سوسیس و رب گوجه‌فرنگی: ترکیبی در بهشت آشپزی

0

اگر طعم سوسیس ربی را چشیده باشید، می‌دانید که این غذای ساده به حدی خوشمزه است که گاهی حتی حاضر نمی‌شوید آن را با هیچ غذای دیگری عوض کنید. مهم نیست اسم آن را چه می‌گذارید، سوسیس ربی، سوسیس بندری یا ترکیب سوسیس سرخ شده با رب گوجه فرنگی؛ به هر حال این غذا هر چه که هست یکی از ساده‌ترین و لذیذترین غذاها است که خوردن آن به خصوص در پیک نیک و دورهمی بسیار لذت بخش است. اما روش درست کردن این غذای بهشتی و خوشمزه با سوسیس و رب گوجه فرنگی چگونه است؟ در این مقاله می‌توانید با طرز تهیه سوسیس ربی خانگی آشنا شوید.

مواد لازم برای تهیه سوسیس ربی

سوسیس: ۱۰ عدد

نمک و فلفل سیاه: به مقدار لازم

رب گوجه فرنگی: ۲ قاشق غذاخوری

مراحل طرز تهیه سوسیس ربی خانگی

اگر در فکر درست کردن یک غذای ساده و فوق‌العاده خوشمزه هستید، پیشنهاد ما سوسیس ربی است. برای تهیه این غذا تنها به چند عدد سوسیس و مقداری رب گوجه فرنگی نیاز دارید. به خاطر داشته باشید که برای تهیه این غذا حتما از سوسیس و رب گوجه باکیفیت استفاده کنید. برای مشاهده تخفیف‌های ویژه برای خرید رب گوجه فرنگی می‌توانید روی لینک مورد نظر کلیک کنید.

در ادامه می‌توانید با مراحل طرز تهیه سوسیس ربی خانگی به روشی ساده آشنا شوید.

مرحله اول؛ سوسیس‌ها را خرد کنید

در اولین مرحله از طرز تهیه سوسیس ربی باید کاور دور سوسیس‌ها را جدا کنید و آن‌ها را به شکل دلخواه خرد کنید. برای تهیه این غذا می‌توانید سوسیس‌ها را به صورت ورقه‌ای یا به شکل خلالی درشت خرد کنید.

مرحله دوم؛ سوسیس‌ها را در روغن سرخ کنید

بعد از خرد کردن سوسیس باید مقداری روغن در ماهیتابه بریزید و سوسیس‌های خرد شده را در روغن سرخ کنید. ابتدا یک سمت سوسیس‌ها را سرخ کنید و بعد آن‌ها را برگردانید تا طرف دیگر آن‌ها نیز سرخ شود. در نهایت سوسیس‌های سرخ شده را از ماهیتابه خارج کنید و در یک ظرف بریزید.

مرحله سوم؛ رب گوجه فرنگی را در روغن سرخ کنید

در این مرحله از طرز تهیه سوسیس ربی خوشمزه باید رب گوجه فرنگی را داخل همان ماهیتابه‌ای که سوسیس‌ها را سرخ کردید، بریزید و برای چند دقیقه در روغن سرخ کنید. سرخ کردن رب گوجه فرنگی در روغن موجب از بین رفتن بوی خامی رب و خوشرنگ شدن غذای شما می‌شود.

مرحله چهارم؛ سوسیس ربی را آماده کنید

بعد از این که رب کاملا سرخ شد، می‌توانید سوسیس‌های سرخ شده را به آن اضافه کنید. مواد را به خوبی ترکیب کنید و کمی نمک و فلفل به آن اضافه کنید. بعد از چند دقیقه می‌توانید شعله گاز را خاموش کنید و غذا را در ظرف مورد نظر بریزید. پیشنهاد می‌شود سوسیس ربی را همراه با نان داغ و تازه میل کنید و از طعم آن لذت ببرید.

با نکات و فوت و فن‌های طرز تهیه سوسیس ربی آشنا شوید

برای تهیه سوسیس ربی حتما از سوسیس باکیفیت که درصد گوشت و مرغ بالایی دارد استفاده کنید.

هر چند سوسیس عطر و طعم زیادی دارد، اما در صورت تمایل می‌توانید مقداری ادویه کاری و فلفل سبز خرد شده نیز سوسیس ربی اضافه کنید تا طعم آن لذیذتر شود.

اگر دوست دارید سوسیس ربی شما خوشمزه‌تر شود، می‌توانید یک عدد پیاز را به صورت خلالی خرد کنید و در روغن سرخ کنید و به این غذا اضافه کنید.

می‌توانید در کنار سوسیس و رب مقداری سس کچاپ به این غذا اضافه کنید تا عطر و طعم آن لذیذتر شود.

پیشنهاد می‌شود این غذای خوشمزه با سوسیس و رب گوجه فرنگی را کمی تندتر از حالت معمول تهیه کنید و یا کمی سس تند به آن اضافه کنید تا خوشمزه‌تر شود.

طرز تهیه سوسیس ربی بسیار شبیه به سوسیس بندری است، اما معمولا در این غذا از پیاز سرخ شده استفاده نمی‌شود. در صورتی که مقداری پیاز سرخ شده و یا در صورت تمایل کمی سیب زمینی سرخ شده به آن اضافه کنید، این غذا تبدیل به «سوسیس بندری معروف» می‌شود.

اگر دوست ندارید برای تهیه سوسیس ربی از سوسیس‌های آماده استفاده کنید، می‌توانید خودتان در خانه سوسیس درست کنید و این غذا را با سوسیس و رب خانگی تهیه کنید.

پیشنهاد می‌شود سوسیس ربی را به صورت ساندویچی و همراه با مقداری گوجه فرنگی تازه، خیارشور، پیاز خرد شده و ترشی لیته یا بندری تند میل کنید.

اضافه کردن مقداری پودر پیاز، پودر سیر و کمی پاپریکا به سوسیس ربی می‌تواند مزه این غذا را به طرز شگفت‌انگیزی لذیذتر کند.

برای تهیه سوسیس ربی به هیچ عنوان سوسیس را بیش از حد سرخ نکنید، این کار موجب لاستیکی شدن سوسیس می‌شود و زمانی که سوسیس لاستیکی شود، ادویه‌ها و رب به آن نفوذ نمی‌کنند و غذای شما بی‌مزه می‌شود. برای درست کردن این غذا سوسیس‌ها را تنها برای چند دقیقه در روغن سرخ کنید تا کمی پخته شوند.

 

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ