ونیز انزلی کجاست +عکس

0

ونیز انزلی می دانید کجاست؛ این خونه‌های زیبا که در واقع نمای پشت شنبه بازار قدیمی شهر انزلی در استان گیلان هستند هر کدومشون با یک رنگ و در کنار آب جلوه بسیار زیبایی به منطقه داده‌اند

از این رود میتونین سوار قایق بشید و به سمت مرداب نیلوفر های آبی برید. از نزدیک خیلی قشنگتره و همچنین انقدر این دیوارهای رنگی و قایق سوارای مهربون با زبان و لهجه قشنگشون با مهربونی باهات صحبت میکنن که کلی لذت میبری

ونیز انزلی کجاست

اینجا نه جزیره بورانوی ایتالیاست؛ همان دهکده معروف با خانه های پاستیلی اش که مثل ونیز دورتادور در محاصره آب است؛ نه خانه های رنگی حاشیه کیپ تاون آفریقای جنوبی! نه چارلستون کارولینای جنوبی است که برای راحت پیداشدن اقامتگاه برای دریانوردان، خانه ها رنگی شده باشند و نه روکلای لهستان با معماری خاص و رنگی خانه هایش! اینجا ایران خودمان است!

دقیق تر که بخواهیم آدرس بدهیم باید با ما بیایید به بندرانزلی، نگین گردشگری گیلان. شهری ساحلی با بندری بزرگ که عنوان اولین و بزرگ ترین بندر ایران در سواحل جنوبی دریای خزر بر پیشانی اش می درخشد؛ اینجا انزلی است و این ساختمان های رنگی رو به آب، ابتکار جالب شورای شهر انزلی است برای زیباتر شدن فضایی که سال های سال چهره ای خاکستری داشت؛ جایی شبیه حلبی آباد که حالا به جادوی رنگ ها، همین آبی ها، قرمزها، سبزها و زردها جان گرفته و به یکی از جاذبه های جدید گردشگری در این شهر شمالی تبدیل شده است.

ونیز ایران منطقه آزاد انزلی ساحل انزلی اخبار بندر انزلی

ونیز انزلی زیباست

انزلی جاذبه و دیدنی کم ندارد؛ جاذبه هایی که هرکدام می توانند انگیزه یک سفر شوند و پای گردشگران داخلی و خارجی را به شهری برسانند که خیلی ها به آن لقب اروپای کوچک داده اند؛ شهری پرباران که به خاطر موقعیت بندرگاهی اش با این لقب شناخته می شود؛ خیلی ها این بندر توریستی را که در فاصله ۴۰کیلومتری رشت قرار گرفته با عنوان دروازه اروپا هم می شناسند؛ چراکه از گذشته تا امروز، نقش مهمی در ارتباطات تجاری بین ایران و اروپا داشته.

انزلی با بسیاری از دیدنی ها سال هاست پذیرای کرور کرور گردشگری است که به عشق دیدن تالاب زیبای انزلی پناهگاه حیات وحش سرخانکل، موج شکن و شهرک دهکده ساحلی بندرانزلی پا به این شهر می گذارند و مهمان دومین شهر پرجمعیت استان گیلان می شوند.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ