حقوق معلمان تازه کار چقدر است ۱۴۰۲

0

حقوق معلمان تازه کار چقدر است ۱۴۰۲

حقوق معلم تازه کار چقدر است

حقوق یک معلم تازه کار چقدر است

معلمانی که مهر سال ۱۳۹۸ وارد مدارس شدند و ۴ سال قبل از آن در دانشگاه فرهنگیان درس می‌خواندند، نسبت به وضعیت حقوقی خود گلایه دارند؛ البته گلایه آنها مربوط به امروز و دیروز نیست بلکه آنها از همان سال گذشته و وقتی اختلاف حقوقی شان را دیدند، برای حل مشکل شان متحد شدند اما هنوز پاسخ روشنی از مسؤولان دستگاه تعلیم و تربیت دریافت نکردند.

آنها می‌گویند مطابق بند ۱ نگارش ۷-۴-۵-۱ مورخ دهم دی ۹۸ که به مناطق خدمت ارسال شده، مقرر شد بند «ی» تبصره ۱۲ قانون بودجه ۹۸ احکام حقوقی، از حکم دانشجومعلمان مشغول به تحصیل در تاریخ اول مهر ۹۸ حذف و مبلغ آن به بند تفاوت حداقل دریافتی اضافه شود تا حقوق آنها همان ۱۵ میلیون و ۶۳۰ هزار ریال باقی بماند.

در بند «ی» آمده است: «افزایش حقوق گروه‌های حقوق بگیر از قبیل هیأت‌های علمی، قضات، کارکنان کشوری و لشکری و بازنشستگان آنها شاغل در کلیه دستگاه‌های اجرایی موضوع ماده(۲۹) قانون برنامه ششم توسعه و همچنین وزارت اطلاعات و سازمان انرژی اتمی و بازنشستگان آنها به نحوی که تفاوت تطبیق موضوع ماده(٧٨) قانون مدیریت خدمات کشوری و حکم حقوق، بدون تغییر باقی بماند، از ابتدای سال ١٣٩٨ حقوق یا عناوین مشابه مشمولین این بند به میزان ماهانه چهار میلیون (۴.۰۰۰.۰۰۰) ریال افزایش می‌یابد. علاوه بر این افزایش، ضریب ریالی سالانه مشمول این بند نسبت به سال ١٣٩٧ به میزان تا دهدرصد(١٠%) افزایش می‌یابد».
این معلمان ورودی های ۹۴ دانشگاه فرهنگیان هستند که در شهریور ۹۸ فارغ التحصیل شده و از مهر ۹۸ مشغول به خدمت در مناطق هستند.

آنها می‌گویند با توجه به اینکه بند «ی» در احکام رسمی آن لحاظ نشده است، حقوق آنها تحت تأثیر قرار گرفته است به‌گونه‌ای که مبلغ حقوقی آنها با ورودی‌های ۹۳ دانشگاه فرهنگیان که از لحاظ رتبه و طبقه شغلی یکسان است و تنها ۸ ماه در سنوات خدمت با یکدیگر اختلاف دارند، بیش از ۵۰۰ هزار تومان اختلاف حقوقی در زیر حکم داشته باشند.

و این در حالیست که ورودی های ۹۳ که از نظر سنوات خدمت ۱۲ ماه با ورودی‌های ۹۲ دانشگاه فرهنگیان اختلاف دارند یعنی ۴ ماه بیشتر از تفاوت بین ورودی‌های ۹۴ با ۹۳ و از طرفی رتبه‌ شغلی آنها  یک رتبه و طبقه شغلی آن‌ها نیز یک طبقه کمتر از ورودی های ۹۲ است، تنها دارای اختلاف ۱۰۰ هزار تومانی در زیرحکم هستند.

عوامل مختلفی مانند سابقه‌کاری، میزان تحصیلات، سختی‌کار، نوع مقطعی که معلم در آن تدریس میکند و امتیاز رتبه‌بندی معلمین میتواند در میزان دریافتی فرد تاثیر‌گذار باشد. اما به طور کل در سال جاری، حداقل دریافتی معلمین ۷ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان در ماه، اعلام شده است؛ که این عدد در سال جدید قابل افزایش است.

حکم ورودی ۹۸ پیمانی

حقوق معلمان حقوق فرهنگیان

سخنگوی دولت:

سهم منابع مالی آموزش و پرورش از بودجه عمومی کشور از ۹ درصد به ۱۴ درصد افزایش پیدا کرده است. میانگین حقوق معلمان از ۱۰.۵ میلیون پس از رتبه‌بندی به ۱۵ میلیون افزایش پیدا کرده است./مهر

ساتین

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ