چرا زندان رجایی شهر تخلیه شد

0

دو روز پیش و پس از آنکه برخی نگرانی‌ها درمورد انتقال از پیش اعلام نشده برخی زندانیان از زندان رجایی شهر کرج مطرح شد، قوه قضائیه خبر داد که در راستای اجرای مصوبات سفر استانی رئیس قوه قضائیه به استان البرز در تاریخ ۱۷ فروردین، مقدمات تعطیلی زندان رجائی شهر در حال انجام است.

چرا زندان رجایی شهر تخلیه شد

مرکز رسانه قوه قضائیه نوشته که رئیس دستگاه قضا در سفر خود تاکید کرده که «زندان رجایی‌شهر در یکی از بهترین نقاط کرج قرار دارد و در داخل شهر کرج است و باید هرچه زودتر تعطیل و به خارج شهر منتقل شود و محل فعلی آن، از وضعیت زندان بودن خارج شود و اقدامات متعاقب بعدی در قبال آن صورت گیرد.»

زندان رجایی شهر

زندان رجایی شهر به کجا منتقل شد

قوه قضائیه رسما اعلام کرده که تا روز سه‌شنبه (۱۰ تیر) حدود نیمی از زندان تخلیه شده بود و تا امروز (شنبه، ۱۴ مرداد) تمامی زندانیان ندامتگاه رجائی‌شهر به ندامتگاه قزلحصار منتقل شدند و این زندان تعطیل شد.

با انتقال زندانیان از رجائی شهر، مرحله بعد جهت انتقال کامل زندان، پیگیر‌ی‌ها و اقدامات از سوی سازمان زندان‌‎ها جهت حصول توافق نهایی با استانداری البرز در حال انجام است. گفته شده که یکی از تاکیدات رئیس قوه قضائیه در دوره تحول و تعالی دستگاه قضا، انتقال زندان‌‌ها از مراکز شهر‌ها به حاشیه و بیرون از محیط شهری است.

بر اساس اعلام قوه قضائیه، یکی دیگر از زندان‌های در حال تخلیه، زندان مرکزی مشهد است که رئیس قوه قضائیه در جریان سفر به استان خراسان رضوی در سال ۱۴۰۰ از این زندان بازدید کرد و دستور داد تا روند انتقال آن به خارج از شهر انجام شود.

آنطور که دستگاه قضایی می‌گوید، اجرای برنامه انتقال زندان‌ها به منظور رفاه حال و آسایش شهروندان و دور بودن محیط زندان از فضای جامعه است که مقدمات ابتدایی آن برای برخی از زندان‌‌ها از قبیل زندان‎های مرکزی شهرستان‎های مشهد، زنجان، تبریز، کرمانشاه، یزد، بیجار در استان کردستان فراهم شده است.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ