سمیرا سبزیان چگونه همسرش را کشت

0

سمیرا سبزیان چگونه همسرش را کشت

پانزدهم دی ماه ۱۳۹۳ مرد جوانی به نام نیما در خانه اش در سرآسیاب کرج به طرز مشکوکی جان سپرد. بعد از کالبد شکافی این مرد ۲۵ ساله خبر یک جنایت خانوادگی را می داد. در ادامه تحقیقات پلیس شواهد نشان می داد این مرد بعد از نوشیدن مشروب دست ساز جان سپرده است. پلیس به تحقیق از همسر این زن پرداخت و به اختلاف های خانوادگی انها پی برد. وقتی پلیس در بررسی پیامک های همسر قربانی به نام سمیرا ۱۹ ساله به ارتباط پنهانی وی با چند مرد غریبه پی بردند زن جوان به اتهام قتل همسرش بازداشت شد. این زن به کشتن همسرش با همدستی خواهر ۱۴ ساله اش به نام سارا سبزیان اعتراف کرد.

روابط عمومی دادگستری کل استان تهران در پی اجرای حکم قصاص نفس محکوم‌علیها «سمیرا سبزیان» اطلاعیه‌ای صادر کرد.

متن این اطلاعیه به شرح زیر است:

در پی خبرسازی‌ها و شایعه‌پراکنی‌های رسانه‌های معاند در مورد محکوم‌علی‌ها «سمیرا سبزیان» اعلام می‌گردد، نام‌برده به جهت ارتکاب قتل عمد همسر خویش از طریق خوراندن «لیدوکائین» به جای نوشیدنی با صدور قرار مناسب بازداشت شد و در ادامه پس از انجام تحقیقات فنی- قضایی ارتکاب بزه قتل عمد از سوی نامبرد محرز و پس از طی فرایند‌های قانونی و قضایی لازم در دادگاه کیفری یک استان تهران به اتهام قتل عمد، به قصاص نفس محکوم شد.

پس از طی تشریفات قانونی و قطعیت حکم صادره، اقدامات لازم جهت اخذ رضایت از اولیای دم در دستور کار قرار گرفت و در همین راستا جلسات متعددی به‌منظور مصالحه با حضور مسئولان قضایی از جمله دادستان شهرستان ملارد برگزار شد و اجرای حکم به جهت تلاش برای اخذ رضایت اولیای دم به تعویق افتاد.

سحرگاه روز جاری نیز هیئتی از سوی شورای حل اختلاف استان تهران به‌منظور تلاش برای اخذ رضایت اولیای دم در زندان حاضر شده بود؛ اما در نهایت به جهت اصرار اولیای دم بر اجرای حکم و عدم مصالحه میان طرفین علی‌رغم تلاش‌های صورت‌گرفته از سوی هیات اعزامی شورای حل اختلاف استان تهران، حکم صادره به مرحله اجرا درآمد.

لیدوکائین قتل شوهر سمیرا سبزیان

سمیرا سبزیان چرا شوهرش را کشت

روز ۱۵ دی ماه سال ۹۳ جسد مرد جوانی در یکی از خیابان های سرآسیاب ملارد کشف شد. شواهد نشان می داد این مرد در محل دیگری فوت و جسدش به آنجا منتقل شده است. در جریان تحقیقات معلوم شد که مقتول با همسرش به نام سمیرا اختلاف داشته و ممکن است همین اختلافات منجر به قتل او شده باشد.

وقتی همسر۱۹ ساله وی تحت بازجویی قرار گرفت ابتدا دست داشتن در قتل شوهرش را انکار کرد اما در ادامه اعتراف کرد که با همدستی خواهر ۱۴ ساله اش و پسری جوان به شوهرش آبمیوه مسموم خورانده و او را به قتل رسانده اند. به این ترتیب خواهر وی و پسر غریبه بازداشت شدند و به همدستی در این جنایت اعتراف کردند.

در این شرایط بود که ۳ متهم در شعبه چهارم دادگاه کیفری یک استان تهران محاکمه شدند. در این جلسه متهمان قتل را به گردن یکدیگر می‌انداختند. زن جوان گفت خواهر ۱۴ ساله اش از شوهر او دل خوشی نداشته و نقشه قتل کشیده است. آنطور که او گفت آنها با خوراندن آبمیوه مسموم او را به قتل رسانده و جسد را در خیابان رها کرده اند.

با وجود این اظهارات دختر ۱۴ ساله روایت دیگری را بازگو کرد و گفت که خواهرش با جوان غریبه در ارتباط بوده و برای برداشت شوهرش از سر راه او را به قتل رسانده است. این متهم همچنین گفت که خواهرش او را مجبور کرده که آبمیوه مسموم را به شوهرش تعارف کند. در جلسه محاکمه پسر جوان نیز در دفاع از خودش حرفهای این ۲ خواهر را منکر شد و گفت من هیچ رابطه ای با آنها نداشتم. قضات دادگاه بعد از بررسی محتویات پرونده زن جوان را به اتهام قتل شوهرش به قصاص محکوم کردند و خواهرش و جوان غریبه نیز به حبس محکوم شدند.

دادگاه سمیرا سبزیان در آبان ۱۳۹۵

پانزدهم دی ماه سال ۹۳ مرد جوانی به نام نیما در خانه اش در سرآسیاب کرج به طرز مشکوکی جان سپرد. بعد از کالبد شکافی این مرد ۲۵ ساله خبر یک جنایت خانوادگی را می داد. در ادامه تحقیقات پلیس شواهد نشان می داد این مرد بعد از نوشیدن مشروب دست ساز جان سپرده است. پلیس به تحقیق از همسر این زن پرداخت و به اختلاف های خانوادگی انها پی برد. وقتی پلیس در بررسی پیامک های همسر قربانی به نام سمیرا ۱۹ ساله به ارتباط پنهانی وی با چند مرد غریبه پی بردند زن جوان به اتهام قتل همسرش بازداشت شد. این زن به کشتن همسرش با همدستی خواهر ۱۴ ساله اش به نام سارا سبزیان اعتراف کرد.

دو خواهر در حالی پای میز محاکمه ایستادند که عامل اصلی این جنایت را مرد ۲۵ ساله ای به نام علی معرفی کردند و گفتند علی به خاطر علاقه ای که به سمیرا داشت آنها را وادار به قتل نیما کرده بود. با این ادعا قضات دادگاه دستور دادند تا پیامک های رد و بدل شده بین  دو خواهر و علی بررسی شود.

به این ترتیب  سه متهم دیروز برای دومین بار در شعبه چهارم دادگاه کیفری یک استان تهران به ریاست اصغر عبدالهی و با حضور دو مستشار پای میز محاکمه ایستادند.

در این جلسه پدر مقتول که قیم دو نوه اش که حالا ۸ و ۴ سال دارند هست برای عاملان این جنایت قصاص خواست. مادر قربانی گفت: نوه بزرگم گفته است که مادر و خاله اش او را به اتاق خواب برده اند و به زور یک لیوان آبمیوه را به پدرش خورانده اند. من و همسرم به هیچ قیمتی از قصاص گذشت نمی کنیم .

سپس سمیرا در جایگاه ویژه ایستاد و گفت: همسرم و خواهرم رابطه خوبی با هم نداشتند. یک روز سارا به خانه مان آمد و با او شرط بست. سارا  به نیما گفت: پسری به نام علی یک مشروب دست ساز به او داده که اگر نیما آن را بخورد در عوض یک تبلت به او می دهد. نیما قبول کرد و روز بعد سارا به داروخانه رفت و موادی خرید که خودش آن را با مشروب دست ساز مخلوط کرد. وقتی علت کارش را پرسیدم گفت علی دستور العمل ساخت  نوشیدنی مرگبار را به او  داده و از او خواسته است تا ان را به نیما بدهد. وقتی مخالفت کردم خواهرم گفت علی او را تهدید کرده که اگر این کار را نکنیم ما را می کشد. او ادعا کرد علی قبلا هم دو نفر را کشته است. من به خاطر تهدید های خواهرم ناچار شدم مقاومت نکنم. وقتی سارا نوشیدنی را به نیما داد شوهرم دچار تشنج شد و جان سپرد ولی من در این ماجرا دستی نداشتم.

سپس قاضی دادگاه گفت : در بررسی پیامک های رد و بدل شده از گوشی موبایل علی هیچ پیامکی مبنی بر دستور العمل ساخت یک نوشیدنی مرگبار پیدا نشده است چه دفاعی داری ؟ که سمیرا سکوت کرد.

سپس سارا که حالا ۱۶ ساله است و در کانون اصلاح و تربیت نگهداری می شود پشت تریبون دفاع ایستاد و گفت: خواهرم و علی با هم رابطه دوستانه داشتند. خواهرم از من خواست تا به دروغ به نیما بگویم یک مشروب دست ساز همراه خودم آورده ام. سمیرا خودش  از داروخانه خرید کرد و  مرا مجبور کرد تا مواد مرگبار را با هم مخلوط کنیم و نوشیدنی مرگبار بسازیم. هنگامی که نیما می خواست نوشیدنی را بخورد من سعی کردم او را منصرف کنم که نشد.

سپس قاضی دادگاه به پیامکی که سارا به خواهرش ارسال کرده و به او گفته بود قصد دارد با خوردن نوشیدنی مرگبار خودش را بکشد اشاره کرد و گفت: ترکیب نوشیدنی مرگبار را از کجا به دست آورده بودی که پاسخ داد: چهار سال قبل سمیرا به خاطر اختلافاتی که با شوهرش داشت با خوردن همین نوشیدنی دست به خودکشی زده بود اما زنده ماند. من ترکیب مواد مرگبار را می دانستم و علی در این باره حرفی به من نزده بود.

این دختر نوجوان که در تشریح جزییات ماجرا می لرزید و اشک می ریخت گفت: در آن موقع بچه بودم و نمی دانستم مجازات قتل قصاص است.

سپس علی به اتهام معاونت در قتل روبه روی قضات ایستاد و گفت: باور کنید من هیچ دخالتی در این جنایت نداشتم و نمی دانم چرا دو خواهر پای مرا به این پرونده کشاندند. من فقط چند ماه پیامکی با سارا در ارتباط بودم. اما چون تعادل روحی نداشت رابطه ام را با او تمام کردم. تا اینکه یک روز سارا به به همراه خواهر بزرگش به مغازه ام آمد و حرف های عجیبی زد. سارا می گفت سمیرا قبلا عاشق پسری بوده که به من شبیه است. او از من خواست تا با سمیرا رابطه دوستانه داشته باشم اما من  قبول نکردم.

در پایان جلسه دادگاه هیات قضایی وارد شور شد و با توجه به مدرک های موجود در پرونده سمیرا را به قصاص و سارا را طبق ماده ۹۱ قانون مجازات اسلامی جدید که امتیازی ویژه برای محکومان زیر ۱۸ سال قائل شده است از قصاص معاف و وی را به ۵ سال نگهداری در کانون اصلاح و تربیت و پرداخت نصف دیه به خاطر مشارکت در قتل محکوم کرد. علی نیز از دست داشتن در این ماجرا تبرئه شد.

این حکم در دیوان عالی کشور مهر تایید خورد و قطعی شده بود که با گذشت سه سال از این ماجرا سارا نامه ای به قضات دادگاه نوشت و درخواست اعسار را مطرح کرد.

دختر ۱۷ ساله دیروز در شعبه چهارم دادگاه کیفری یک استان تهران مقابل قاضی اصغر عبداللهی و یک مستشار حاضر شد و در حالی که اشک می ریخت گفت: خواهرم در یک قدمی چوبه دار قرار دارد و قرار است به زودی اعدام شود. من نوجوانم و توان پرداخت نصف دیه را ندارم. به همین خاطر تقاضا دارم با تقسیط دیه موافقت کنید. اگر از کانون اصلاح و تربیت آزاد شوم کار می کنم و قسطی دیه را به اولیای دم می پردازم.

در این میان پدر نیما برخاست و گفت: پدر این دختر در خرم آباد املاک زیادی دارد که می تواند آنها را بفروشد .اما سارا با دروغگویی می خواهد دادگاه را فریب دهد تا زودتر از زندان آزاد شود.

با طرح این ادعا از سوی اولیای دم هیات قضایی پرونده را با نیابت قضایی به دادگستری خرم آباد فرستاد تا درباره وضعیت مالی پدر دختر نوجوان تحقیق شود. با تکیمل تحقیقات در این زمینه قضات درباره درخواست اعسار سارا اظهار نظر می کنند.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ