سریال آوای باران چند قسمت است

0

تعداد قسمتهای سریال آوای باران

سریال آوای باران چند قسمت است

سریال آوای باران یک مجموعۀ تلویزیونی ایرانی به کارگردانی حسین سهیلی‌زاده است که در سال ۱۳۹۲ در ۴۰ قسمت ۵۰ دقیقه‌ای از شبکه سه سیما پخش شده‌است. خواننده تیتراژ پایانی این سریال احسان خواجه امیری می باشد.

پخش اولین قسمت آوای باران از شنبه ۱۶ آذرماه ۱۳۹۲ آغاز شد و داستان های آن در دو فاز زمانی دهه ۷۰ و زمان حاضر روایت می شود.

سریال “آوای باران” همچنین از بازیگرانی بهره می برد که هریک در حوزه تلویزیون و بعضا سینما چهره هستند و همین گذشته از کیفیت بازی و توانمندی اجرایی شان تاثیر زیادی بر جلب توجه بیننده دارد. یکی دیگر از ویژگی های این سریال که البته بیشتر به کارگردان و هوشمندی اش در انتخاب بازیگران بر می گردد. حضور آنان در قالب نقش ها و ایفای کاراکترهایی است که تا حد زیادی از نقش های قبلی شان فاصله داشته است و این حضور می تواند نوعی فاصله گرفتن آن ها از کلیشه هایی باشد که یا پیش از این به دام آن گرفتار آمده اند یا آفت این کلیشه شدن را نزدیک دانسته‌اند.

سریال آوای باران اخبار فیلم و سریال

محمد هاشمی – تهیه‌کننده سریال «آوای باران» گفت: محور اصلی این قصه داستان دختری به نام باران است که در بچگی در خانواده ثروتمندی به دنیا آمده است اما چرخ روزگار این دختر را به روزگاری می‌کشاند که به باند گداها وارد می‌شود و یکسری مسائل بر سرش می‌آید.

این تهیه‌کننده در ادامه به بخش‌هایی از این سریال که به موضوع سقوط هواپیمای ایرباس ایران در سال ۱۳۶۷ برمی‌گردد، اشاره کرد و گفت:‌ در این بخش مادر باران شهید می‌شود. این بخش به شدت برای ما حائز اهمیت است و شاید رسالت اصلی داستان همین باشد که خیلی هنرمندانه و ریزبینانه این اتفاق افتاده است. به قول تلویزیونی‌ها خیلی گل درشت نیست و نشان می‌دهد فقدان مادری که در این جنایت به شهادت می‌رسد چگونه کشتی زندگی یک پدر و دختر ایرانی را متلاطم می‌سازد.

حضور در کشور ترکیه و شهرک سینمایی بیکوز از دیگر مباحثی بود کخ تهیه‌کننده آوای باران به آن اشاره کرد و گفت: ما حدود یک ماه در ترکیه ضبط را پیگیری کردیم و جزو تنها گروه‌های ایرانی بودیم که فیلمنامه را ارائه دادیم و پس از خواندن، مجوز‌های لازم را نیز به آن‌ها دادیم و طبق استانداردهای بین‌المللی در آنجا پیش رفتیم.

حدود ۹ قسمت از این مجموعه در دهه ۷۰ می‌گذرد.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ