واریز حقوق جدید برای معلمان از تیر ماه ۱۴۰۲

24

واریز حقوق جدید برای معلمان از تیر ماه ۱۴۰۲

سید مجتبی هاشمی سرپرست مرکز برنامه‌ریزی منابع انسانی و امور اداری وزارت آموزش و پرورش درباره تشکیل کارگروه موارد خاص رتبه‌بندی معلمان گفت: با هدف تسهیل شرایط رسیدگی به مراجعات خاص معلمان درباره رتبه‌بندی کارگروه رسیدگی به موارد خاص تشکیل خواهد شد.

هاشمی ادامه داد: در چارچوب قانون و آیین‌نامه اجرای رتبه بندی معلمان کار گروهی با مسئولیت روسای هیئت‌های ممیزه در سطح استان و مناطق با دبیری رئیس اداره ارزیابی عملکرد و رسیدگی به شکایات اداره کل، عضویت سه نفر از معاونان و مدیر منابع انسانی و حراست و متناظر آن در مناطق تحت عنوان کارگروه رسیدگی به موارد خاص تشکیل و ضمن بررسی مستندات و دلایل موجه و احراز شرایط نسبت به موضوع تصمیم‌گیری خواهد کرد

رتبه‌بندی معلمان با هدف ارتقای کیفیت نظام آموزش و پرورش و در کنار آن بهبود معیشت معلمان وارد فاز عملیاتی شد.

پس از بارگذاری مدارک و مستندات مورد نیاز از سوی معلمان، رتبه بندی هم اکنون در مرحله بررسی اعتراضات قرار دارد و نتایج اعتراضات تا پایان شهریور اعلام خواهد شد؛ در این مرحله فرصت بارگذاری مدارک جدید برای مواردی که معلمان نسبت به آن اعتراض داشتند، فراهم بود، اما یکی از خواسته‌های آن‌ها امکان بارگذاری مدارک جدید برای مواردی بود که نسبت به آن اعتراض ثبت نکردند که با تشکیل کارگروه موارد خاص این امکان فراهم است.

درپی اعتراض اخیر معلم‌ها به تعویق حقوق‌ها در سال گذشته و نحوه رتبه‌بندی، احمد امیرآبادی فراهانی، عضو هیات مدیره دیده‌بان شفافیت و عدالت نامه‌ای به معاون رئیس جمهور نوشته است.

خبر خوش فرهنگیان حقوق معلمان حقوق فرهنگیان اخبار رتبه بندی معلمان

متن نامه در ادامه آمده است

جناب آقای دکتر مخبر

معاون اول محترم رئیس جمهور

سلام علیکم

همانطور که آگاه هستید در اسفند ماه ۱۴۰۱ پرداخت حقوق معلمان چند ساعت قبل از عید نوروز موجب اعتراض شدید این قشر زحمتکش و شرمندگی آنان در برابر خانواده شان شد.

گزارش جنابعالی به رئیس جمهور در خصوص علل این حادثه گویای همه چیز است.

متاسفانه مدیران ستادی و معاونان ناکارآمد منصوب شده توسط وزیر وقت آموزش و پرورش، بدون توجه به مسئولیت خطیری که بر عهده دارند، موجبات اعتراض و ناامیدی معلمان شریف کشور را از دو منظر به وجود آوردند:

همچنین ارزیابان نتوانسته اند به درستی مدارک معلمان شریف را بررسی کنند. بی کفایتی برخی مدیران ستادی که هم چنان در ستاد وزارت آموزش و پرورش مشغول به کار هستند سبب شد افرادی که سابقه و تجربه بیشتری دارند، رتبه پایین تری کسب کنند.

پرداخت حقوق معلمان: معاونان و مدیران ستاد وزارت آموزش و پرورش قصد داشتند رتبه بندی معلمان در سال ۱۴۰۱ را با چند هزار میلیارد افزایش از سقف بودجه مصوب مجلس اجرا کنند. این در حالی است که حتی ماده ۲۳ آئین نامه اجرایی رتبه بندی معلمان نیز، اجرای این قانون بیش از سقف بودجه مصوب مجلس را ممنوع اعلام کرده است. تصمیم به اجرای رتبه بندی با چند هزار میلیارد تومان اضافه از بودجه که منبعش توسط مجلس مشخص نشده بود، موجب شد که سازمان برنامه و بودجه نیز با پرداخت معوقات معلمان مخالفت کند که این کشمکش میان ستاد وزارت آموزش و پرورش و سازمان برنامه و بودجه تا غروب ۲۹ اسفند به درازا کشید! در نهایت معوقه‌ای هم پرداخت نگردید و حقوق اسفند ماه معلمان حتی از حقوق بهمن ماه هم کمتر پرداخت شد!

اکنون که بیش از ۳۰۰ هزار معلم به رتبه اعلامی از سوی آموزش و پرورش اعتراض دارند، رسیدگی به اعتراض آن‌ها به عهده مدیرانی گذاشته شده است که خود مسبب مشکلات متعدد در جامعه معلمان و دانش آموزان هستند.

ضمن تقدیر از قاطعیت دولت در برخورد با وزیر آموزش و پرورش، خاطرنشان می‌کنیم که همچنان مدیران مقصر در ستاد وزارت آموزش و پرورش در حال ادامه کار هستند و لازم است دولت نسبت به آن‌ها تصمیم عاجل بگیرد تا از تکرار حوادث گذشته جلوگیری شود.

افزایش حقوق معلمان بعد از اجرای رتبه‌بندی ازدغدغه‌های مهم معلمان محسوب می‌شود و از طرفی دیگر از چالش‌های وزارت آموزش و پرورش، چالشی که باید از سد سازمان برنامه و بودجه عبور کند.

سازمان برنامه و بودجه با موارد قانونی افزایش مانند «رتبه‌بندی معلمان، افزایش حقوق کارگران دولت مطابق با قانون کار، افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی مطابق با رای شورایعالی کار و…» مخالفت دارد. در برخی موارد نیز کنش این سازمان منجر به تاخیر در افزایش‌ها و تاخیر در پرداخت‌ها می‌شود که این خود انتقاداتی را درباره عمدی بودن یا نبودن آن‌ها ایجاد کرده است.

برای مثال سازمان برنامه و بودجه در سال ۱۴۰۱ باتوجه به افزایش ۳۸ درصدی مزد سایر سطوح مزدبگیران مشمول قانون کار، در جلسات تصمیم‌گیری با اعمال این میزان روی حقوق مستمری بگیران سایر سطوح سازمان تامین اجتماعی (که تا پیش از آن یک عرف پذیرفته شده بود) مخالفت کرد. این مخالفت با وجود اعتراضات بازنشستگان و پیگیری تشکل‌های بازنشستگی کشور حدود ۶ ماه به طول انجامید تا سرانجام بازنشستگان سایر سطوح موفق شدند حرف خود را به کرسی بنشانند. در رابطه با رتبه‌بندی معلمان نیز باوجود موافقت دولت و وزارت آموزش و پرورش و تبدیل رتبه‌بندی به یک مصوبه قانونی در مجلس، مخالفت سازمان برنامه و بودجه و ریاست آن ادامه داشت. پیرامون پرونده کارگران دولت نیز باوجود آن‌که این نیرو‌ها باید مشمول افزایش ۳۸ درصدی مزد طبق قانون کار می‌شدند، اما درنهایت افزایش ۱۰ درصدی حقوق در سال گذشته مشمول آن‌ها شد و در این میان سازمان برنامه و بودجه و سازمان امور استخدامی تاثیرگذاری خود را داشت.

معلمان آموزش و پرورش گروهی بودند که در روز‌های پایانی عید نوروز از برخی ناهماهنگی‌ها میان دستگاه‌های اجرایی آسیب دیدند. در حالیکه اول فروردین ماه، سرپرست بانک ملی اعلام کرد که «باقیمانده حقوق اسفند ماه فرهنگیان پرداخت شده است»، اما بر اساس اعلام فعالان جامعه فرهنگی کشور بخشی از معلمان در استان‌های مختلف همچنان حقوق اسفند ماه خود را دریافت نکرده و برخی نیز علی‌الحساب دریافت کرده بودند.

افزایش میانگین حقوق معلمان به ۱۵ میلیون تومان

سخنگوی دولت:

سهم منابع مالی آموزش و پرورش از بودجه عمومی کشور از ۹ درصد به ۱۴ درصد افزایش پیدا کرده است.

میانگین حقوق معلمان از ۱۰.۵ میلیون پس از رتبه‌بندی به ۱۵ میلیون افزایش پیدا کرده است./مهر

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

نظرات شما ( 24 )
  1. ناشناس می گوید

    سلام
    تورو خدا دیگه بسه چقد یک خبر رو تکرار میکنید.چرا گیر دادید به معلمان خبر دیگه ای در کشور نیست در موردش بنویسید

  2. شاهان می گوید

    چه پدر کشتگی دارین با معلمها …مطمئنم که از سر دلسوزی نیست .جز کینه و نفاق چیزی بدنبال نداره.با اخبار و شایعه پراکنی هیچی درست نمیشه .کل ادارات و سازمانها از دوسال پیش حقوقشان دوبرابر و مزایا فوق العاده افزایش دادن غیر قشر معلم .ی رتبه بندی الکی بی خاصیت از خودتون دراوردین آبرو همه رو بردین تو فضای رسانه ای .فردا هم دست به دامان معلمها میشین برای انتخابات . گدا صفتی هم حدی داره.دقیقا همین رفتارها انعکاسش به فرزندان شما برمیگرده.مگر این بخواهین بی سواد بار بیان .کمی تامل باید.

  3. احمد می گوید

    اینهمه دروغ بس نیست مگ معلم بدبخت چ بدی کرده ک باید با این حداقل حقوق کم زندگیش بچرخونه اونم با بدختی تمام.

  4. فرهنگی می گوید

    نظرمن اینکه چرا برطبق هر رتبه باید ۳۰۰ تومن به حقوق معلمان اضافه بشه؟ برای کاغذ بازی و بارگذاری مدارک در سیستم بیشتر از ۳۰۰ تومن هزینه کردن تو این شرایط اقتصادی سخت ۳۰۰ تومن پول که برای اینهمه زحمات معلمان درنظر میگیرید؟ معلمان ضعیف ترین قشر کارمندان هستن و با حقوق اندک ۸و ۹ تومن قادر به زندگی نیستند و دربساط هم چیزی ندارند.و فاقد مسکن و زمین و ماشین هستند و هیچگونه وام های ارزان قیمت هم به معلمان برای خرید مسکن و زمین و لوازم خانگی داده نمیشه و هیچگونه رفاهیات هم برای معلمان درنظر گرفته نشد که حداقل دردی از مشکلات مالی معلم را درمان کند خواهشاً وزیر محترم به این امر مهم بپردازد و از حق و حقوق معلمان دفاع نماید.باتشکر

  5. ناشناس می گوید

    خبر سازها و نویسندگان محترم و فعال گوگل و،،،، کسب و کار دیگه ای ندارین برین دنبال یه کار دیگه اخبار کذب برای قشر فرهنگی لطفا لطفا منتشر نکنید معلم بازیچه دست شما نیست

  6. من خودمم می گوید

    دیگر با آبرو و حیثیت معلمان بازی نکنید. این نهایت بی شرمی و بی شرافتی است که هی این خبر رو تکرار میکنید و شایعه عمومی می پراکنید که مردم میخوانند و فکر می کنند واقعی که برای معلمان حقوق خوبی میدهید، امیدمن به آن روزی است که یه کار درست و حسابی سرهم کنم و قید این شغل پر زحمت و کم درآمد رو رها کنم؟!

  7. من خودمم می گوید

    تورم ۶۰ ،۷۰ درصد افزایش حقوق با رتبه بندی با هزار جور مدرک کلا ۱/۵ تومن افزایش با آبروریزی فراوان واقعا خاک تو سر من معلم که نمیتونم حقم رو بگیرم

  8. شمس می گوید

    خدا وکیلی این خبر چند مرتبه می گذارید هر روز معلمین مورد تمسخر قرار ندین

  9. شمس می گوید

    بازهم خبر تکراری
    به جای این خبر عدم پرداخت حقوق بازنشستگان ۱۴۰۲کرمان پیگیری کنید تاریخ اول خرداد بازنشسته شدم ولی هیچگونه حقوقی دریافت نکرده ام

  10. شمس می گوید

    آبرویی برای معلمین نمونده با این رتبه بندی
    صندوق بازنشستگی هم رتبه بندی قبول نکرده انگار نه خوانی آمده نه خوانی رفته

  11. شمس می گوید

    به جای این خبر تکراری
    عدم پرداخت حقوق بازنشستگان ۱۴۰۲کرمان را پیگیری کنید تاریخ اول خرداد بازنشسته شدم ولی هیچگونه حقوقی دریافت نکرده ام

  12. ایرانی می گوید

    خبر جهت درگیر کردن اذهان، یک روز حقوق معلم یک روز وام کارمندان بانک در حالی که مسایل خیلی مهمتری وجود دارد اگر مبلغ فیش ها مهم است از مجلسیان شروع کنید که به اصطلاح خانه ملت است و کاری جز نشستن در بهترین سالن های مجهز به تهویه مطبوع و صندلی راحتی با کار بری تخت خواب و….

  13. حسن می گوید

    سلام من و دوتاازدوستام همزمان استخدام شدیم سال۱۴۰۱ مهر امدیم سر کار برای یکی برج ۱۱ رتبه بندی دادن با تمام معوقات برای من برج ۲ سال۱۴۰۲ رتبه بندی دادن معوقات شیش ماه هم ندادن ایادوازده تومن سال گذشته با امسال یکی هست و برای نفر سوم هنوز رتبه بندی ندادن معوقات بنده و حدود ۵۰ هزارفرهنگی بیچاره رفته جزو دیون قرار شد این تازه وضع نیروی اموزشی هست حقوق با رتبه بندی ۸۵۰۰ نیروی خدماتی و اداری با ده سال سابقه میگیره ۷۸۰۰ کمترین حقوق مال اموزش و پروش هست بابا نیروی خدماتی که رتبه بندی نداره چرا فوق العاده ویژه نمیدن بهش

  14. ف می گوید

    سلام
    بجای خبر تکراری بی فایده سرکاری که وعده بی اثر هست بیاید
    از نقل و انتقالات فرهنگیان بگید که بعد از ۱۳ سال از شهرستان های استان تهران حق خروج ندارد مگر یا هزاران بلا و درد سر
    خودم منجمله همکارانیم که ۱۵ سال سابقه دارم رتبه بندی بخوره توسط آموزش و پرورش حداقل ۷۰کیلومتر هروز بروبیا نداشته باشم
    هرسال اداره میگه سال دیگه از شمال تهران میرم جنوب شرق تهران
    و در کنارش خبر دارم از پاکدشت و ورامین میان دماوند و پردیس و …
    مگه میشه اینهمه مسیر روی سلامت و تلاش کاری من در کلاس اثر نداشته باشه در کنارش فردی خبر دارم در تهران خونه تا مدرسه ۵دقیقه نمیشه سال اول هست و مشکل دوری و مناطق محروم و… ندارد مسیر منم نمیره هزینه منم نمیده حق و حقوقش هم ۸/۵۰۰منم ۱۱/۳۰۰حالا سابقه کنار مسیر و کرایه ها و دود و …حداقل حساب میکردند
    بد نیست بدونیم من فقط روزی ۲۵۰۰هزیته رفت و آمدم هست

    سایت نقل و انتقالات و …هم هر سال با مدارک بودم و امسالم هستم اما چی بگم از نقل و انتقالات فرهنگیان فقط بدونید که تا بنزین ریختن دیدیم

    خدا به این همه بی انصافی رحم کند
    ما که راضی نیستیم

  15. سورنا می گوید

    فقط با آبروی جامعه معلمان بازی می‌شود و کماکان معلولان بجای تحقیق وتحصیل علوم روز برای ارائه به دانش آموزان در اسنپ وتاکسی اینترنتی کارمی‌کنند با این وضعیت نه تنها وضعیت معیشت معلمان بهبود پیدا نمی‌کند بلکه بدترهم خواهدشد واین قشر زحمتکش جامعه هرروز وضعیت بدتری خواهند داشت و نمایندگان مجلس نزدیک انتخابات دنبال جمع آوری آرای قشر فرهنگی هستند

  16. علی می گوید

    حقوق ادارات چندبرابر شده ولی با ایجادرتبه بندی برای معلمان نه تنها برای هررتبه چهارصد تومان آن هم برای عده‌ای قلیل اضافه شدبلکه حیثیت معلمان را هم برباردادیدچرا بین قشر فرهنگی و دیگرارگانها اینقدر تفاوت هست ؟بارز وروشن است که هیچ وزیر ودولتی بفکر معلمان و دانش آموزان و ارتقای علم در این کشور نیست .شما هم بجای دلقک بازی وتشویش اذعان عمومی برضد قشر فرهنگی از بدبختی ونکبتی که ایران را فراگرفته بگوییدازمسئولان نالایق انتقاد کنیدتاشاید اتفاق خوبی بیفتد

  17. علی می گوید

    هر روز از بیست خبر ده تا برای معلم هاست از این همه دروغ واقعا خسته نمی شوید. از این همه اختلاس. حقوق های نجومی بانکی ها.ورفاهیات سایر ادارات چرا نمی نویسید. چرا دق معلمها رو می خورید. شرم و حیا هم خوب چیزیه اگه بفهمید

  18. مهدی می گوید

    بابا این خبرهای تکراری فقط برا کسب درامد از بازدید بیشتر صفحات این وبگاههاست و بس به حال فرهنگیان کسی نمیسوزه….

  19. معلم می گوید

    واقعا بیچاره ان اونایی که دارن به خودشون کلی زحمت میدن معلمی قبول بشن حقوق که پایینه و کلی دردسر و سرکله زدن با بچه ها و والدین متوقع

  20. حکیم می گوید

    واقعا تو این تورم با این حقوق نمیشه زندگی کرد

  21. کارمند می گوید

    بعضی از والدین تو کرونا فهمیدن که معلم چه زحمتی میکشه حالا با یه بچه میخواستن کار کنن ولی معلم با ۳۵ دانش آموز سروکار داره

  22. دیناری می گوید

    باسلام.. واقعا ما معلمان و همه مردم یافتیم که در بدنه وزارت آموزش و پرورش اکثر مدیران ستادی اش بی کفایت و بی لیاقت هستند چه مدیران قدیم و چه جدید همه بی عرضه و بی لیاقت هستند .همه پشت سرم هم عوض می شن و یکی پس از دیگری می آد دروغی شاخدار می دهد و مث کبک سرشو توی برف می بره و اظهار بی اطلاعی می کنه درحالی که برا دزدی و اختلاس می آن وگرن این معوقات ۱۴۰۰ معلمان چ لزومی داره ک پرداخت نمی شن بعد سه سال ..از بی عرضگی وزیر قدیم و جدید و جناب ستاری فرد و بقیه مدیران ستادی وزارتخانه هست وسلام

  23. دیناری می گوید

    باسلام..مسئولین بزرگوار وزارت آموزش و پرورش تقاضای عاجزانه و مخلصانه داریم یه کم دلسوزی به خرج بدید و بایک نشست و جلسه همراه با انسجام وحدت و یکدلی و هماهنگی و با عنایت و توجه ویژه خداوند یکبار برای همیشه به معضلات و مشکلات معیشتی و مالی معلمان پایان دهید چه بسا که خداوند متعال هزاران مانع از سر راه خودتان و فرزندانتان و نزدیکانتان بردارد و توجه ویزه به همه ما داشته باشد
    با اینکه حقوق ما معلمان که واقعا نسبت به تمام کارمندان و با این تورم افسارگسیخته ک هیچ کسی ب فکر هیچ کسی نیست کمتر است و جوابگوی فقط خوراک معمولی روزمره ما معلمان نمی باشد چه برسد به مابقی نیازهای زندگی مان مثل تفریح جزئی برای تنوع و رفع خستگی و دخل و خرج زندگی /شهریه های بچه هایمان / تامین و تهیه گوشت برای فرزندانمان ..بقبه نیازها مثل پوشاک و مسکن هیچ…
    افزایش حقوق / اعمال فوق العاده ویژه / پرداخت معوقات دوسال گذشته/ رسیدگی دلسوزانه و خداپسندانه به اعتراضات ما نسبت به رتبه بندی و گرفتن رتبه واقعی / اعمال رفاهیات که واقعا اگه رفاهیات ما معلمان اعمال بشه دیگر شاید نیمی از مشکلات اقتصادی و مالی و معیشتی ما معلمان حل خواهد شد چرا که حداقل هر ماه یک مناسبت هست پس پولی اندک در طول ماه ب دستمان می رسد خرج گوشه ای از مشکلات خواهیم کرد تا زندگی مان عادی شود تا حداقل به زندگی دلخوشمان باشد که برابر با فقر نباشیم ..
    بالاغیرتا شما قطعا بدانید که در حال حاضر ما معلمان هیچگونه دلخوشی به زندگی مان نداریم چرا که حدود یکسال و اندی با جراحی ناخرد اقتصادی بعضی از مدیران نا کارآمد اقتصادی کشورمان که داشتند کمرمان خم گردیده است هر روز از دیروز گرسنه تر و گرفتارتر شده ایم درحالی که این خود ضریه ای به فلج شدن اقتصاد کشورمان از ناحیه گردشگری هست چرا که از صدنفر یک نفر به گردشگری نخواهد رفت چرا که پول توی جیبی برای ما معلمان بی مفهوم و معنا ندارد پس گردشگری کشورمان از کجا درآمدزایی کند وقتی که به فرض مثال یک میلیون معلم ب میانگین هر خانواده سه نفر ک سه میلیون می شود بلا تکلیف در خانه هایشان سرگردان و افسرده و در فکر نون شب فقط هستند
    دیگر بقیه کارشناسی های دیگر بسپارید به کارشناسان اقتصادی …واقعا با سفرنکردن یک میلیون معلم گردشگری کشورمان ب جد باید گفت فلج گردیده است چرا که هیچ معلمی نمی تواند هر ماهی ۵۰۰ هزارتومن ب استثنای دخل و خرج خوراکش داشته باشد تا بتواند سفر کند . .پس دلسوزانه به فکر ما معلمان باشید تا عذاب وجدان شما و ما و فرزندان ما و شما را را نیازارد …همه هم میهنانمان رابه خدای خوبم می سپارم ..با تشکر

  24. کوروش می گوید

    شما با دروغ هایتان مهره هر کسی یا هر کشوری هستید ، بدانید معلمان جز نشر آگاهی برای بازسازی اصالت ایرانی هیچ کاری نخواهند کرد . خودتان خوب می دانید چه بازیی را شروع کرده اید و بازنده اش کیست .