دلایل ورود بورس به فاز استراحت/ بازار جهت خود را از نیمه دوم مرداد پیدا می‌کند

0

جواد عبادی در گفت‌وگو با  خبرگزاری فارس، با اشاره به استراحت دو روزه شاخص در این هفته اظهار داشت: بازار طی این دو روز منفی نبوده بلکه راکد است.

وی با اشاره به اینکه نمی‌توان بازار را منفی دانست افزود: در روزهای قبل حجم معاملات بسیار بالا بود و در این دو روز از این حجم کاسته شده است.

مدیرعامل کارگزاری مهر اقتصاد ایرانیان با بیان اینکه ماه رمضان و این ایام یکی از دلایل ورود بازار به فاز استراحت است گفت: بسته ماندن چند شرکت بزرگ از جمله پالایشگاه‌ها و انتظار برای ارائه گزارش سه ماهه برخی شرکتها از دیگر دلایل به شمار می‌رود.

عبادی با اشاره به اینکه پس از اتمام فصل مجامع و ارائه گزارش آنان بازار به رونق باز خواهد گشت، گفت: از نیمه دوم مرداد ماه که ماه مبارک رمضان نیز به پایان می‌رسد بازار جهت خود را پیدا می‌کند.

وی تأکید کرد: بازار روند طبیعی خود را طی می‌کند چرا که ظرف مدت کوتاهی ۱۰ هزار واحد رشد را تجربه کرده و این روند کاهشی کاملاً طبیعی است.

این کارشناس بازار سرمایه با بیان اینکه تحلیل‌گران نیز پیش‌بینی می‌کردند که شاخص روی ۵۵ هزار واحد از خود مقاومت نشان دهد گفت: در نیمه دوم مرداد ماه بازار ضمن پیدا کردن جهت خود به رونق باز خواهد گشت.

به گزارش فارس، محمودرضا خواجه نصیری، مدیر نظارت بر بورس‌ها و بازارهای سازمان بورس اوراق بهادار معتقد است بعد از طی شدن روزهای پر شتاب در بازار، کاهش قیمت و پایین آمدن شاخص امری طبیعی است.

وی همچنین با بیان اینکه افت‌وخیز شاخص‌ها امری طبیعی و در مسیر تعادل بخشی به بازار است به سهامداران توصیه کرد تا در تحلیل‌هایشان واقع نگر باشند و اطلاعات دقیق را پایه و ملاک قرار دهند.

وی درباره عوامل اثر گذار در کاهش شاخص در چند روز اخیر، گفته بود: در چند هفته گذشته افزایش شاخص منجر به بهبود انتظارات در سرمایه گذاران و ورود نقدینگی به صورت گسترده شد که هر دوی این عوامل همدیگر را متأثر می‌کردند اما روندهای مثبت پی در پی برای ایجاد کارکرد بیشتر برای مدتی کاهش پیدا می‌کنند تا فضای خوش بینی را به فضای واقع بینی تغییر بدهند.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ