تعداد شرکت کنندگان آزمون نمونه دولتی نهم به دهم

0

تعداد شرکت کنندگان آزمون نمونه دولتی نهم به دهم

مطابق ضوابط مندرج در دستورالعمل ثبت نام آزمون، پذیرش دانش آموزان در آزمون ورودی، بر اساس میانگین نمره کل آزمون ورودی و معدل کتبی ارزشیابی پایانی نوبت دوم پایه نهم به نسبت مساوی (۵۰% نمره آزمون ورودی و ٪۵۰ معدل کتبی ارزشیابی پایانی نوبت دوم) خواهد بود. شرط محاسبه ۵۰٪ معدل کتبی، برای پذیرش دانش آموزان در مدارس نمونه دولتی، داشتن حداقل معدل کتبی ١٧، ارزشیابی پایانی نوبت دوم (معدل نمرات خرداد ماه پایه نهم بدون اعمال نمرات تکوینی) در سال تحصیلی ۱۴۰۰-۱۳۹۹ است.

مدارس نمونه دولتی بهروز هاشمی آزمون نمونه دولتی

تعداد شرکت کنندگان نمونه دولتی ۱۴۰۲

بر این اساس در پذیرش نهایی دانش‌آموزان در آزمون ورودی مدارس نمونه دولتی ۱۴۰۲، ۵۰ درصد نمره پاسخ دادن به سوالات آزمون کتبی ورودی نمونه دولتی داوطلبان و ۵۰ درصد معدل کتبی ارزشیابی پایانی نیمسال دوم آنها لحاظ خواهد شد. بنابراین نحوه تأثیر معدل در آزمون نمونه دولتی نهم به دهم ۱۴۰۲، به میزان ۵۰ درصد از ارزشیابی نهایی خواهد بود. کارت ورود به جلسه آزمون مدارس نمونه دولتی از امروز منتشر شده است و این آزمون روز جمعه ۹ تیر ۱۴۰۲ برگزار خواهد شد.

مدیرکل دفتر آموزش دوره دوم متوسطه نظری با تأکید بر اینکه تمام سوالات از محتوای کتب درسی پایه نهم طرح می‌شود، گفت: در این آزمون صد سوال در هفت ماده درسی پایه نهم مربوط به کتاب‌های درسی سال ۱۴۰۲-۱۴۰۱ طراحی شده که داوطلبان باید در ۱۲۰ دقیقه به سوالات پاسخ دهند؛ تلاش می‌کنیم مطابق دستورالعمل ارسالی، تا هفته اول مرداد نتایج آزمون ورودی نمونه دولتی را اعلام کنیم تا دانش‌آموزان ثبت‌نام قطعی خود را مدارس انجام دهند.

وی ادامه داد: ملاک حضور و انجام آزمون پس از ثبت‌نام، کسب معدل حداقل ۱۷ دانش‌آموزان در امتحانات خرداد (معدل ارزشیابی کتبی خرداد) بدون اعمال نمره مستمر است؛ برای اعلام نتیجه، نمره کل آزمون هر داوطلب از ۲ بخش تشکیل شده که معدل امتحانات کتبی خرداد ۵۰ درصد و ۵۰ درصد دیگر از نمره کسب شده در آزمون ورودی تشکیل می‌شود. امسال نزدیک به ۶۰ هزار دانش‌آموز پس از پذیرش در آزمون، وارد مدارس دوره دوم متوسطه نمونه دولتی خواهند شد.

عباس سلطانی، سرپرست اداره سنجش اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان گفت: برای آزمون ورودی پایه دهم مدارس نمونه دولتی سال تحصیلی ۱۴۰۳-۱۴۰۲ بیش از ۱۵ هزار داوطلب شرکت در این آزمون شده‌اند.

وی درباره برگزاری آزمون ورودی مدارس نمونه دولتی در روز جمعه مورخ ۹ تیرماه سال جاری اظهار کرد: برای آزمون ورودی پایه دهم مدارس نمونه دولتی سال تحصیلی ۱۴۰۳-۱۴۰۲ بیش از ۱۵ هزار داوطلب شرکت در این آزمون شده‌اند.

معاون متوسطه آموزش و پرورش قزوین از شرکت چهار هزار و ۴۱۸ نفر در آموزن مدارس نمونه دولتی استان خبر داد.

ساسان شهری روز جمعه افزود: آزمون مدارس نمونه دولتی پایه نهم به دهم امروز جمعه همزمان با سراسر کشور در ۶ شهرستان و ۲۱ حوزه استان قزوین برگزاری شد. وی اظهار کرد: ۲ هزار و ۵۵۶ دختر و هزار و ۸۲۲ نفر پسر در این آزمون با یکدیگر رقابت کردند که در نهایت ۶۴۸ دختر و ۴۳۲ پسر پذبرش خواهند شد.

شهری، سهمیه پذیرش آزمون مدارس دولتی را هزار و ۸۰ نفر اعلام کرد و گفت: نتایج این آزمون نیمه اول مرداد ماه اعلام خواهد شد.

به گفته این مسوول، ۱۰ مدرسه نمونه دولتی در استان وجود دارد که از این تعداد ۶ مدرسه دخترانه و چهار مدرسه پسرانه است.

امسال ۱۵ هزار و ۱۹۶ داوطلب در استان خوزستان برای ورود به مدارس نمونه دولتی پایه دهم در این آزمون شرکت خواهند کرد که از این تعداد حدود ۳۰۰۰ دانش‌آموز به مدارس نیمه دولتی راه می‌یابند.

سال جاری حدود ۶۰ هزار دانش‌آموز پس از پذیرش در آزمون، وارد مدارس دوره دوم متوسطه نمونه‌دولتی خواهند شد.

تعداد ثبت نام کنندگان در آزمون ورودی مدارس نمونه دولتی شهرستان های استان تهران (۱۳۹۹)

معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش شهرستان های استان تهران از ثبت نام ۱۰ هزار و ۱۴۲ دانش آموز پایه نهم در آزمون ورودی مدارس نمونه دولتی شهرستان های استان تهران خبر داد.

بهروز هاشمی معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش شهرستان های استان تهران در تشریح این خبر گفت: تا ساعت ۲۴ روز پنج شنبه ۵تیر ماه ۱۳۹۹ از بین مجموع ۷۱ هزار و ۹۴۰ دانش پایه نهم سال تحصیلی ۹۹-۱۳۹۸، تعداد ۱۰ هزار و ۱۴۲ نفر متقاضی شرکت در آزمون رقابت برای ورود به ۳۰ دبیرستان و هنرستان نمونه دولتی برای سال تحصیلی ۱۴۰۰-۱۳۹۹ در سطح استان شده اند.

او با اشاره به آمار موجود از ثبت‌نام‌های صورت گرفته، اظهار کرد: میزان مشارکت دانش‌آموزان پایه نهم ۱۴/۱ درصد می‌باشد که مناطق ناحیه۲ شهر ری و پیشوا به ترتیب با ۳۰/۳ و ۲۴ در صد بیشترین مشارکت و مناطق فیروزکوه و پردیس به ترتیب با ۰/۵ و ۲/۸ درصد کمترین میزان مشارکت در آزمون را داشته اند.

هاشمی ادامه داد: رشته علوم تجربی دختران با ۳۱/۱ درصد بیشترین و رشته علوم انسانی پسران با ۸/۸ درصد کمترین میزان متقاضی را در بین داوطلبان ثبت نام شده دارا می‌باشند.

ظرفیت مدارس نمونه دولتی ۱۴۰۱

ظرفیت مدرسه های نمونه دولتی در سال های مختلف متفاوت می باشد. با توجه به اطلاعیه های منتشر شده از سوی وزارت آموزش و پرورش، ثبت نام آزمون ورودی نمونه دولتی پایه ششم به هفتم را برای سال جاری نخواهیم داشت، لذا در رابطه با ظرفیت پذیرش در این مقطع نمی توان اظهار نظر نمود. اما چنانچه همانند سال های گذشته برای دبیرستان متوسطه اول آزمون ورودی داشته باشیم، قبولی هر یک از دانش آموزان، منوط به کسب تراز و نمره لازم خواهد بود.

با توجه به شرایط ثبت نام مدارس نمونه دولتی برای پایه نهم، آن دسته از داوطلبانی که بتوانند در این آزمون نمره و تراز لازم را کسب نمایند،خواهند توانست در این آزمون موفقیت مد نظرشان را بدست آورند. برای متقاضیان ورود به هنرستان ها شرایط قبولی برای ظرفیت مدارس نمونه دولتی بدون لحاظ نمودن منطقه یا ناحیه خواهد بود.

با توجه به اینکه ظرفیت مدارس نمونه دولتی از پیش تعیین شده است و داوطلبان موفق به کسب تراز آزمون را بر اساس همین ظرفیت پذیرش خواهند نمود، لذا شرایط انتقالی برای پذیرفته شدگان مدارس نمونه دولتی با شرایط ویژه ای همراه خواهد بود. لذا برای عشایر کوچ رو که دائما در حال سفر می باشند، داوطلبان در سطح استان امکان ثبت نام و پذیرش را خواهند داشت.

اطلاع از ظرفیت پذیرش مدارس نمونه دولتی هر یک از استان ها، از طریق مطالعه دستورالعمل ثبت نام و شرکت در آزمون ورودی پایه دهم دبیرستان های نمونه دولتی، امکان پذیر است، اما این دفترچه تا امروز، منتشر نشده است و دانش آموزان باید بدون توجه به این موضوع هدف خود را تعیین کرده و با پشتکار زیاد سعی بر مطالعه دقیق و افزایش مهارت تست زنی خود کنند. در سال گذشته ظرفیت پذیرش این مدارس در پایه متوسطه دوم، چیزی حدود ۵۸ هزار نفر بوده است.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ