با شکستن مرزها نه تنها در ایران بلکه در امارات و افغانستان نیز پروژه هایی را تعریف کرده و به تجارت مشغول است؛ تا جاییکه وی توانسته به یکی از ۱۰ میلیاردر ایران تبدیل شود؛ هر چند که به دلیل فقدان اطلاعات رسمی نمی توان این رتبه را صد در صد تأیید کرد.

وی با کمپین تبلیغاتی از همزمانی سالروز تولد امام رضا (ع) با تاریخ ۸۸٫۸٫۸ در تیزرهای تلویزیونی استفاده کرد تا اولین فردی باشد که تبلیغ یک رستوران را در تلویزیون به نمایش می گذارد.

وی که مالک ۴۵٫۴۵ درصد از سهام شرکت توسعه بین المللی صنعت گردشگری پدیده شاندیز (سهامی عام) است، با افزایش روابط کاری خود حتی در عرصه خارجی نیز موفق به انعقاد قراردادی با حامد کرزای رییس جمهور وقت افغانستان شد تا بر مبنای آن حق انحصاری بیلبوردهای تبلیغاتی این کشور همسایه را به مدت ۲۰ سال در اختیار خود بگیرد.

اما سوال اصلی اینجاست که مدیر عامل مجموعه ای با این میزان شهرت دارای چه تحصیلاتی است؟ جواب دیپلم می باشد.

دستیابی به چنین ثروت عظیمی از طریق اجرای عظیم ترین پروژه ها در کشور در حوزه ساخت و ساز آن هم با مدرک مذکور، این پرسش را مطرح می سازد که چرا شرکت های ساختمانی با قدمت زیاد و دارای تجربه فراوان و با حضور مدیرانی با مدارک بالای تحصیلی از اجرای چنین پروژه هایی و در نتیجه کسب این سودهای هنگفت عاجز هستند؟ اشکال کار کجاست؟ آیا نحوه عملکرد این شرکت ها دچار ایراد است یا مشکل از جای دیگری است؟

اما نفر دوم این جدول محمدرضا ریاحی است که در حالی ریاست هیأت مدیره مجموعه پدیده را بر عهده دارد که وی عضو سابق هیأت مدیره باشگاه فوتبال پدیده و نیز شرکت ابنیه و ساختمان پدیده شاندیز نیز می باشد. این فرد در حالی ۱٫۱۹ درصد از سهام “پدیده” را در اختیار دارد که مدرک تحصیلی وی فوق لیسانس است.

و اما سومین نام در جدول اعضای هیأت مدیره “پدیده”، مربوط به سعید ورودی طرقبه، مدیر عامل و نائب رییس هیأت مدیره شرکت ابنیه و ساختمان پدیده شاندیز با مدرک فوق لیسانس است که حدود ۱٫۳ درصد از سهام شرکت پدیده را نیز تحت تملک خود دارد.

بیوگرافی محمدرضا ریاحی بیوگرافی محسن پهلوان مقدم بیوگرافی سعید ورودی طرقبه

علیرضا یزدانی لنگرودی و علی اکبر عبدی فریمانی نیز هر دو در حالی عضو هیأت مدیره شرکت “پدیده” و زیرمجموعه آن یعنی شرکت ابنیه و ساختمان پدیده شاندیز هستند که با تملک ۱٫۵ درصد سهام این مجموعه گردشگری در میان سهامداران آن حضور دارند و هر دو نفر دارای مدرک فوق دیپلم می باشند.

طبق گزارش تهیه شده در خصوص فعالیت هیأت مدیره سال مالی ۹۲ این مجموعه، ۳۹ شخص حقیقی دیگر نیز سهامداران “پدیده” را تشکیل می دادند که جدول آن همراه با درصد مالکیت هر سهامدار در ذیل قابل مشاهده است.

بیوگرافی محمدرضا ریاحی بیوگرافی محسن پهلوان مقدم بیوگرافی سعید ورودی طرقبه
بیوگرافی محمدرضا ریاحی بیوگرافی محسن پهلوان مقدم بیوگرافی سعید ورودی طرقبه
بیوگرافی محمدرضا ریاحی بیوگرافی محسن پهلوان مقدم بیوگرافی سعید ورودی طرقبه

همانطور که از جدول فوق پیداست بیش از ۷۳ درصد سهام “پدیده” در اختیار خانواده پهلوان مقدم است و میان سایر سهامداران نیز مشابهت فامیلی دیده می شود؛ بطوریکه سهامداری خانوادگی در این مجموعه کاملا مشهود به نظر می رسد.

البته پایین بودن سطح تحصیلات در خصوص نیروی انسانی این شرکت نیز تا حدی مطرح می باشد، بطوریکه وضعیت سرمایه نیروی کار در این شرکت گردشگری قابل مشاهده است.

بیوگرافی محمدرضا ریاحی بیوگرافی محسن پهلوان مقدم بیوگرافی سعید ورودی طرقبه

بدین ترتیب همانطور که در جدول بالا به وضوح مشخص است، ۱۵ نفر از کل کارکنان دائم و ساعتی که شامل ۱۹ نفر و مشاورین ۲ نفر می شود، دارای مدرک فوق دیپلم و کمتر از آن هستند.

این سطح تحصیلات در حالی در میان این اعضا وجود دارد که ترکیب هیأت مدیره “پدیده” تقریباً با شرکت های تابعه آن یکی می باشد و اسامی آنها را در ذیل مشاهده می کنید.

بیوگرافی محمدرضا ریاحی بیوگرافی محسن پهلوان مقدم بیوگرافی سعید ورودی طرقبه

این ترکیب اعضای هیأت مدیره میان شرکت توسعه بین المللی صنعت گردشگری پدیده شاندیز و سایر شرکت های تابعه اش موجب گردیده معاملات درون گروهی و در اصطلاح تیکی تاکای خانوادگی قابل توجهی در آن انجام و در نتیجه مشمول ماده ۱۲۹ قانون تجارت باشد. بطوریکه بیش از ۶۴ درصد سود خالص سال مالی ۹۲ “پدیده” ناشی از معاملات درون گروهی و سود فروش سهام شرکت بین المللی پدیده شاندیز کیش به شرکت ابنیه و ساختمان پدیده شاندیز به مبلغ ۴۳۵۳ میلیارد ریال بوده ؛ به عبارتی حدود ۸۳۵ تومان از سود ۱۳۰۵ تومانی “پدیده” از بابت انجام معاملات درون گروهی است که طی آن تنها سهام از یک شرکت به یک شرکت دیگر زیرمجموعه آن منتقل شده، همانند اسلاف خود در بورس توسط خانواده گ و د که از این تکنیک برای سودده نشان دادن مجموعه خود استفاده می کردند، ولو اینکه سود شناسایی شده در اصطلاح سود کاغذی بوده باشد. یعنی شرکتی با سرمایه ۱۴ میلیارد تومانی به قیمتی بیش از ۴۳۵ میلیارد تومان فروخته شده که در نوع خود بسیار قابل توجه و بی نظیر است.

بطوریکه طبق نظر حسابرس با توجه به عدم ارایه صورت های مالی حسابرسی شده تلفیقی و همچنین وجود زیان انباشته در سال مالی قبل، انجام این قبیل معاملات به ابهامی اساسی در افشای اطلاعات شرکت منجر شده است.

برهمین اساس حسابرس مستقل و بازرس قانونی نیز در بند الف یادداشت های توضیحی ۲۸ همراه صورت های مالی به کلیه معاملات مشمول ماده ۱۲۹ اصلاحیه قانون تجارت مربوط به گزارش سال مالی ۹۲ اشاره کرده؛ گرچه به اعتقاد حسابرس، این معاملات با رعایت تشریفات مقرر در ماده قانونی یاد شده در خصوص کسب مجوز از هیأت مدیره و عدم حضور مدیر ذینفع در رأی گیری انجام شده است.

اما به هر صورت این یکی از بندهایی است که موجب شده تحت تأثیر آن نظر حسابرس برای صورت های مالی عملکرد پایان دوره سال ۹۲ مشروط باشد؛ چراکه بر مبنای آن ابهاماتی در خصوص نحوه انجام معاملات درون گروهی ایجاد شده و لازم است سرمایه گذاران و افرادی که متقاضی خرید سهام “پدیده” هستند، به این نکات مدنظر حسابرس توجه ویژه داشته باشند.

 به عنوان مثال شرکت مبالغ پرداختی از جمله مبلغ ۵۸۳۱۵۲ میلیون ریال ( حدود ۵۸ میلیارد تومان ) به آقای مهدی شعبانی شه بندی) بابت مشارکت در احداث کارخانه سنگک کـه تا این تاریـخ منتفی گردیده است)، پرداخت مبلغ ۹۲۹۶۱ میلیون ریال به باشگاه ابومسلم و مجموعه فرهنگی ورزشی پرسپولیس و مبلغ ۱۵۰۰ میلیون ریال به ستاد بازسازی عتبات عالیات و مبـلغ ۱۳۶۸۰ میلیون ریـال به آقای پورسلیمـی را به حساب بدهی آنها منظور نموده اسـت که هیچگونه مستندات و اطلاعات و مدارکی در این ارتباط و نحوه تسویه آنها ارایه نگردیده و مبالغ پرداختی به باشگاه های ابومسلم و پرسپولیس به حساب بدهکاری جاری مشترک سهامداران منظور گردیده است. این موارد تنها گوشه ای از مشکلاتی است که در صورت های مالی شرکت به آنها اشاره شده است.

حسابرس در حالی به مورد مذکور اشاره کرده که این نکته در آن وجود دارد که مهدی شعبانی شه بندی در حالی ۱۸٫۶۱ درصد سهام “پدیده” را در اختیار خود داشته که مبالغ پرداختی به این فرد به حساب بدهی وی به شرکت اصلی منظور کرده است؛ در صورتی که هیچگونه مستندات و اطلاعات و مدارکی در این ارتباط و نحوه تسویه آنها به حسابرس ارایه نشده است. این موارد تنها گوشه ای از ابهاماتی است که در خصوص معاملات درون گروهی این مجموعه وجود دارد. گرچه ابهامات متعدد دیگری نیز در این مجموعه مطرح است که در این گزارش جای پرداختن به آنها نیست و در روزهای آتی به صورت مفصل به آنها خواهیم پرداخت.

در مجموع با توجه به ثبت نام شرکت در فهرست شرکت های تحت نظارت سازمان بورس و اوراق بهادار مورخ ۹۲٫۲٫۱۷ و طی نامه ۲۲۰۱۲۹/۱۲۱ به شماره ۱۱۱۴۷، این پرسش مطرح است که مجموعه مذکور چگونه اجرای پروژه هایی عظیم در کشور را برعهده دارد؟ چراکه به نظر می رسد شرکتی با ماهیت فعالیت در زمینه ساخت و ساز نیازمند مدیریت افرادی با تحصیلات مرتبط با این حوزه است.

همچنین مجمع عادی سالیانه شرکت توسعه بین المللی صنعت گردشگری پدیده شاندیز در حالی ۹۳٫۴٫۱۸ برگزار شد که به دلیل حضور تنها ۴٫۲۸ درصد از سهامداران و در حالی که محسن پهلوان مقدم به عنوان سهامدار عمده در این جلسه حاضر نشده بود، مجمع به حد نصاب قانونی نرسید؛ در نتیجه این پرسش همچنان باقی است که علت عدم حضور خانواده پهلوان مقدم به عنوان سهامدار عمده بیش از ۷۳ درصدی در این مجمع چه بوده است؟ 

بیوگرافی محمدرضا ریاحی بیوگرافی محسن پهلوان مقدم بیوگرافی سعید ورودی طرقبه

حال آنکه مدتی بعد و در تاریخ ۲۹ تیر ماه سال جاری سهامداران شرکت ابنیه و ساختمان پدیده شاندیز یعنی زیرمجموعه “پدیده” جهت رسیدگی به صورت های مالی، گزارش مدیران و بازرسان شرکت جهت تقسیم سود و اندوخته بین صاحبان سهام تشکیل شد.

در این جلسه مهمترین موضوعات طرح شده، تأکید بر تداوم روند صعودی قیمت سهم و افزایش ضریب رشد آن نسبت به سال های قبل بود. همچنین افتتاح ۲۰ دفتر فروش سهام “پدیده” در ۲۰ کلان شهر کشور همزمان با عید سعید فطر، شروع و افتتاح بیش از ۱۵۰ پروژه کوچک و بزرگ در سراسر کشور و نیز افزایش سرمایه شرکت به جای پرداخت سود سهام به سهامداران جهت سرمایه گذاری در پروژه های جدید، از دیگر موضوعاتی بود که در مجمع سهامداران پیرامون آنها بحث و بررسی صورت گرفته است.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

نظرات شما ( 106 )
  1. سام می گوید

    من نفهمیدم سطح تحصیلات چه ربطی به کار آفرینی ودرآمد و مدیریت وهوش تجارت داره؟ پسر عموی من دیپلم هم نداره کارش ساخت وسازه الان ۴۱سالش حداقل ۱۵میلیارد تومن سرمایه داره از هیچی شروع کرده . چون سواد نداشته نباید بتونه پول در بیاره؟؟؟؟؟ شم کاسبی داره. خیلی از زیر دیپلمه ها هستند که از کسایی که دکترا دارن بهتر پول در میارن.

  2. ميهمان می گوید

    وقتی ما درگیر گرفتن مدرکی بودیم که به دردهیجکجا نمیخوره وفقط جیب دانشکاهها رو برمیکردیم اینا تو بازاربول درمیاوردن.

  3. سعیده می گوید

    واقعا که درس خوندن بدرد هیچی نمیخوره و ما ول معطلیم………….ولی چقدر قیافه محسن پهلوان مقدم ترسناکه…….نیاد تو خوابت صلوات

    1. طلا می گوید

      با سلام ایشان بسیار انسان شریفی هستند و در خانواده بسیار با ایمان و نوعدوستی بزرگ شده اند. بنده حدود چهل سال همسایه این خانواده بوده ام. غیر از انسانیت، خدمت و احترام به خلق و تعقل از آنها ندیده ام . انشالله خدا خودش کمک کنه به این انسان بزرگ.

  4. ناشناس می گوید

    مگه ادیسون و انیشتنگ چقدر سواد داشتن که این همه اختراع کردن؟!!!
    کدوم اینا قبل از اختراعاتشون تحصیلات آکادمیک و مدرک داشتن؟!!!
    شانتاژ تا کی؟…

    1. خودم می گوید

      سواد داشتن حداقل واسه این خوبه که بدونی اسم اون آقا البرت انیشتین هستش نه انیشتنگ دوما ایشون دکترای فیزیک داشته و در نهایت . مخترع نبوده فیزیک دان بوده چیزی رو هم اختراع نکرده. در ضمن واقعا دزدیدن و زد وبند و پدر … بازی سواد نمی خواهد. معلومه

    2. برای همه می گوید

      با سلام
      شمایی که مدعی هستی دزدی صورت گرفته ، بفرمایید از کی دزدی شده؟
      پس چرا یک شاکی هم وجود نداره
      پدیده جز سود و برکت برای هموطنان چیزی نداشته و در مقابلش افرادی مثل شما که در بورس با خاک یکسان شدند، باید هم ناراحت باشند
      همین پاتیناژ که در شاندیز ساخته شده یکی از تفریحاتی بوده که مردم بخاطرش میرفتن دوبی و کلی ارز خارج میشده
      *** پهلوان خدا پشت و پناهت ***

      1. اسماعیل می گوید

        پس چرا پول مردمو نمیده .بی …

  5. عباس می گوید

    با سلام سهام پدیده یکی از بی ریسک ترین سهام های تاریخ ایران می باشد, تو این مدت ۵ سال هیچ کسی ضرر نکرده,دیروز دفتر جردن بودم مقداری از سهامم رو فروختم, من تعداد ۱۸۰۰۰ تا از سهامم رو میفروشم. هر کس مایل بود من در خدمتم( به دلیل نیاز مالی میفروشم چون مغازه معامله کردم.) زیر قیمت
    ۰۹۳۷۲۵۲۴۲۷۲

  6. عباس می گوید

    درس به هیچ دردی نمیخوره البته تو ایران من مدرک مهندسی کامپیوتر دارم اما این حقوقی ک شرکت میده به هیچ دردی نمیخوره با ۱ تومن نمیشه زندگی کرد.کاش درس نمیخوندم,همین جوری بدون مدرک ۳ تومن دارم کار میکنم

    1. پارسا می گوید

      خب شمایی که بدون مدرک ماهی ۳ تومن کار میکنین لطف کنین از اون شرکت بزنین بیرون یه مهندس بیکار دیگه ای بره سرکار و شما با وقت آزاد بیشتر و بدون مدرک بیشتر سه تومن در بیارین!!! اینجوری هم به نفع شماست و هم اون جوون مهندس پشت خط مونده!!! (بدم میاد از آدمهایی که دوست دارن جو بدن و الکی سیاه نمایی کنن…)

  7. رها می گوید

    این حرف کاملاسطحیه که بخوایم با مدرک تحصیلی شخصیت کسی را بسنجیم.الان کلی دکتر وپروفسور اون بالاها نشستن که خیلی پایین تر از دیپلم کارایی دارن.کلی به دروغ مدرک جمع کردن.تمام شخصیتهای دولت دکترن؟؟؟اونم با مدرک واقعی؟؟ این مرد بزرگیش به مدرکش نیس.به موفقیتشه.که تاحالا کسی نداشته

  8. مهدی می گوید

    معلومه نویسنده این مطلب هرکی بوده . یا اطلاع کافی نداشته یا انگیزه خواص متاسفام . حالا میگم بدونید ۵ سال دیگه این پدیده ببینید چیکار میکنه.

  9. کد 674791 می گوید

    چرا کسی از فروش حبابی خودروهای بی کیفیت به ملت احساس خطر نکرد؟
    چرا کسی از بهره های بانکی بالا در قبال وام های ناچیز احساس خطر نکرد و به طور قانونی به این بحث ورود پیدا نکرد؟ آیا رقم این کلاهبرداری غیر شرعی قابل شمارش است؟؟
    چرا کسی نگران به باد رفتن سرمایه های مردم در بازار بورس نیست؟ فقط سرمایه کسانی که با میل و اراده شخصی در پدیده سرمایه گذاری کردند جای نگرانی داره؟؟ آیا ما وکیل خواستیم مگر ؟
    دوستی مثالی زده بود که قیاس مع الفارغ بود چون اساسا همه جای دنیا جمع آوری سرمایه های خرد و مدیریت آن را هنر میدانند و از طرح های اینچنینی در حوزه گردشگری حمایت میکنند…
    متاسفانه عده ای دایه های مهربان تر از مادر شده اند و خودشان را از طرف ما وکیل می بینند!!
    از رسانه ها که نماینده افکار عمومی بودند انتظار حمایت از بخش خصوصی و مردم داشتیم، اما خود غلط بود آنچه می پنداشتیم!
    در سنگ اندازی همین بس که عده ای از سر بی عقلی به کار بردن عبارت “شهر” در نام این پروژه که “شهر رویایی” باشد را تخلف دانسته اند!!‌ چون تعریف شهر در قانون چیزی دیگری است!! و ظریفی چقدر زیبا پاسخ داد که بابا جان، مگر شما وقتی میگویید “شهر بازی” منظورتان “شهر” به معنای رایج در قانون است؟؟؟
    و هزاران حرف دیگر هم هست که بگذار نگویم..
    بگذارید سرمایه گذار ما برود جایی هزینه کند که بجای سنگ اندازی، حمایت شود..
    بعد اگر دبی که بیابان بود،‌ با پول ما آباد شد و فرزندانتان برای پول خرج کردن رفتند دبی… نگویید چرا فلان و چرا بهمان؟؟
    راستی یادم رفت بگویم که بعضی با هزینه در بخش گردشگری و سیاحتی مشهد مخالف هستند… متعصب های بی خرد… خدا هدایتشان کند.. یکی از مشکلات هم این بود..
    با همه اینها هر کس بر خلاف منافع مردم حرف بزند و عمل کند،‌ مغضوب و مورد لعن و نفرین آنهاست..
    پس هموطن، حمایت کن از سرمایه و کار هموطن ایرانی

  10. علیرضا می گوید

    من بعنوان یه مشهدی اعلام می کنم که تمام این تصاویر تلویزیونی و ماکت هایی که می بینید توهمی بیش نیست پدیده یه رستوران اجاره ای داره تو شاندیز و یه سوپر مارکت بزرگ بی خاصیت ساخته همین و بس . بقیه این تبلیغاتی که میکنه دروغه و با چاپ کردن کاغذ سهام و فروختن به مردم داره هی به سهامداران قبلی سود میده و این کار رو تا کی میخواد ادامه بده معلوم نیست یهو با چندصد میلیارد تومن بدهی و کلاهبرداری میزاره میره .

    1. مهدی می گوید

      دوست عزیز منم مشهدیم و به مجموعه پدیده افتخار میکنم مشهدیها تو خواب شبم هم تصور این شهر رویایی رو نمیدیدند الان همه میگن خدا بیامورزه ولیان رو که به مشهد خدمت کرد شاید ۵۰ سال دیگه قدره پهلوان وکاراشروارج نهند افسوس که تو این مملکت نمیزارن کسی کاری بکنه.

    2. محسن می گوید

      چرا انقد واضح دروغ میگی و انقد بی وجدانانه سیاه نمایی میکنی. شما یه چشاتون مشکل داره یا مشکل روانی دارین. من که رفتم پروژه را دیدهم و بهش افتخار کردم و واقعا هرچی تبلیغ کرده درست بوده.
      در ضمن تو داهات شما به هایپر مارکتی که توش ۶۰۰ نفر پیوسته کار میکنن و توش از شیر مرغ تا جون آدمیزاد وجود داره ونمیشه تهشو ببینی میگن سوپرمارکت بزرگ؟
      واقعا مشکل اصلی مملکت ما افراد متوهم و تندرو و بی خردی مثل شماست

    3. الهه می گوید

      سلام……..اول اینکه بدون هیچ فکری و هیچ اطلاعاتی چرا میای نظر میدی ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟بعدش شما هستید ک چوب لای جرخ پروزه پدیده میذارید……………پدیده هیچ مشکلی نداره و نخواهد داشت……..مگه بد کاری میکنند سرمایه ک دارند رو تو کشور خودشان بکار میبرند و تمام کسانی ک سرمایه کمی داشتند ثروتمند کرد..آدم که نباید با چهارتا حرف جفنگ این روزنامه های و جرایدی که پولشونو تو خون مردم میزنند و می خورند از کور در برید
      ………..یکم اطلاعاتتونو در مورد سهام و آقای پهلوان بالا ببرید

  11. مرتضی می گوید

    سلام من باسوادداشتن یابیسوادی کارندارم،خودم لیسانس حقوق دارم امابیکارم،اماحرفم اینکه چرامسولین رده بالای کشور تومباحث اقتصادی مثل کشورچین اقدام قاطع نمیکنن؟همونطورم که همه دیدید دربرنامه پایش مردم فهیم ایران به گزینه مبارزه قاطع بافساد مالی بالاترین رای رو دادن همچنین خواسته علنی رهبرعزیزمون نیز همینه،پس ایراد کار کجاست واقعا؟باتشکر۰۹۳۷۵۹۹۹۳۷۳

  12. داریوش - شهر خیام می گوید

    درود بر ایرانیان

    چه دل پر دردی داره باز این خبرگزاری….
    ممنون از این همه اطلاعات که البته فقط نیمه خالی لیوان رو که خیلی هم البته ارزشمند نبود نشون دادید….

    حتی اگه از اسمون سنگ هم بباره ، ما پشت پدیده خواهیم بود…
    و ایرانی اباد و سربلند رو دوست داریم ؛ که درامدی پایدار از صنعت گردشگری داشته باشه ، نه فروش نفت به قیمت نوشابه ، نویسنده محترم تحصیلکرده…

    بنده هم مثل خیلی ها مثلا تحصیلکرده هستم و ارشد مدیریت اجرایی دارم اما ….. که چی …تو این …. رانت و رابطه بازی …

    درود برپهلوان مقدم و همه خانواده های ایرانی که ارزش و افتخاری برای ایران خلق کرده و خواهند کررررررررررد

  13. مجید می گوید

    پهلوان در قلبها جای دارد.
    هرپلمپی میخواهید بزنید
    قلبها را که نمیتوانی پلمپ کنی
    پدیده روزگار ما محسن پهلوان
    دوست داریم.

  14. فریبرز می گوید

    درود، ادب، احترام
    متاسفانه عده ای از سهامداران عزیز پدیده که اغلب پس اندازهاشون رو صرف خرید سهام کرده اند به دلایل کاملن واضح بشدت از این شرکت طرفداری می کنند؛ ولی دوستان اگر همینطور ادامه پیدا می کرد، عده ای بیشتر پس انداز خودشون را بدون توجیح اقتصادی سرمایه گذاری میکردند؛ اجازه بدهید همه چیز روشن و شفاف شود ؛ این به نفع همه است حتی سهامدارهای گذشته که باید به حقوقشان برسند .

  15. كيوان می گوید

    کلاهبرداریه همش.بارکج به منزل نمیرسه.باتوهم و تخیل شهررویایی خودتونو مسخره نکنین.همش تبلیغ برا برداشتن کلاه شما ادمای ساده.

    1. برای همه می گوید

      عزیزم شما احتمالا از افرادی هستی که مثل من توی بورس ضرر کردی
      ذوستان خودشون کلاهبرداری رو مشخص کنند :
      ۱ – پدیده که تا حالا یک شاکی هم نداشته و سود خوبی به سهامدارش داده
      ۲ – بورس که هرروز جلوی دفتر مرکزی اجتماع و اعتراضه و به مردم (چه حرفه ای و چه آماتور) ضررهای هنگفتی رسونده

  16. محمد حسن کشاورز می گوید

    اقای پهلوان مقدم مشکل پدیده چیست ما هر روز یه پامون تهرانه از ۱۵۰کیلومتر اونور تر اومدم تهران میگن مشکلی نیست یعنی چی

  17. علی می گوید

    حاج محسن تو خودت پدیده ای
    سهامدارات پدیده هستن
    دشمنانتم پدیده هستن
    هرکسی حصودی هم میکنه اونم پدیده هست.
    دمت گرم حاج محسن

  18. ستار می گوید

    چه ربطی به سواد داره چقدر تحصیل کرده بیکار داریم ………….
    اگه واقعا خلاقیت داشتن میتونستن برا خودشون کاری دست وپا کنند
    حالا یکی بدون تحصیل میدونه چیکار کنه اشکالی داره
    ودر ضمن اگه توی بازار باشین میفهمین هیچی ت بازار جای تجربه و سیاست تجارت رو نمیگره حالا هر چی میخواد سواد داشته باشی.

  19. سعید می گوید

    نویسنده محترم:
    بنده مهندسی سیستم خوندم به درد نخورد. حقوق خوندم دیدم به درد نمی خوره حالا هم دارم it می خونم که امیدوارم به درد بخوره. این رو از شما می پرسم که من، شما، و اونهایی که تحصیل کردند به کجا رسیدیم که دیپلم اون آقا رو علم کرده اید. عزیز دل برادر اگه شمای تحصیلکرده در دانشگاه درس کارآفرینی رو خونده باشید که مطمئنم نخوندید میدانستید که انقلاب صنعتی گذشت و حال دنیا رو انقلابی به نام انقلاب کارآفرینان هدایت می کنه.

  20. باران می گوید

    درصدهای ارائه شده از سهام ها خنده داربود…!

  21. reza می گوید

    دلایل کاملا بسسسسسسسسسسیار غیر منطقی اوردن
    نوش جونشون
    تو مملکت ما هرکس پول در میاره یعنی مفسدالارض هست ؟

  22. سميه می گوید

    با سلام
    واقعا برای فردی از مشهد که میگن همه تبلیغاتی که انجام میشه ماکتی بیش نیست عرض می کنم حتما اشتباهی جایی دیگه را رفتین دیدن. من خودم ماه پیش روز جمعه رفتم بازدید و همه قسمت ها در حال کردن بودن و واقعا یک شهره.

  23. ماریا می گوید

    یعنی چی سواد؟ مدرک؟ نویسنده محترم، لطفا بیوگرافی بیل گیتس و استیو جابز رو بخون
    محسن پهلوان برای مشهد و خراسان و ایران آبرو ساخته، حالا از قبلش مایه دارم شده، نوش جونش، از فکرش استفاده کرده سنگ بزرگ برداشته تا الانم با این همه حرف و حدیث پشتشو خالی نکرده
    اون آقایی هم که گفتن پدیده هیچی نداره جز رستوران و یه مارکت به درد نخور بهشون پیشنهاد میکنم قبل از نظر اشتباه دادن یه سر به شاندیز بزنن. بازدید مجموعه که خرجی نداره
    کاش این پروژه مال اصفهانیا یا ترکهای با غیرت بود،اونوقت میدیدین چطور پشتش وای میستادن
    حیف این پروژه واسه مشهدیا، چه جور آدمایی هستین اخه شما؟

  24. ناصر می گوید

    به جای درس خوندن برین زندگی کنین ! مگه عمر ادم چقده که تا چهل سالگی درس بخونه بعدشم از بیکاری دق کنه

  25. علی می گوید

    سلام.مسئولین محترم صدا وسیما قوه قضاییه محترم مسئولین محترم دولت تو این ۵سال کجا بودید فکر کنم اول باید یک محکمه برای شما تشکیل بدن نه؟حالا معلوم شده چرا سرمایه گذاران از ایران فراریندو…………….اگه صدا سیما شخصی بود میشد شک نکرد ولیییییی……..وای بروزی که بگندد نمک.

  26. خسروی می گوید

    پروژه سد گتوند را که احداث کردن یه عده ای از روستاییان پشت سد ضرر کردن ولی این سد باعث شد خیلی ها شاغل بشن . یعنی در مقابل هزاران نفر که شاغل شدن دهها نفر هم بیکار شدن . این کاری هست که دولت انجام داده و قابل توجیه هم هست اگر این دهها نفر ضرر نمیکردن اون هزاران نفر شاغل نمیشدن . اگر فرض را بر این بگیریم که پدیده جایی خلافی کرده در مقابلش بیش از ۱۵۰۰۰۰ خانوار را صاحب شغل کرده . اگر هزر خانوار را ۴ نفر در نظر بگیریم ۶۰۰۰۰۰ نفر از بابت این شرکت نون میخورن . پس در مقابل اشتغالزایی که انجام داده نباید از ادامه کار این شرکت جلوگیری بشه و شرکتهایی اینچنین را پشیمان کرد که در آینده در کشور سرمایه گذاری بکنند . حرف دیگر من با آقای دادستان هست : سهامدارای این شرکت همه ایرانی هستن و در این کشور زندگی میکنند ، اگر شهردای شاندیز در رابطه با زمینهای این پروژه خلافی کرده ، آیا این چند هزار نفر که در این شرکت کار میکنند و یا سرمایه گذاری کردند به اندازه این زمیتها برای شما ارزش ندارند که در این چند روز به آنها و خانواده شان استرس و اضطراب وارد کرده اید ؟

  27. رضا می گوید

    سلام ضمن تشکر از اقدامات دادستان برای حفظ اموال مردم لطفا پیگیر مراکز دانشگاهی که منازل و آپارتمان های مسکونی را بدون مجوز به آموزشی تبدیل کردند و مزاحمت های فراوان ایجاد کردند بطوریکه همه اهالی هم شاکی هستند بنمایند و در ضمن اطلاعیه ای دهند و جلوی قیمت کاذب خودرو که با جان و مال مردم بازی میکنند را بگیرند از اقدامات شما برای حفظ جان و مال مردم سپاسگزارم

  28. هاشم می گوید

    با سلام
    این سوال در ذهن من به وجود آمده که چطور می شود در این ۵ سال فعالیت این مجموعه ،همه دوستان مطبوعات(خرا…) و رسانه تبلیغ آن را می کردند و نان تبلیغات را خوب می خوردن اما حالا به یکبار دلسوز مردم شدن و به فکر این هستن که سهامداران ضرر نکنن و نکته جالب تر اینکه مطبوعات (خرا…)روز ذر میان تیتر میزنن.و در مشهد که الحمدا… هیچ مشکلی به جز این قضیه وجود ندارد!!ضمنا بد نیست که بگذارید تحقیق و تفحص قوه قضاییه تموم بشه بعد این قدر بکوبینش

  29. هادی می گوید

    همه این حرفها مفته بنده نه سهام دارم و هیچ .هی نگین دیپلم وزیر دیپلم .خیلی از سیاستمدار های ما و روییسهایمان دیپلم هم ندارند .فقط وقتی کسی از مغز خودش استفاده درست رو میکنه نوش جونش هر چه استفاده میکنه هیچ کس ضرر نکرده با هرچی .مردم توجه کنند چون پدیده سهامش رو وارد بورس نکرده و حتی سرمایه گذاران بورس به طرف پدیده کشیده شدند دولتم جلوشودگرفته وگرنه الان اگه پهلوان بگه وارد بورس میشیم مایل حل میشه .اما بدونید خاک بر سر ما ایرانی ها که کسی که برا کشور نماد و نمونه است باهاش اینکار میکنیم .بریم برج میلاد برای مفت خورها بسازیم

  30. زینب می گوید

    ما حامی پدیده ای هستیم که به جای کلاهبرداری ۳ هزار میلیاردی ۳۰۰ هزار نفر را نان میدهد
    ما حامی پدیده‌ای هستیم که بزرگترین مجموعه های توریستی تفریحی خاورمیانه و حتی جهان را در گوشه گوشه مملکت خودمان ساخته نه در دبی و امارات
    ما حامی پدیده ای هستیم که پروژه ها و اقداماتش خدمت به مردم شهر و کشورمان است
    اجازه ندهیم شایعات و دشمنی ها و سنگ اندازی ها تیشه به ریشه کسانی بزند که برای این مردم خدمت میکنند
    به زودی مجموعه بزرگ پاتیناژ(اسکیت روی یخ) چیزی که تا حالا فقط در فیلم ها دیده بودیم در پدیده شاندیز به بهره برداری میرسد،اکنون که مسئولین تبلیغات این پروژه بزرگ را ممنوع کرده اند، شما با انتشار این پست گامی هر چند کوچک در توسعه شهر و کشورتان داشته‌باشد.
    با تشکر از بزرگ مرد ایران حاج محسن پهلوان
    درود بر تو ای پهلوان،

  31. رضا می گوید

    سلام به همه خوانندگان گرامی پس از این همه صحبت های پخش شده در تلوزیون و خبر های رسانه ها تصمیم گرفتیم امروز سه شنبه بیست و سه دی سری به شهر رویایی پدیده بزنیم پس از اینکه وارد پارکینک رایگان شدیم اولین چیز پیست اسکی روی یخ جلب توجه کرد که مردم را در صف دیدیم به نوبت وارد ان میشدند گشتی در شهر رویایی زدیم واقعا چه ابهتی داشت انگاه پس از خواندن نماز به هارپر مارکت رفتیم وصف چنین جایی را در دبی و کشور های حاشیه خلیج فارس شنیده بودم جای شما خالی نزدیک دویست هزار تومان خرید کردیم و صد هزار تومان هم جایزه برنده شدیم چقدر دختر و همسرم ذوق کرده بودند غرور ملی سر تا پای ما را گرفته بود به فکر رفتم چرا باید جلوی کار چنین شرکتی را بگیرند به یقین میتوانم بگویم تا حالا حتی یک نفر از مردم هم از پدیده شاکی نبودند پس چرا عده ای مهربان تر از مادر به اسم حمایت از مردم چند هفته است که از زمین و اسمان بر علیه این شرکت تبلیغات منفی میکننند حالا فهمیدم چرا کشورهای عربی که ما خودمان را از آنها متمدن تر مید انیم و برای انها لقب سوسمار خور گذاشتیم این قدر از نظر اقتصادی از ما پیشرفته ترند انهایی که مکه تشرف پیدا کردند میدانند هنوز قیمت اجناس مثل نوشابه چندین دهه تغییر نیافته چرا باید قیمت ها در کشور ما دقیقه بزند امروز دلیلش را فهمیدم هر چه که دشمنان خارجی با پایین آوردن قیمت نفت میخواهند اقتصاد ما را فلج کنند از داخل خودمان هم جلوی پیشرفتمان را میگیریم پروژه ای به این ابهت که باعث افتخار شهر های ماست چند هفته است که توسط عوامل دشمنان که نمی خواهند اقتصاد ما پبشرفت داشته باشد نشانه رفته از روزنامه ها گرفته تا صدا و سیما بله حالا متوجه شدم چرا ما پیشرفت نمیکنیم ولی عرب ها گوی سبقت را از ما ربودند چون دشمن ملت ما عوامل داخلی دارد از مسئولش گرفته تا روزنامه و ………… لذا چون دیدند پدیده سرمایه کشور را در ایران خرج میکند و مثل مسئول بانک مرکزی که میلیاردها تومان را به کانادا برد و مثل اختلاس های بانکی و قا چاق میلیون ها لیتر بنزین و .. عمل نمیکند و نزدیک است که ملت ایران پیشرفت داشته باشد بهتر است با مهر های داخلی جلویش را بگیرند و ناک اوتش کنند کور شوند دشمنان که نمی خواهند پیشرفت ملت را ببینند ان شا الله رضا ر از مشهد

  32. دریا می گوید

    باسلام.من تحصیلات وکارم حسابرسی هست.پس ازدیدگاه قانونی ومنطقی نظرم می نویسم وخوانندگان عزیزهم میتونن برای اطمینان بیشتربه مراجعی مثل قانون تجارت وبورس و…مراجعه کنند.درگزارش بالامسائل خصومت بارزیادی وجودداره که ازکم آگاهی مردم نسبت به قانون سوء استفاده شده است.اول:دراطلاعیه اعلام شده بابت مجمع ۹۳/۴/۲۹هنوزمجمع تشکیل نشده بودکه مشخص باشه چه افرادی شرکت کردندودعوت عمومی بوده ودراین اطلاعیه ازافرادی نام برده شده که احتمالا حتماحضورپیداخواهندکردویابه دلایلی مهمانان ویژه بودند.اگرشماگزارش صورتجلسه تشکیل مجمع داریدلطفا ارائه کنیدتامشخص بشه که چه کسانی درمجمع حضورداشتندکه مسلماشماگزارشگرمحترم این صورتجلسه رو نداریدوتنهاحسابرس داره که جزو پرونده خصوصی شرکت هست وارائه اون به شماتخلف قانونی محسوب میشه.دوم شرکت پس ازمجمع ۲۹تیر ۲۵درصدسهام سهامداران راافزایش دادکه ازمنظرقانونی بهش سودسهمی میگن که نوعی تقسیم سودمحسوب میشه وسهامداران می تونن بافروش اون سودشون بگیرن یا درصورت تمایل می تونن نفروشن.سوم درصورتیکه پرداخت مبلغ به مهدی شعبانی طبق گفته گزارش حسابرسی وگزارشگرمشارکت بوده باشدنیازبه تسویه ومدارک مربوط به تسویه نخواهدداشت بلکه بایدطبق قراردادپس ازاتمام موضوع مشارکت سودبین شرکاتقسیم بشه یاطبق قراردادعمل بشه.البته هیچ یک ازتوضیحاتی که دادم مفهومش این نیست که مسئله پدیده کلاهبرداری هست یانه بلکه فقط خواستم بگم ازدیدگاه قانونی قضایای بیان شده دراین گزارش بیشترغرض ورزی وتحریک افکارعمومی هست.درادامه قابل ذکرهست که کاملامشخص هست که بین مقامات بالااختلاف افتاده که کاربه این جاهاکشیده والاکسی دلسوزمردم نیست.

    1. مهدیار می گوید

      سرکار خانم حسابدار شما که به علم حساب وکتاب اینقدر واردی میشه بگی رشد سهام ۲۵ درصدی در یک روز چطور ممکنه
      یعنی تو یک روز چه تحولی اتفاق افتاده

  33. Karaji می گوید

    درود بر پدیده و زنده باد پهلوان
    تا آخرش باهات میمونیم

  34. وحید می گوید

    برازنده است نام پهلوان برشما چرا که مرامت پهلوانیست چیزی که در این دوره زمانه نیست خداقوت محسن پهلوان،از اینکه سهامم رو فرختم قلبا احساس ناراحتی میکنم،من بعنوان سهامدار خیلی از مشکلات زندگی ام با همین سهام پدیده رفع شد،آرزو دارم مشکل مادی ام برطرف شود ومن جزء انصراف دهندگان فروش شوم،پهلوان آبروی هر ایرانی در ایران بودی وانشاالله خواهی بود.دعای خیر تمامی سهامداران که همگی سود بردند از کبیر،صغیر،فقیروغنی همراه شماست.خدا پشت وپناهت پهلوان پهلوانان

  35. محمد می گوید

    خوبه آدم فکر کنه،بعد مطلب بنویسه بی احترامی در مورد نظر دیگران خودش نشانه ی فقر سواده آقای نسبتا محترم،ازطرفی آیا شما دوست عزیز آقای پهلوان رو از نزدیک دیدی تا بفهمی چه انسان با حوش کار کشته ایه برو آقا دانشمند اطلاعات خودتو با این نوشته ثبت جهانی کن شاید باعث شادی و خنده مردم دنیاهم بشی

  36. عباس می گوید

    من مدرک دارم ولی پول ندارم کی گفته برای اینکه ادم موفقی بشی باید مدرک داشته باشی این اقا نابغه اقتصادیه که داره به سی هزار نفر مستقیمآ حقوق میده.شمام یکم واقع بین باشید منم سهام دار م هنوزم نفروختم و کلی سود کردم.و در اخر بخدا از این محسن پهلوان ادم دلسوز تر نداریم.

  37. غلام می گوید

    ای خدایی که هرگه رو بخای ذلیل می کنی و هرزمین خورده و ذلیلی را عزت و سربلندی میدی و عزیز می کنی
    به حق خودت و به حق این وقت عزیز و صلوات بر محمد و آل محمد
    درکار این حاج محسن پهلوان و همکارانش که علیرغم اشتغالزایی دراین کشور ونون رسونی به خیلی ها متاسفانه خیلی های با وی غرض ورزی و دشمنی دارن
    برایش گشایشی ایجاد کن و عزیزش بدار امین یا رب العالمین

  38. هومن می گوید

    حقیقت اینه چون نمیتونن قانونی جلوی پدیده رو بگیرن اول اومدن جلوی تبلیغات پدیده و اجازه دفاع از خودش رو ازش گرفتن و بعد یه حجمه عظیم تبیلغات منفی روش پیاده کردن. مطمئن باشید تو دادگاه پدیده یا پیروز میشه یا نهایتا چند تا تخلف کوچیک مرتکب شده که با یه جریمه کم سرو تهش هم میاد. اما اونهایی که خواستن این جریان تبلیغاتی رو راه بندازن خودشون این رو میدونستن. هدف دشمنهای پدیده این بود که از جو روانی و اضطراب سهامدارن پدیده استفاده کنن، یعنی وقتی یه بخش عمده ای از سهامدارها بترسن و در زمان محدودی پولشون رو بخوان،خوب شرکت نقدینگی کم میاره بنابر این اون سهامدارها به دادگاه شکایت و دادگاه هم قانوناً حکم به توقیف اموال میده. پس اون عده کله گندهایی که بخاطر حرکت عظیم پدیده منافعشون در خطر افتاده در ظاهر پیروز میشن؛ نه بخاطر تخلف پدیده بخاطر فریب و اضطراب سهامداران عادی پدیده. میگم به ظاهر چون وقتی اون سهامدار بترسه دیگه تو طرح های اونها و بورس هم شرکت نمیکنه، میره سمت بانک و خرید زمین و ارز یعنی سودش مستقیم میره تو جیب بانک ها. همه میدونیم تو ایران و مخصوصا تو طرح های بزرگ یه بخشی از تخلفات و مشکلات قانونی عادیه، البته بخش کمیش که به منافع ملی آسیب نزنه اما باید از خودمون بپرسیم: حالا کی از این حجم عظیم تبلیغات علیه پدیده سود میبره!؟!

    1. علي می گوید

      همون بانک ها و پروژه های دیگه
      بازار ملک و زمین
      از همه مهمتر شرکت های خارجی که با سرمایه ایرانی مشغول آباد کردن و پیشرفت کشورهاشون هستند.

  39. من می گوید

    باسلام
    اقای دادستان،اقای پهلوان ودولت مردان زودتر شفاف سازی نمایید ومارا از بلا تکلیفی برهانید تا بتوانیم دوباره در پدیده سرمایه گذاری نماییم چرا که عابروی تک تک ایرانیان است.

  40. من می گوید

    از کجا معلوم که یه عده از ما بهترون میخوان با بد جلوه دادن پدیده وانصراف و فروش سهام از سمت مردم ،خودشون میخوان صاحب شهر رویایی پدیده بشن…

  41. بهنام می گوید

    سلام دوستان.مشکل کار اصلا سواد این آقایان نیست..چند تا وزیر و نماینده بیسواد داریم که مفت مفت پول و حق مردم و میخورن.مشکل اینه که اگه آقای پهلوان سر کیسه رو شل کنه تماما مشکلات حل میشه و موضوع کاملا قانونی میشه.اینا پول میخوان کاری به آبادانی مملکت ندارن.من اهل مشهد نیستم اما از اینکه مشهدی ها چیزی نمییگن ناراحتم.این پروژه در وهله اول واسه شما خوبه بعد واسه ایران!!؟؟؟
    اگه آفای پهلوان بره خارج میگن ثروت و پول ما رو برد اگه بمونه نمیزارن کار کنه.عجب زمانه کثیفی.آقای دادستان لطفا …

    1. الهه می گوید

      حق باشماست دوست عزیز مملکت ایران چشم دیدن پیشرفت کسی رو ندارن…………………امیدوارم این حرف های چرند و پرند زودتر تموم شه و آقای پهلوان بکارش برسه…………خداخیرش بده

  42. عباس می گوید

    ۱- مگر ارتباطی بین میزان سواد و ثروتمند شدن وجود دارد؟ فقط کافی است سری به بازار تهران بزنید یا پاسخ به خبرنگار صاحب کارخانه مالبرو را بخوانید که گفت اگر سواد داشتم الان خادم کلیسا بودم چون مرا آنجا اگر استخدام می کرد دنبال درآمد نمی گشتم. به میزا سواد آقای عسگراولادی و دیگران کاری ندارم. (ضمنا بنده خودم دکترا دارم )
    ۲- آیا اگر یک شرکت خصوصی اعضاء خانواده و دوستانش و سپس مردم را شریک سرمایه اش کرد مجرم است؟
    ۳- شرکت پدیده به فرض داشتن این میزان خطا در قبال این میزان خدمتی که ارائه کرده بایستی او را به عنوان یک کارآفرین و سازنده بزرگ و احیا کننده صنعت مغفول توریست مورد تقدیرش قرار داد ( ۳۰ هزار شغل مستقیم ، ۱۲۰ هزار سهامدار، کار ۲۴ ساعته، سرعت عمل در ساخت پروژه های عظیم، ایجاد هتل ها و مراکز تفریحی توریستی استاندارد در سطح جهانی، اراده گزارش مستمر از پیشرفت کار به مردم و …)

  43. akbar می گوید

    ببخشید من سهامدار هستم با تعطیلی دفاتر فروش کجا باید رفت دنبال سهامم؟

  44. pak می گوید

    دلسوزان کمی وقت بگذارید. متشکرم

    اگه اجازه بدین و جهت گیرانه نگاه نکنین می خوام انتقاد کنم از این روش سرمایه گذاری.

    دوستان کسی میدون چقدر سرمایه در گردش در شهر رفته خارج شهر و چه تعداد حجم کار ساختمانی در سطح شهر کم شده به واسطه خارج شدن سرمایه در گردش سازندگان و مجریان و چقدر نیروی انسانی در شهر کم کار یا بی کار شده اند چون سرمادارن و سرمایه گذاران به جای این که خود مشغول فعایت اقتصادی شوند در گوشه ای به امید سود باد آورده نشسته اند. و فقط یه عده ای رفته اند در خود پدیده کار می کنن که بعد از ۱ الی ۲ سال دیگر آنها هم بی کار می شوند چون خواه یا نا خواه این پروژه هرچقدر هم که بزرگ باشه تمام می شود و تمام این نیروها بر می گردن درون شهری که دیگه توان تولید و اشتغال در صنعت ساختمان را ندارد چون سرمایه و نیروی انسانی این شهر تا حدود نصف خارج شده .

    رکود این صنعت را می توان در چنین کلان شهری تصور کرد وقتی اصنافی مانند قشر کارگر – مهندسین – سازندگان – کارخانه جات تولید مصالح اولیه – بنگاه های معاملات ملکی که تماما به کار خرید و فروش سهام پرداخته و از وظیفه اصلی خود خارج شده اند و تمامی نیروهای انسانی مرتبط با صنعت ساختمان با آن دست و پنجه نرم می کنن، که این تعداد نیرو و سرمایه و ضرر ایجاد شده بسیار گرانتر و سنگین تر از آن می باشد که صود آن در بلند مدت و حتی کوتاه مدت بر مردم این شهر خواهد گذاشت . و قطعا این سود که نصیب ۱۲۰ هزار نفر از تمام ایران می شود تنها یک پنجم از سودیست که جناب پهلوان به تنهایی با خود خواهد برد ( در واقع ایشان با خارج کردن سرمایه و ایجاد رکود خواسته یا ناخواسته در بازار سودی ۴ برابر کل افراد سرمایه گزار می برند که این یعنی فاجعه در بازار و تبادل سرمایه در گردش مردم شهر مشهد ) و این سود یک پنجمی تقسیم شده بین ۱۲۰ هزار نفر در کل ایران قابل قیاس با تحمیل ضرر چندین برابری وارد شده به مردم و صنعت شهر مشهد نمی باشد.

    جناب پهلوان ۸۰٪ سهام را برای خود نگه داشته و برای این ۸۰ درصد چند سوال پیش می آید که شاید جواب آنها کمی تامل برانگیز باشد. اول این که آیا جناب پهلوان واقعا به اندازه ۸۰درصد با خود به شرکت آورده داشته اند یا فقط تعداد سهام ها را افزایش داده و این مقدار برای خود و خاندانشان کنار گذاشته اند .

    دوم این که افزایش قیمت سهام از ۲۰۰ تومان به ۱۲۰۰۰ تومان (۶۰ برابری) بیشتر به نفع کیست؟ کسی که ۴ برابر تمام سهامداران برای خود سهم کنار گذاشته به تنهایی ۴ برابر همه آنها سود خواهد برد و این افزایش سرمایه و افزایش قیمت بدون هیچ منطق علمی برای این نیست که مردم سود کرده یا ایشان دلشان برای این شهر و مردم سوخته و نیت کمک به توسعه و پیشرفت شهر را دارند ( که تماما با همین صحبت ها و همین ترفند که ما داریم آبادانی انجام می دهیم مردم را فریب می دهند) بلکه برای این است که خود جناب پهلوان سود باد آورده ۴ برابری به جیب بزند. و مردم هم به سودی که نمی دانند چرا و از کجا به آنها می رسد طمع کرده و دلخوش شده اند و این شیوه یعنی این که مردم را وارد بازی کرده و به نوعی (با عرض پوزش ) شریک دزد کردن تا فشار از سوی مسئولین ( که البته بسیار هم قافله اند با ایشان) و مرم و حتی کارشناسان کم و به نوعی خود را حامی و دلسوز جلوه دهند. گویی رابینهودی وارد شهر شده و دارد کمک مردم می کند .

    جناب پهلوان مقدم و تمام نیروهای وابسته به ایشان و همشهریان و هموطنان عزیز سهامدار و حتی سایر شرکت های مشابه، من و تمام کارشناسان مدیریت شهری – اقتصاد دان ها و تمام نیروهای متخصص با این مبحث ؛ نحوه جذب سرمایه به این شکل و ایجاد چنان رکود در صنعت را هشدار می دهیم و نتیجه آن را وقتی شما مردم عزیز متوجه شده و ملموس می بینید که این پروژه تمام شود و آنگاه متوجه این سود ناچیز در مقابل آن ضرر بزرگ برای کل شهر خواهید شد.

    همانند آن شده ایم که در یک خانواده باشیم و تمام پول و سرمایه دست یک نفر باشد و دیگران همه بی کار در کنجی ؛ به امید
    یک نفر.
    اما این خانواده در نهایت راهی جز ضرر و سقوط ندارد مگر با تغییر .

  45. ایمان می گوید

    اقای پاک چطور اینقدر به منطق صحبت می کنید درسته ۸۰ % سهام مربوط به آقای پهلوانه ولی سودی به ایشون نرسیده فقط سهام و از این ۸۰ % هر چقدر سهام بفروشند خرج پروجه میشه
    شما همچی از سود حرف می زنید که اینگار این سهام ها نقد و در حساب آقای پهلوانه
    در ضمن این رکود در مشهد به خاطر پدیده نیست این رکود یک رکود جهانیه در تمام کشور ها در کلیه شهر های ایران
    این پروژه تعداد کمی رو جذب کرده؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ عجب ۳۰٫۰۰۰ کارگر و ۱۲۰٫۰۰۰ سهام دار کم هستن؟؟؟
    و بعد از افتتاح شدن این پروزه کل عایدات برای ایران و مخصوصا مشهدی ها داره شما برو یک مطاله روی کشورهایی که صنعت گردشگری دارن بکن متوجه میشی

  46. مجید می گوید

    دوستان پدیده ای من هم سهام پدیده دارم هم پردیسبان روز پنجشنبه کاش می آمدید دفتر پردیسبان و میدیدد یک عده آدم وحشی وبدهن چه کارهای زشتی اونجا انجام می دادند خوب یکی به این انسانهای وحشی نیست بگه شما جنبه و لیاقت سهام خریدن رو ندارید چرا طرف اینکارهای پر ریسک میاید آخه خودتونو بذارید جای این مدیران شرکتها اگه یکهو بهتون هجوم بیارند و بگن پولمونو میخوایم چه کار می کنید.آدم که نباید با چهارتا حرف جفنگ این روزنامه های و جرایدی که پولشونو تو خون مردم میزنند و می خورند از کور در برید .یکخورده بهشون فرصت بدین شاید انشالله مسئله حل بشه ولی از حق نگذریم مدیران پدیده با این پدیده بهتر برخورد کردن و جو آروم کردن در ضمن پنجشنبه رفتیم سالن اسکیت رو یخ واقعا شاهکار کرده آقای پهلوان انشالله دردوبلات بخور تو سر هرچی مدیر بی لیاقته.

  47. armin می گوید

    خودشون دارن میگن شهر رویایی.یعنی باید تو خواب و رویا این شهرو ببینید.دروغم نمیگن

  48. مجتبی می گوید

    با سلام ” اگه کسانی که به اسم طرفداری از مردم چوب لای جرخ پروزه پدیده می گذارند کمی عقل داشتن و آینده نگری میکردن اینطور مشکلات درست نمیشد ۰

  49. نجف می گوید

    در این نوشته میخواستی چه چیز را ثابت کنی ؟
    اولا اینکه اسم دارن مثل پهلوان یا هرکی خوب آدمه واسم داره اینکه جرم نیست.
    دوم اینکه اعضای شرکت کم سوادند اینهم که جرم نیست خوب شما اگر سواد وپول داری سهامدار شو
    سوما کی آمده کی نیامده به کسی چه این چه رویه ای هست که راه افتادین دنبال سوژه
    در رفتار شما روزنامه چی ها وبعضی قضات دلسوزی برای مردم نمی بینم

  50. علی می گوید

    چندیست که اقایان در مشهد به شدت نسبت به تحت فشار قرار دادن شرکت ساخت و ساز پدیده اقدام مینمایند ….پروژه ای که حدود ۸ سال است شروع شده و دو سه سال اخیر نیز توسط صدا و سیمای جمهوری اسلامی تبلیغات مفصلی داشته توسط دادستانی تعطیل شده است ……بنده یکی از ۱۱۰ هزار سهامدار این شرکتم که سهام این شرکت را خریداری کرده ام و این شرکت حدود ۳۰ هزار کارمند و کارگر تحت اشتغال خویش دارد …..انچیز که موجب تعجب بنده است ان است که به چه دلیل اقایان هماکنون دایه مهربانتر از مادر شده اند و برای شرکتی که شاکی خصوصی و یا شاکی از میان سهامداران نداشته دردسر ایجاد میکنند ؟ ایا اقای دادستان مشهد و یا امام جمعه و شهردار محترم استان خراسان تاکنون در ان شهر حضور نداشته اند که تمامی دفاتر خرید و فروش سهام این شرکت را پلمپ کرده اند و انهم پس از سالها که از فعالیت این شرکت میگذرد ؟ ایا اقایان تاکنون نابینا بوده اند که هماکنون تغییر کاربری زمینها را دلیل پیگیری خود میدانند و عدم متضرر شدن سهامداران را بهانه خویش ؟ !! ایا صدا و سیما که خود مبلغ این شرکت بوده چه دلیلی دارد که در شبکه ۸:۳۰ خود عنوان مینماید که شرکت غیر قانونی است ؟ حال انکه خود مبلغ شرکت بوده ….ایا به این موضوع فکر کرده اند که همه انچه که ساخته شده توسط پول سهامداران بوده و لاغیر ؟ و ایا اینکه بستن و پلمپ این شرکت منجر به بیکاری و از دست رفتن پول و سرمایه صدها هزار سهامدار میشود ؟ ……حتما همه این چیزها را میدانند ولی دلیل پیگیری اقایان بوی کباب است و بس !! بله بوی کباب !! اقایان مثل داروغه های قدیم منتظر میمانند تا بوی کباب بلند شوند تا …. خویش را طلب کنند و انجایی که نه راه پس است و نه پیش و پولی وجود دارد و میتوان شرکتی را چ… با سنگ اندازی در راه یک پروژه به جلو میایند تا منافع مادی خویش را تامین کنند و ….. بستانند !! وگرنه اگر اینها به اندازه یک جو به منافع ملت فکر میکردند بفرمایند که چرا پیگیر کار شرکت مفقود شده گسترش صنایع انرژی اذر اب نیستند ؟ شرکتی که به بورس امد و پول ملت را قاپید و به هر کس و هر جا مراجعه کردیم همه گفتند به ما ربطی ندارد !!!! بگذارید موضوع این شرکت را برایتان ذکر کنم تا بفهمید که چرا اقایان فقط دنبال بوی کباب هستند و نه احقاق حق مردم !! وگرنه پروژه در حال کار را تعطیل نمیکردند و بلکه به دنبال دزدان فراری میگشتند !! و اما موضوع شرکت گسترش صنایع اذر اب ( فنرژی ) : بنده یکی از هزاران سهامدار شرکت گسترش صنایع انرژی اذر اب ( فنرژی ) بوده و این سهام را با توجه به اعتمادی که به بورس و بازار سرمایه و اطمینان کور در دقت و عملکرد این مجموعه عریض و طویل داشته ام در سال ۸۵ خریداری نموده ام پس از چندی متوجه شده ام که شرکت مذکور شرایط لازم جهت حضور در بازار سرمایه را نداشته و بلکه با زد و بندی که انجام داده توانسته پس از ورود به این بازار و فروش میلیاردها تومن ( بلکه میلیاردها دلار ) از سهام غیر معتبر خویش اقدام نماید و تنها توفیقی هم که داشته بهره گرفتن از این وجوهات جهت اجرای توقعات دولت اقای احمدی نژاد بوده است . لازم به ذکر است که بر طبق اظهارات برخی از کارمندان این شرکت ( در سال ۱۳۸۷ با انها شخصا صحبت کرده و درخواست کرده بودم وضعیت شرکت را برایم توضیح دهند ) دلیل ضرر دهی متوالی این شرکت حضور در پروژه های زیان ده کشور سوریه و ایجاد نیروگاه به قیمت پایین تر از قیمت تمام شده بوده بنحوی که مبلغ دریافتی شرکت گاها یک پنجم هزینه های اجرای پروژه در کشور سوریه و به دستور رییس دولت وقت و توافقات تجاری ایشان با دولت سوریه و انهم از جیب سهامداران بیخبر بوده است . شرکت پس از سال ۸۵ و انهم پس از مدت کوتاهی که از ورودش به بازار سرمایه میگذشت به بهانه مجمع نسبت به بستن نماد اقدام و پس از ان انقدر بازگشایی خود را طولانی نمود که از بورس اخراج شد ! و پس از انهم برج خود را از سال ۱۳۸۸ که به ادرس : ایران – تهران – تهران، شهرک غرب، فاز ۴، بلوار ایوانک، خیابان زرافشان شمالی، خیابان درخشان، شماره۶۸ – شماره تماس : ۸۸۵۷۴۹۵۰-۹ بطور کامل جمع کرده و هیچیک از مسیولین این شرکت در دسترس نبوده و معلوم نیست که چگونه پس از این کلاهبرداری عظیم متواری و از کشور خارج شده اند . جالب ان است که اینجانب شکایاتی را به بورس اوراق بهادارو بازرسی کل کشور و دادستانی کل کشور و ریاست جمهوری – نهاد رهبری – وزارت اقتصاد و دارایی – کمیسیون اصل نود مجلس و سایر مراجع ارسال نموده ام و در ان موضوع متواری شدن اعضای شرکت و عدم پاسخگویی انها را به سهامداران ذکر نمودم ولی متاسفانه همه یا پاسخ ندادند و یا در نامه ای کوتاه در جواب نوشتند که موضوع به انها ربطی ندارد !!!
    در هفته نامه اطلاعات بورس شماره ۲۶ در تاریخ ۳۰ اذر ۱۳۹۲ این موضوع تحت عنوان: ” شرکتی که از روی کره زمین محو شد ” گزارش گردید ولیکن همچنان هیچ پاسخی هیچکس در این رابطه نداده است و همه شکایات من و سایرین به همه ارکان ذیربط نیز بی پاسخ بوده است .لذا خواهشمندم در برنامه سالومه جواب از اقایان این سوال شود که چه شده به شرکت دزد و متواری مثل فنرژی ( گسترش صنایع انرژی اذر اب ) کاری ندارید و موضوع به شما ربطی ندارد !!؟؟ ولی این شرکت پدیده را نشانه گذاری کرده اید ؟ دلیل واضح است ……از جایی که برای شما منافعی ندارد پرهیز دارید و سراغ جایی میروید که …. در ان وجود دارد تا شمایان از جیب سرمایه گذاران و سهامداران به جمع سایر راکفلرهای … زاده در این مملکت درایید !!! مبارکتان نباشد که از جیب ما مید… !!

  51. منصف می گوید

    گفتار علی اقا را باید با اب طلا نوشت حقیقتی را بیان کرده اند که واقعا دست مریزاد دارد….

  52. دکتر اقتصاد می گوید

    بنده بعنوان دکترای اقتصاد و استاد دانشکده تهران عرض میکنم که ذوستان سهامدار در پدیده که تا امروز موفق بفروش نشدین هرچه سریعتر اقدام کنید چراکه این پروژه از ابتدا دچار فساد اقتصادی بود و بنده بهمراه چندتن ازدوستان طی نامه ای به کمیسیون اصل۹۰مجلس عواقب این پروژه کاغذی را گوشزد کردیم ولی افسوس که دیر اقدام کردند به دوستانم که بطمع افزایش قیمت مجدد دست روی دست گذاشته اند عرض میکنم که بهیچ وجه امکان بازگشت پدیده به وضع قبلی وجود ندارد چراکه تیم قدرتمند اقتصادی در کمیسیون مجلس در حال بررسی پرونده هستن و طبق اطلاعات بنده پدیده محکوم شده و میبایستی برای ادامه کار وارد بورس شود و جریمه میلیاردی هم به مجلس بپردازد
    و بمحض ورود به بورس قیمت هرسهم در بهترین حالت به ۴۰۰تومان خواهد رسید
    ودرنهایت نه پدیده جوابگو خواهد بود نه پهلوان
    درضمن پهلوان تنها یک بازیگر بوو و کاگردان این پروژه کسیه بنام دکتر رفیعی که بیوگرافی ایشون دردی ازشما دوا نمیکند

  53. دکتر اقتصاد می گوید

    وای بر سهامدارن پدیده که چه کلاهی سرشون رفت شما مقصر نیستین فقر علمی و اقتصادی دوستان شمارو به اینجا رسوند
    فقط میتونم بگم متاسفم از ضرری که کردین

    1. سلام می گوید

      سلام آقای دکتر
      در تایید مطلب جنابعالی باید عرض کنم ، که دقیقا ریشه مشکلات اقتصادی ما هم در افرادی مانند دکتر رفیعی ها است ، اینها با علم به قانون دامهای حقوقی پهن می کنند ، و پولشویی را در جامعه پایه گذاری می کنند ، در هر گوشه ای که نگاه کنید کسب و کاری بر گرده مردم بی پناه به قیمت نابودی اقتصاد مملکت و نا بودی خانواده ها به راه انداخته اند ، با بازی با قوانین در هر گوشه ای تجارتی کثیف و سیاه راه انداخته اند ، در قوه … هم تجارت راه انداخته اند در بانک ها هم تجارت راه انداخته اند ، و ووووو……. ، چه قدر شرکتهای کاغذی که به اسم تولید کننده تسهیلات میلیاردی از بانک ها گرفته اند ، معظل امروز جامعه ما و مردم دامهای حقوقی است ، شما بخوبی می دانید دام حقوقی چیست ، خدا رحمت کند گذشتگان را که چقدر حلال و حرام می دانستند و به آن پایبند بودند ، فضایی بوجود آمده که گویا به یغما بردن مال مردم هنر است و برای آن مسابقه گذاشته اند، متاسفانه امروزه بازار کار و سرمایه در ایران مشکل اساسی دارد، از همین رو شرکتها و گروهایی زیادی به جای کسب و کار واقعی ، چشم طمع به مال مردم دوخته اند تا آن را به یغما ببرند. آنان با دامهای حقوقی خود را در امان نگه می دارند چرا که از اول مشارین حقوقی دارند و جریان کار را طوری برنامه ریزی می کنند که پایشان گیر نباشد، تا زمانیکه امکان دارد با بورس بازی و سوء استفاده از قوانین تجارت، و با روشهایی مبتنی بر غفلت و اعتماد مردم، سرمایه مردم را گیر می اندازند، اگر اصرار می کنند که صبر کنید درست می شود، واقعا راست می گویند بمانید درست می شود ، اما چی درست میشود؟ کافیست که از این فضا عبور کنند ، دیگر هرگز پاسخگو نخواهند بود ، روی دیگر سکه را هر گز نمی توانید حتی فکرش را بکنید ، البته اگر بخواهید بدانید مصداق زیاد است مالباختگان نگین خودرو یک نمونه اخیرش است ، آنها هم میگفتند بمانید درست می شود، چون می دانستند از لحاظ حقوقی کلاهبرداری نکرده اند و دعاوی حقوقی به نفعشان تمام می شود ،گروهی دیگر در بردن ملک مهارت دارند ، البته آنها کار را در زمان و مکان و موقعیت جغرافیایی توزیع می کنند ، آدمهای ضعیف را هم طعمه می کنند، از رویه های قضایی نیز حداکثر استفاده را می کنند ، آنها به خوبی در یافته اند که احتمال ارجاع چند پرونده به یک شعبه در طول زمان و مکان و وسعت جغرافیایی صفر است ، و لذا طعمه هایشان را یک به یک قربانی می کنند تا فریاد قربانی را فقط خودش بشنود ، آنها می دانند با دام حقوقی که طراحی کرده اند ، قانون در خدمتشان است و مالباخته در راهروهای دادگاه به هیچ نخواهد رسید و پیگیری حقوقی مالباخته نیز به نفع آنها تمام خواهد شد و لذا خود او را به طرح دعوا برای احقاق حق ، تشویق می کنند ، تا آخرین شعله های امید را در او بمیرانند. آنها می دانند که شخصیت حقوقی و قرارداد در کنار اعتماد و بی اطلاعی و کم اطلاعی حقوقی مردم ،چه منافع سرشاری برایشان دارد ، و قانون را در خدمت آنها قرار می دهد . این نمونه را در وبلاگ ببینید که بنده خدا که نه وامی از بانک گرفته است و نه به بانک بدهکار است اما ملکش را باخته است ، ، از سال ۹۲ صدایش خاموش شده است و دیگر چیزی در این باره نمی گوید . زیرا هر چه صدا زد حتی انعکاس صدای خودش را هم نشنید . http://solookesalek.blogfa.com/post/3
      ……

    2. سلام می گوید

      آری آقای دکتر ،هزاران مثل او که دیگر صدایشان خاموش شده است و در پیچ و تاب راه رو های دادگاه گم شده است و ره بجایی نبرده ا ند و گرفتار دام حقوقی گروه و گروهایی شده اند که با ثبت شرکتهای متعدد کاغذی و خرید املاک به نام آن شرکتها و اخذ وام از بانک با وثیقه آن املاک و فروش املاک در رهن به مردم فاقد اطلاعات حقوقی ، رقم بزرگ معوقات بانکی را رقم زده اند ، و باید مردم بیچاره منتظر روزی باشند که ناباورانه در اجرای اسناد رسمی مخصوصا از طریق اداره اجرای اسناد رسمی ثبت ، سرپناهشان به تاراج برود تا بدیهی وام گیرنده شیاد به بانک پرداخت شود، مرد وام خوار ایران( ش.ک.آ ) نمونه دیگری از این دست افراد است ، البته بنظرم ک. ش. آ ناشیانه عمل نمود و حجم وسیعی را در یک بازه زمانی کوتاه انجام داد ، می خواست سریع ره صد ساله را یکشبه بپیماید ، از اینرو کارش به روزنامه ها کشید و اگرنه اگر مانند آنها که با ثبت شرکتهای کاغذی متعدد مدتهاست که فعالیت می کنند و طعمه ها را یک به یک شکار می کنند، عمل می کرد ، کارش هیچ وقت به رسانه ها نمی کشید ، هرچند تنها همان صدای روزنامه ها مزاحمش شد و اگرنه بعید می دانم با پیش بینی های حقوقی که از قبل کرده است ، در محاکم قضایی برایش مشکلی پیش آمده باشد.( سابقه ش.ک . آ را می توانید در آدرسهای اینترنتی زیر ببینید
      http://www.parsine.com/fa/news/189890
      آری در این وانفسا ، با دام حقوقی یکی پول مردم می برد ، یکی خودروی مردم می برد ، یکی ملک مردم می برد ، راستی معوقات بانکی (که از ۸۰ هزار میلیارد تومان تا ۲۰۰ هزار میلیارد تومان مطرح میشود)،چگونه باید به بانکها باز گردد، اگر قرار بود آنکس که وام را گرفته آنرا برگرداند، هر گز حاضر نمی شد متحمل جرائم وحشناک دیرکرد شود،و یا ریسک مزایده اموال را بپذیرد، مطمئنا با دامهای حقوقی از پیش تعریف شده، این معوقات باید از سرمایه مردم عادی که از اطلاعات حقوقی بی بهره و کم بهره اند و اعتماد می کنند باید تامین شود. یقینا ذینفع وثائق بانکی تسهیلات معوق ، تسهیلات گیرنده نیست، و با حیل مختلف سرمایه مردم گرفتار شده است، براستی چرا بانکها تسهیلات معوق و وثیقه آنها را آگهی عمومی نمی کنند تا مردم به دام افتاده مانند آنچه در وبلاگ می بینید و هزاران مثل این مطلع بنده خدا، زودتر شوند و سرپناهشان ،به تاراج نرود http://solookesalek.blogfa.com/post/3
      اسرائیل نزد ما منفور است چون حقوق فلسطینان را غصب کرده است( دقیقا با روشهایی مبتنی بر غفلت مردم ، زمینهای آنان را از دستشان خارج کرده است) و اکنون جان ومال مردم فلسطین امنیت ندارد ، به نظر شما آنان که با ترفند جان و مال مردم را به مخاطره می اندازند ، از اسرائیل غاصب چیزی کم دارند . اگر مرد رزمیم اسرائیل در جلوی چشممان است و در دسترسمان ، اما با فخر تمام در پناه قانون خودمان سینه سپر کرده و هل من مبارز میطلبد ، و می گوید من قاونونی مال مردم برده ام ، صبر کنید تا با اجرای اسناد مخصوصا از طریق اداره ثبت ، نتیجه مشخص شود و دو دستی مالتان را رها کنید و بروید ، آری تنها راه احقاق حقتان امروز است و آنهم با هم و اگر نه ، آنچه بعدا در مراجعه تک به تک به قاونون ، نصیبتان خواهد شد را نمی توانید حتی تصورش را بکنید، قدر بدانید اکنون را که دادستان در جریان است و پیگیر حقوق شما ، تمام آنان که مالباخته و ملک باخته اند آرزوی شان اینست که دادستان به موضوعشان ورود کند ، ولی افسوس که داستان صدایشان را نمی شنود !!!.

    3. سلام می گوید

      آقای دکتر حتما می دانید فرمول های دامهای حقوقی خیلی پیچده نیست و از اجزاء اصلی آن تنظیم قراداد یک طرفه + اعتبار اسناد رسمی در مقابل اسناد عادی است ( مبایعنامه و اجاره نامه های تنظیمی در بنگاهها و قرارداد هایی که در محضر اسناد رسمی ثبت نشده باشند اسناد عادی محسوب می شوند ).
      البته با بازی با هریک از اجزاء فرمول آنها می توانند یک دام حقوقی طرح کنند و لذا شگردهای مختلفی بکار میبرند:
      استفاده از عناصر مختلف به منظور پیچیده کردن و گم کردن اصل موضوع +سوء استفاده از حمایت قانون از حقوق مرتهن + تنظیم قراردادهای عادی +رعایت تقدم زمانی + مجهول المکان شدن + سوء استفاده از رویه های قضایی (جلوگیری از ابلاغ شدن ، بهره بردن از تفکیک کیفری و جزائی و حقوقی و گنجاندن عناصری که موضوع را از کیفری خارج و حقوقی نماید، بهره گیری از نظام دادخواستی به گونه ای که اکثر مردم عادی و حتی بعضی وکلا با توجه عدم آشنایی و شناخت با طرح دادخواست به صورت اشتباه محکوم شوند و روحیه و انرژی ادامه دعوا را از آنها بگیرد ، بهره گیری از هزینه بر و زمانبر بودن دعاوی بگونه ای که طرح دعوا علاوه بر زمانبر بودن مستلزم گرفتن وکیل و پرداخت هزینه سنگین بی هیچ تعهد به نتیجه و چه بسا اشتباهات وکیل و ناتوانی وکیل هم به مشکلات اضافه شود ، بهره گیری از رویه های ارجاع که موقعیت جغرافیایی ملک و محلی که گزارش مرتبط با ملک ارائه شده و یا اقدامی در ارتباط با ملک انجام شده در ارجاع موثر است ، و …..)

    4. رضا می گوید

      سلام اقای دکتر مملکت ما تا شما دکتر ها را دارد غم ندارد از البته مردم را نمیگویم دشمنان ملت ایران را میگویم با این همه دکتر این وضع اقتصاد ماست از این عرب ها هم عقب افتادیم فکر نمیکنید ئقت ان رسیده در روش مدرک دادن و …. تجدید نظر بفرماییند

  54. محمد می گوید

    جالبه جدیدا سهامش شده ۲۰ تومن. پهلوانشون میخواد اوضاع خیطشو با گرون کردن سهام ماسمالی کنه
    اینجوریه که هنوز این سهامدارا امید دارن
    آخه یکی نیست بگه رو چه حسابی اینجوری افزایش میدی

  55. جعفر می گوید

    منم فوق دکترای اقتصاد و حقوق هستم و اطمینان خاطر میدم سهام داران پدیده طوفان هم نمیتونه تکونشون بده و من به شخصه به حاج محسن اعتماد و اعتقاد دارم و تا آخر هستیم

  56. جاوید می گوید

    سلام من ۱۸۸۸۷تارو فروختم که البته هنوز موعد تحویل چکش نرسیده و ۱۶۱۶۸تا دیگه تو پدیده هنوز سهام دارم فقط خواستم بگم اینقدر درس خوندن رو تقبیح نکنید من خودم هم لیسانس پرستاری دارم وهم لیسانس برق .از هردوتاش هم خداروشکر به قدر کافی استفاده کردم ودارم استفاده میکنم

  57. جاوید می گوید

    ببخشید اشتباه گفتم من ۱۸۸۸۷تا رو فروختم و ۱۹۱۶۸تا دیگه تو پدیده سهام دارم.

  58. سعید می گوید

    امار و جداولتون یکم ایراد داره من یکی بهتر و دقیق ترشون دیشب درست کردم میخواین واستون بفرستم
    بس کنید این دروغ و شایعات رو چی بهتون میرسه حسادت هم حدی داره

  59. حسين می گوید

    قطعا فعالیت ها ی آقای پهلوان وسایر اعضای پدیده در یادها باقی خواهد ماند همانگونه که آقای شهرستانی باساخت بازار رضا وخیابان تهران زبان زد مشهدیان هستند شرکت پدیده گامی بلند در جهت جبران کاستیهای دولت در سالهای قبل برداشت وبا تاسیس یک مجموعه تفریحی شهر مشهد را در مجموعه شهر های بزرگ دنیا قرار داد کاری که دهها سال لازم است تا شناخته شود واز آن تقدیر شود در همه کشورها با افراد خدوم بسیار خوب برخورد میکنند ولی متاسفانه درروزهای اخیر با ایشان رفتار مناسبی صورت نمی گیرد ولی پروژه به جایی رسیده که قابل تعطیلی نیست وبه کار خود ادامه خواهد داد

  60. محمد می گوید

    پدیده به جامعه سهامدارانش خیلی مینازد. خیلی شق القمر کرده که نقشه ۳d بهشت برین را به مردم نشان داده و ١١٠ هزار نفر سهامدار دارد ، سهمی فروخته که مدیر عامل شرکت براساس حال و حوصله اش تصمیم میگرفت هر روز چقدر افزایش قیمت داشته باشد

    و سهامدارانش معنی عرضه و تقاضا را نچشیدند. این ۵٠٠ تومن افزایش قیمت به مناسبت تولد مدیر عامل و آن ۵٠٠ تومن به مناسبت سالروز فرار شاه.

    بازار برای آنها همیشه بر مدار گاو چرخیده و خرسی ندیدند

    نیازی ندارند از بنیاد شرکت چیزی بدانند ، چه آنکه وقتی در مجمع از پهلوان پرسیدند شرکت چقدر بدهی دارد گفت اول شما بگو چقدر بدهی داری تا من هم بگویم! این از اسرار شرکت است.

    چیزی از شناوری سهم نمیدانند. نیازی نیست بدانند تا وقتی پرینتر، کاغذ دارد میتوان سهم چاپ کرد. مگر سهم چیست؟ همان ارمغان بهزیستی خودمان است دیگر.

    سهامدارانی که افتخار میکنند در بورس کشور نیستند و افت شاخص برایشان بی معنی ست و همیشه خبرهای خوبی در راه است

    کاری هم به ظریف و اشتون و داعش ندارند.اصلا کاری به ایران و جهان ندارند.

    پروژه ها یکی پس از دیگری شروع میشوند و قرار است هرکدام در سویی از کشور بشوند رقیب کشورهای منطقه

    شهر افسانه ای کیش ، دوبی را با خاک یکسان کند ، پروژه تبریز آنتالیا را از رونق بیندازد و همدان اربیل را. بسیار هم خوب.پروژه هایی که تا وقتی که روی کاغذ و تبلیغ هستند بیشتر سودسازند تا در صورت اجرا.

    اما اوضاع که قمر در عقرب شد مدیر عامل قصه ما سهامدارانش را درگیر بازی کرد که برایش نوشتند. بازی افزایش سرمایه و شکسته شدن قیمت و حق تقدم

    سهامدارانی که از او به آنها رسیده و حالا باید حمایتش کنند. میگوید سهامداری که در شرایط سختی ( نظیر مصاحبه دادستان مملکت) پشتش نباشند میخواهد اصلا نباشند

  61. منصف می گوید

    استاندار خراسان رضوی روز گدشته در جمع امامان جمعه شهرهای مختلف استان در خصوص پدیده تاکید کرد: بنای ما این نیست که پدیده تعطیل شود.

    علیرضا رشیدیان در این جلسه اظهار داشت: ما به دنبال تعطیلی و اضمحلال پدیده نیستیم بلکه به دنبال این هستیم که فعالیتهای این مجموعه به مجاری قانونی برگردد.
    وی اقدامات غیر قانونی پدیده را ساخت و ساز بدون پروانه، عدم پرداخت عوارض و جمع‌آوری پول مردم به صورت غیر قانونی خواند و گفت: این شرکت با استفاده از خلاء قانونی چنین اقداماتی را مرتکب شده است
    استاندار خراسان رضوی از هیات مدیره این شرکت خواست از قانون تمکین کند.
    وی همچنین مدعی شد: سهام شرکت پدیده واقعی نبود و از شرکت‌ سهامی به مردم واگذار می‌شد که این شرکت هیچ مایملکی نداشت .
    رشیدیان همچنین در خصوص مشکلات موسسه مالی میزان خاطرنشان کرد: مسائل مربوط به صندوق میزان و شرکت پدیده دو مساله متفاوت و مجزا هستند که نباید این دو را کنار یکدیگر قرار داد.

  62. منصف می گوید

    علیرضا خسروی عضو کمسیون صنایع و معادن مجلس با ابراز نگرانی درباره اشتباهات در روند مبارزه با فساد اقتصادی گفت: پدیده شاندیز که روند کارش متوقف شد نگفتند به چه جرمی جلوی کارش را گرفتند. با این حساب هیچ سرمایه گذاری نمی آید در مملکت ما سرمایه گذاری کند. باید شرایط به نحوی باشد که با حفظ آبروی افرادی که برای نظام خدمت کرده اند به مسائل رسیدگی کرد. در کشورهای دیگر به یک مدیرکل تا آخر عمر احترام می گذارند ولی در کشور ما هیچ وقت بدین نحو نبوده است

  63. منصف می گوید

    بازیهای لیگ برتر صبای قم _ پدیده مشهد ۱۵:۳۰

  64. منصف می گوید

    پدیده شاندیز: شب گذشته، شبی هیجان انگیز برای سهام داران پدیده شاندیز بود. با افتتاح رستورانی با کف شیشه ای کیش، نه تنها مردم کیش، بلکه در صحبتهای تمام سهام داران این شرکت در شهرهای مختلف می شد شور و اشتیاق را حس کرد.

  65. منصف می گوید

    ۹۳/۱۱/۱۱ – ۱۹:۰۵
    پدیده پدیده

    خبرگزاری فارس
    شهردار سراب (اذربایچان شرقی):

    شاندیز در سراب:
    شهردار سراب از مذاکره با مسئولان پدیده شاندیز برای سرمایه‌گذاری در سراب خبر داد و یادآورشد: شاندیز با شهرداری تبریز نیز در حال رایزنی است.

  66. منصف می گوید

    معاون قوه قضاییه:
    هنوز به اظهارنظر قطعی قضایی نرسیده ایم که بتوان از ارتکاب جرم پدیده سخن گفت
    تاریخ:۱۳۹۳/۱۱/۱۲ ساعت:۰۹:۵۴
    سهام > سهام های غیر بورسی
    رییس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور در خصوص پرونده «پدیده شاندیز» گفت: تا کنون اظهارنظرهای قابل توجهی نسبت به این پرونده و به خصوص شرکت پدیده شاندیز بیان شده اما هنوز به اظهارنظر قطعی قضایی نرسیده است که بتوان به طور صریح از ارتکاب جرم این شرکت سخن گفت.

    1. رضا می گوید

      خب یک بگوید بی انصاف ها هنوز که چیزی ثابت نشده چرا این همه از این شرکت در رسانه ها بد گویی کردید با کدام حکم و دلیل ما که از شما نمیگذریم خدا هم از شما نگذرد

  67. علي می گوید

    بررسی کنید تاریخ ارسال خبر را با تاریخ های ارسال کامنت ها
    تاریخ خبر ، دقیقن روزی هست که شما آنرا مطالعه می‌کنید.
    تا حدودی نوشته ها نزدیک به واقعیت بود ، در مورد اطلاعات شخصی افراد البته !

  68. احمد می گوید

    من تاریخ سررسید پولم دیروز بود ولی پول ندادند و گفتن برو دو هفته دیگه بیا.این چه عدالتیه. چه ضمانتی وجود داره؟من در حال پیگیری هستم

  69. منصف می گوید

    پدیده شاندیز همچنان به افتتاح پروژه های خود مشغول است. این شرکت پس از افتتاح اولین پاتیناژ کشور و برج گردشگری در کیش، بزودی بزرگترین خیابان سنگ فرش جهان، فودکورت (ساختمانی متشکل از چندین رستوران و قست فود های مختلف) و… را در برنامه چند روزه آینده خود دارد.

    از سویی دیگر خبر جایزه ۱۰ درصدی سهام به تمامی سهامداران بسیاری را مجاب به خرید سهام این شرکت و یا لغو فروش سهامشان کرده است.
    پدیده شاندیز به دستور دادستان مشهد همچنان قیمت سهام خود را در ۲ هزار و ۱۲ تومان ثابت نگه داشته است اما روز ۲۴ بهمن ۱۰ درصد سهام هر سهامدار به وی به عنوان جایزه اعطا خواهد شد.

  70. پارسا می گوید

    ارزش سهام پدیده واقعا از ارزش همراه اول بیشتره ؟ از ارزش بانک ها بیشتره ؟ این حبابی که خانواده ی پهلوان ساختند و پول مورد نیاز برای کارهای خودشون رو به دست اوردند خیلی واضحه که نابود میشه

    شما هم که دفاع می کنید وقتی حقیقت رو می بینید که نه شهر رویایی ساخته شده و نه پهلوان در ایران باشه

    راستی نحوه ی افزایش سرمایه ی پدیده رو از زمان تاسیس تا به حال بررسی کنید ، فیسبوک و بقیه شرکت ها باید بوق بزنند

  71. حمید نوروزی نژاد می گوید

    امام صادق علیه السلام میفرمایند
    فاصله بین حق و باطل چهار انگشت است بعد اشاره به فاصله میان گوش وچشم میکنند ومیفرمایند حق آنست هر آنچه میگویی دیده باشی(یعنی یقینی باشد)وباطل آنست که هر آنچه میشنوی را بازگو کنی
    آهای موجوداتی که اسمتون آدمه رسمتون هم آدمواره
    من نمیدونم پدیده واقعا کلاه برداره یا نه با اینکه بیش از شاید صدبار اونجا رفتم بدون تردید پدیده خطاهایی داره ولی برخی یه آمارهایی میدن که واقعا خنده داره سهام شرکت یک ملیاردو هشتصد و هفتادو پنج ملیون سهم دوازده هزار تومانی است (قبل از افزایش شش برابری وشکسته شدن قیمت به یک ششم)
    ولی چه شده که ما اینقدر راحت حرف میزنیم
    واقعا موندم آیا اگه یک در هزار پدیده فساد مالی قابل توجه نداشت چگونه در پیشگاه خدا که اتفاقا اون دنیا نیست بلکه تو همین دنیاست پاسخ میدیم البته متاسفم که بگم پاسخ داریم میدیم این لجنزاری که توش گیرکردیم پاسخ ماست
    از کوزه همان تراود که در اوست

  72. جابر می گوید

    سلام
    بنده از پرسنل پروژه هتل هستم
    می خواستم یکمی از حقایق پدیده بگم
    از لحاظ کارکرد کلیه قسمتها بجز هتل (یال TA,TH) و لورایز(P1)تعطیل می باشد .
    سه ماه هست که حقوق نگرفته ایم برج ۹ ۱۰ ۱۱ هر بار هم که خواستیم اعتصاب کنیم با وعده یه جوری همه رو دست به سر کردن.هر روز هم تعدیل نیرو و تسویه اجباری.تازه تسویه هم که میکنند از چک تسویه خبری نیست.(این در حالی هست که اقای مهندس باقری پیمانکار اصلی هتل در حال ساخت ویلا ی شخصی در شاندیز می باشد(هیچ پولی جهت خرید مطالح شارژ نشده وهمه چی ظاهر سازی برای مردمی هست که بازدید کننده هستند.
    لطفا جهت اطلاع از حقایق فقط از پرسنل هتل کسب اطلاع کنید.باتشکر

  73. تام تام می گوید

    سلام من از پرسنل پدیده هستم
    به مسولین فقط تا شنبه فرصت دادیم که حقوق برج ۹ و ۱۰ رو پرداخت کنن وگرنه همه اعتصاب میکنیم جلوی قلعه…..
    اقای پهلوان بجای این همه تبلیغات حقوق پرسنل تو بده که بزرگترین تبلیغات هست

  74. محمود می گوید

    با سلام من پزشک هستم و توی کارهای اقتصادی هم درگیر نظرات دوستان رو خوندم و چیزی که متوجه شدم اینه که همه یه جورایی سر در گم و گرفتار افراط و تفریط هستن وضعیت شکل گیری و پیشرفت پدیده به نظر من با هیچ عقل سلیمی جور در نمیاد من خودم هیچ وقت سهامی از اون نخریدم هر کس هم با من مشورت کرده رو از خرید این سهام بازداشتم. همیشه هم منتظر فرو پاشی و اظمحلال این پروژه ها بودم که الان فرارسید. اما با وجود اینها کارهای مثبتی انجام شده که نباید نادیده گرفت به نظر من پدیده باید راه شرکتهایی مانند virginوfacebook رو بره نترسه و شفاف سازی کنه اجازه بده کارشناسهای بی طرف سهامش رو ارزش گذاری کنن و وارد بورس بشه تنها راه خروج از وضع بلا تکلیف و اسف بار فعلی همینه مطمینم با این کار ارزش سهام پدیده سقوط میکنه اما چارهای نیست اگه شفاف سازی صورت نگیره همه بلا تکلیف میمونن ضمن اینکه مطمیناً پدیده که نه اگه کل بانکها هم جمع بشن توان خرید نقدی سهام رو ندارن

  75. bg می گوید

    سلام . شرکت پدیده فقط میگم خسته نباشید بچه ها . باید بچه های پدیده تسلیم این سرنوشت نشوند باید با این سرنوشت مبارزه کنی . به امید پیروزی پدیده تلاش خودتون رو بکنی سهامداران هم به شما کمک میکنن اقا محسن مبارزه کن اگه ایمان داشته باشی به این شرکت مطمین باش پیروز میشی

  76. بی نام می گوید

    سلام زیاد خودتونو اذیت نکنید این هجمه دولت به پدیده و موسسات دولتی و خیلی از کارای دیگه که میکنه و گلوی مردم رو داره فشار میده به خاطر این که هم … های … … رو (که به جای محاکمه آقای … به ایشون هدیه هم میدن و میره … ) جبران کنن هم کاهش قیمت نفت رو جبران کنن. ایشالله پدیده موفق میشه تا آنکه نتواند دید…

  77. رضا می گوید

    اگه ما سهامدارا نخواهیم کسی اینجور پیگیر پدیده نباشه باید کی ببینیم؟شما همون دسته ادم هایی هستین که میخایین توی جهان ۱۰ زندگی کنید.ای کاش این ادم هایی که این همه حرف میزنن فقط ۱ بار بیان پروژه هارو ببینن که در چقدر منحصر به فرد و جهانی و چقدر پیشرفت اونم فقط توی ۵ سال بخدا تنها حرفی که میتونم بزنم این که خجالت بکشید…

  78. علیرضا ازشاندیز می گوید

    امان ازحسادت ایرانی ؟؟؟؟؟؟/!!!!!!!که بهتروموفق تر وفعالتر ازخودرانمی تواندببیند.
    مردم شهرستان شاندیز استان خراسان رضوی رضایت کامل خودراازشرکت پدیده شاندیز اعلام می دارند چرا دیگران بجای ما حرف می زنند ؟ما وکیل ووصی نمی خواهیم .افتاد؟!

  79. محمدعلی سیرجانی می گوید

    باعرض سلام وخسته نباشیداقای محسن پهلوان شماازدرد ماچه خبردارید میدونی بااین کاری که همتون غیرقانئپونی کارکردین همه ماهارو بدبخت کردین نمیدونی چون پول داری وغم نداری من بالای شماها ماشین وطلا ومغازه ام روشریک کردم وداخل عقدهستم ازاون طرف خانواده مادرخانم فشاراوردن وازاون طرف مشکلاتی که شماهابرای مادرست کردین اگرانسانیت سرتون میرفت نمیگم نصف ولی ده درصد پول مردم رادر۴۷ روزدوندگی که مارا دوندین میدادین درضمن ۱۱/۲۴تصویب هفت ماهه شده من قبل ازاون تاریخ انصراف دادم بدبخت کردین همه رو حالاکه هفت ماهه شده بعدچی اون موقع مامردم چکارکنیم بیایم جلوی پدیده درگیری راه بندازیم خرج هایی که شماهاسرسام اوره باپول مردم کردین نکنید جواب مردم رابدید ازاین بدبخت تر بیاین حال وروزمان رونگاه کنید پول اجاره خونموندارم درک ندارین فهم ندارین حالابه اون تاریخ تعهدخودتون میرسه حداقل اس ام اس به سهامداران بدین مردم بابدون وسیله یه خاکی سرمون بریزیم لفطا اقای مدیران بخونیدتحقیقات کنید بااین بدبخت کردناتون ماشالله پرسنل خودتون میناله

    1. رضا می گوید

      سلام کدام کار ایشان غیر قانونی بود میخواستید زندگی ات را سرمایه گذاری نکنید که این قدربه بدبختنی نیفتاید آدم عاقل تمام سرمایه اش را یکجا سرمایه گذاری نمیکند در مملکت ما این جور کار ها ریسک است بی عقلی کردی پایش هم واستا

  80. تمنا می گوید

    با سلام
    من دانشجوام و پروژه کارافرینیم پدیده شاندیز بود خداییش لذت بردم وقتی ارائه دادم و بالاترین نمره رو گروه ما گرفت. کاری به قضاوت بقیه ندارم از نظر من که محشر بود
    خدا قوت پهلوانان پدیده

  81. خراسانی می گوید

    …..مردم اصیل خراسان افرادتندخلق وغیراصیل رانمی خواهند ورفتارآنان رانمی پسندند.چرا وی باید بدون دلیل برای پدیده مشکل درست کند ؟؟؟؟!!!

  82. ..... مستضعف می گوید

    چند سال پیش من بعد از دیدن تبلیغ شهر رویایی تو روزنامه به دوستم که کنارم نشسته بود گفتم این مرد رو زمین میزنند و مالش رو میخورن گفت کی اینکار رو میکنه ؟چرا؟ گفتم … چون زیادی کلفت شده!!!بعد براش توضیح دادم که … حتی زمان شاه هم جناب ایشان به شدت در امور بخش خصوصی دخالت و ازشون باجگیری میکردن … بر خلاف فرهنگی که در غرب شکل گرفته که دولت به اموال اشخاص احترام میگذارد و از ان به عنوان ثروت کشور حراست میکند حتی جنگ راه میندازن در کشورهای دیگر تا سرمایه داراشون سود کنند!!!این فرهنگ بقدری در کشور ما جا افتاده شده که وقتی مردم خبر زمین زدن یک سرمایه دار را میشنوند خوشحال هم میشوند!!!!! دوستم جوری بمن نگاه میکرد که مطمئن شدم هیچ کدوم از حرفامو باور نکرده اما حالا که تمام پیش بینی هام بعد چند سال اتفاق افتادن بسیار کف بر شده که من که یه دانشجوی آس و پاسم این همه چیز رو از کجا میدونستم البته آقای پهلوانی هم همه اینهارو میدونستن ولی ظاهرن روحیات شدید وطن پرستانه ایشان و دیدن وضعیت … مردم یکی از نفت خیز ترین کشورها باعث شده با وجود تمام ریسکی که برای سرمایه دار های بالاتر از میلیارد دلار(به اصطلاح من زیادی کلفت ها) در ایران وجود داره ایشان چنین خطای راهبردی رو مرتکب بشوند و سرمایه خودشون رو با اب خونک تو حلفدونی عوض کنند تا برای بقیه مولتی میلیونرهای ایرانی ……….

  83. نادر سهامدار بیچاره می گوید

    خلاصه سخنرانی آقای پهلوان (مدیرعامل شرکت پدیده) در روز ۱۱تیر۹۴:
    ۱.چون ….. ماهم سریع دست به کار شدیم و با این ترفند شروع به چاپ برگه های سهام کردیم و به بهانه پروژه عظیم ملی پول های بی زبان مردم را با تبلیغات گول زننده جمع آوری کردیم.
    ۲.در سال ۹۰ همزمان با تورم و نابسامانی اقتصادی کشور, رشد اقتصادی برگه های سهام را افزایش دادیم و این یعنی کلید خوردن خرید و فروش سهام پدیده بین مردم و باد کردن حبابی قیمت آن.
    ۳.در سال ۹۲ دیدیم با پول هنگفتی که دارد از مردم جمع می شود, می توان ۵۰ نقطه دیگر کشور ایران را هم … پروژه بزنیم.
    ۴.مدیران یک شرکت انگلیسی آمدند و به من گفتند کارت درسته.
    …..
    …..
    ۷.لطفا جایی تجمع نکنید. چون این کار برایتان پول نمی شود. خواب را هم از چشم ما می دزدد. دیدید تجمعات میزان به جایی نرسید. عبرت بگیرید و سرجایتان بنشینید. ……
    ۸.و مطلب اصلی و همیشگی ما: تو را جان هرکی دوست دارید از فروش سهامتان انصراف دهید. چون واقعا پولی در بساط نیست. پول کارگرهایمان را هم چند ماهی است که نداریم بدهیم. چندتا شرکت خارجی میخواهند بیایند سرمایه گذاری کنند. ضرر میکنید. نفروشید…

  84. علی شاندیزی می گوید

    ترفند پونزی ….قسمتی از کار پدیده بود… تو اینترنت کلمه پونزی رو سرچ کنین

  85. دوربین می گوید

    لایک دارین ممنونم

  86. مجتبی می گوید

    باسلام خدمت شما دوستان عزیزشما که یاخوب یابد ازپدیده انتقاد کردید البته هرکس نظرخودش روداره ولی من خداشاهده سه تابجه دارم مستاجرم وحدود ده ماه بدون حقوق درهایپرپدئده کارکردم ازاخرهم یدون یک ریال پول بهم بدهند انداختند بیرون والان دم عید شرمنده بچه هام هستم ولی بازم می گم پهلوان ادم خوبی است … برای منافع خودش پدیده رو زمین زد اقای عبدی مرد باخدا وخوبی بود خدا حفظش کنه ادمهای زحمتکش وپری بودند مردم ودولت قدرشون روندونستند روزی برسه افسوس بخوریم

  87. نرده استیل می گوید

    مطلب خوبی است سپاس

  88. محسن می گوید

    سلام
    من یک کارآفرینم که در چندین رشته دانشگاهی قبول شدم ولی بخاطر تند بودن در مسائل سیاسی و انگیزه شهرت مانعی جلو خودم گذاشتم و دانشگاه دولتی را در دو رشته همزمان انصراف دادم تا به خاطر نداشتن مدرک نتونم وارد سیاست بشم چون هدفم قدرت و شهرت بود
    ولی با مدرک دیپلم وارد کار شدم و با ثبت شرکتی حدود ۴۰ نفر را به کسب درآمد و کار رساندم اما هر جا خواستند اذیتم کنند و مانع پیشرفتم بشن مساله مدرک تحصیلی من را دست آویز قرار دادند ولی بازهم نتونستن مانع بشن هر چند سرعتم را کم کردند
    این و میگم که کلی فارغ التحصیل بیکار هر روز به من مراجعه میکنند و من تاسف میخورم از این وضعیت
    ببنید نگاه اشتباه مدرک گرایی چه بلایی سر کشور درآورده
    ضمنا تصمیم دارم دوباره به تحصیل برگردم و حتما وارد سیاست بشم چون الان نگاهم خیلی مثبت و مفید شده
    برای آقای پهلوان دعا میکنم
    چون کارآفرینی در ایران خیلی سخته