علت ریزش ساختمان در منطقه ۱۹ تهران چیست +فیلم

0

فیلم لحظه فروریختن ساختمان های منطقه خلازیر در ناحیه ۳ منطقه ۱۹ که منجر به فوت ۵ تن از هموطنان شد.

علت ریزش ساختمان در منطقه ۱۹ تهران چیست

ظهر روز یکشنبه به واسطه ریزش چند ساختمان در جنوب تهران (منطقه ۱۹ محله خلازیر) ۵ نفر جان خود را از دست دادند. طبق تایید مراجع رسمی دو نفر از فوتی، از ماموران نیروی انتظامی بوده‌اند.

سرهنگ یزدان سلیمان آبادی؛ رئیس پایگاه دهم پلیس امنیت تهران بزرگ و سرگرد حسین اسماعیلی از پرسنل پایگاه دهم پلیس امنیت تهران بزرگ دو فردی بودند که در این حادثه جان خود را از دست دادند.

به دنبال وقوع حادثه ماموران کلانتری ۱۵۳ شهرک ولیعصر از طریق تماس تلفنی با قاضی محمد مهدی براعه؛ بازپرس ویژه قتل شعبه سوم دادسرای جنایی ریزش یک ساختمان را در حوالی شکوفه غربی گزارش کردند.

با اعلام این خبر تیم جنایی، عوامل پلیس پیشگری ،عوامل آتش نشانی و … راهی محل حادثه شدند و اقدامات اولیه را آغاز کردند.

جلال ملکی؛ سخنگوی سازمان آتش‌نشانی شهر تهران با اشاره به ریزش ساختمان‌های غیر مجاز در حال احداث در شهرک احمدیه خلازیر (منطقه ۱۹) اظهار کرد: در ساعت ۱۲:۲۴ ظهر روز یکشنبه حادثه ریزش ساختمان به سامانه ۱۲۵ اطلاع داده شد که درپی آن ۶ ایستگاه آتش‌نشانی به همراه عوامل گروه‌نجات به همراه چند دستگاه جرثقیل و تجهیزات آواربرداری در محل حادثه واقع در خیابان شکوفه غربی، شهرک احمدیه (محله خلازیر) اعزام شدند.

فرو ریختن ساختمان خلازیر تهران حوادث تهران تخریب ساختمان اخبار تهران

وی با اشاره به حضور عوامل آتش‌نشانی در محل گفت: با حضور آتش‌نشانان در محل مشاهده شد که چند ساختمان درحال ساخت در مجاورت یکدیگر قرار داشتند که ناگهان تخریب شدند به طوریکه یکی از ساختمان‌ها به طورکامل ریزش کرده و بخش‌هایی از چند ساختمان نیز ریزش کرده بود.

چندین ساعت پس از وقوع حادثه فیلمی از نحوه تخریب یکی از ساختمان‌ها در فضای رسانه‌ای دست به دست شد که نشان می‌دهد تخریب غیراصولی ساختمان سبب ریزش ساختمان‌های همجوار شده است.

فیلم جدید از لحظه وحشتناک فرو ریختن ساختمان‌های جنوب تهران در منطقه خلازیر است

به گفته ملکی با توجه به اینکه این ساختمان‌ها در حال ساخت بودند، کسی در واحدهای آن‌ها ساکن نبوده است.

دانلود

جان باختن ۵ نفر در حادثه ریزش ساختمان در جنوب تهران؛ دو پلیس در میان کشته‌شدگان

با شروع عملیات آواربرداری ۷ نفر از زیر آوار بیرون آورده شده‌اند که ۵ نفر از این افراد جان خود را از دست داده‌اند. رئیس اورژانس تهران این آمار را تایید کرده است.

دو فرد فوت شده از عوامل نیروی انتظامی هستند.

اولین جسدی که از زیر آوار بیرون آمده، سرهنگ یزدان سلیمان آبادی ، رئیس پایگاه دهم پلیس امنیت تهران بزرگ است.

دومین جسدی که از زیر آوار بیرون آمده، سرگرد حسین اسماعیلی از پرسنل پایگاه دهم پلیس امنیت تهران بزرگ است.

 

به گفته رئیس مرکز اطلاع رسانی فرماندهی انتظامی تهران بزرگ، واحدهای انتظامی فرماندهی تهران بزرگ به جهت پشتیبانی از عوامل شهرداری تهران در محله خلازیر واقع در منطقه ۱۹ تهران حاضر شده بودند.

جلال ملکی سخنگوی سازمان آتش‌نشانی شهر تهران با اشاره به ادامه دار بودن مراحل آواربرداری از پیداشدن سومین پیکر خبر داد.

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی تقریبا پس از ۱۲ ساعت از وقوع حادثه از پیدا شدن چهارمین پیکر در حادثه ریزش ساختمان در جنوب تهران خبر داد.

یک روز پس از وقوع حادثه و در ادامه عملیات آواربرداری پیکر نفر پنجم هم پیدا شده است.

بر اساس آمار اعلام شده این حادثه ۵ فوتی داشته که دو نفر از آنها، از ماموران نیروی انتظامی بوده‌اند.

در این حادثه علاوه بر افرادی که زیر آوار مانده‌اند، تعدادی هم دچار آسیب‌دیدگی شده‌اند.

در این زمینه محمد اسماعیل توکلی؛ رئیس اورژانس تهران اعلام کرده است: در این حادثه ۱۱ نفر مصدوم شدند که از این تعداد ۸ نفر به بیمارستان اعزام و ۳ نفر در محل درمان شدند.

 

جلال ملکی صبح روز دوشنبه (یک روز پس از حادثه) در توضیح آخرین وضعیت آواربرداری از ریزش چند ساختمان غیرمجاز در شهرک احمدیه، خلازیر در منطقه ۱۹ گفت: از عصر روز گذشته تا ساعات پایانی شب، با تلاش همکاران در نهایت دو نفر از افرادی که زیر آوار محبوس شده بودند، نجات یافتند و متأسفانه۵ نفر نیز در این حادثه زیر آوار جان خود را از دست دادند.

با وقوع این حادثه یکی از موضوعات مطرح شده در فضای رسانه‌ای برخورد با خاطیان این پروژه‌ها بوده است. در همین زمینه با رسانه‌ای شدن ریزش ساختمان در منطقه ۱۹ دادستانی به موضوع ورود کرد اما  پیگیری‌های خبرنگار تسنیم از شهرداری منطقه ۱۹ نیز حکایت از آن دارد که هنوز فرد یا افرادی در ارتباط با این حادثه، دستگیر و بازداشت نشده‌اند اما احتمال بازداشت برخی از عوامل ساخت غیرایمن و غیرقانونی این ساختمان‌ها که روز گذشته ریزش کردند، وجود دارد.

فرو ریختن ساختمان خلازیر تهران حوادث تهران تخریب ساختمان اخبار تهرانفرو ریختن ساختمان خلازیر تهران حوادث تهران تخریب ساختمان اخبار تهرانفرو ریختن ساختمان خلازیر تهران حوادث تهران تخریب ساختمان اخبار تهران

 

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ