بهترین روغن برای رشد مو؛ جادویی از دل طبیعت

0

خواص روغن آرگان بهترین روغن برای رشد مو

در عصر حاضر، محصولات زیادی در بازار وجود دارد که ادعا می‌‌کنند یک اکسیر جادویی در مراقبت از مو هستند؛ اما دانستن این‌که کدام یک ارزش پول شما را دارند می‌‌تواند سخت باشد. با این حال یکی از محصولاتی که امتحان خود را پس داده، روغن مو است. روغن مو هزاران سال است که از مصر باستان تا دوران مدرن برای کمک به تغذیه و محافظت از موها استفاده می‌‌شود. در سال‌های اخیر، دوباره محبوبیت روغن‌های مو افزایش یافته است زیرا مردم بیشتر از فواید آن آگاه شده‌اند.

اگر شما هم در گروه افرادی هستید که برای رفع مشکلات موهایتان به دنبال راه حل طبیعی هستید، پیشنهاد می‌‌کنیم روغن‌تراپی را حتما امتحان کنید. ماساژ پوست سر، با استفاده از روغن مناسب برای نوع موی شما روی مو و پوست سر، فواید موثری در تحریک رشد مو دارد. در واقع این کار با تحریک فعالیت فولیکولی و محافظت از مو در برابر شکستگی و آسیب، از رشد موی سالم حمایت می‌‌کند؛ مثلا روغن بادام، رزماری، کرچک یا نارگیل یا آرگان.
روغن آرگان یکی از بهترین روغن ها برای رشد مو و همچنین زیبایی و پرپشتی موهای شماست. اما راز این‌که روغن‌های گیاهی بتوانند در رشد مو واقعا اثربخش و بدون هیچ‌گونه عوارض جانبی باشند این است که حتما روغن اصل و خالص استفاده کنید. برند ونتی پیو با ارائه روغن آرگان با بالاترین درجه خلوص، بیشترین تاثیر را در تقویت، تغذیه و رشد موها دارد و شما می‌توانید برای اطلاع از قیمت روغن آرگان و خرید راحت و مطمئن آن می‌‌توانید به صفحه این محصول در وبسایت ونتی پیو مراجعه کنید. حال اگر سوال شما هم این است که از بین این همه تنوع، بهترین روغن برای رشد مو چیست؛ این مقاله به بررسی ۷ مورد از بهترین روغن‌های مو و این‌که چگونه می‌‌توانند به طور بالقوه رشد موها و تراکم مو را افزایش دهند، می‌‌پردازد.

بهترین روغن برای رشد مو؛ ۷ اکسیر جادویی طبیعی

خواص روغن آرگان بهترین روغن برای رشد مو

از آلودگی گرفته تا رطوبت، عوامل زیادی وجود دارد که به موهای زیبای شما آسیب می‌‌رساند. ما می‌‌دانیم که مراقبت از موها در یک برنامه پرتنش ممکن است دشوار باشد؛ اما خبر خوب این است که روغن‌های گیاهی موثری برای رشد مو وجود دارند. برای این‌که موهایتان قوی، سالم و براق باشد نیاز به تغذیه مناسبی دارد که روغن‌های گیاهی برای همین منظور به کمک شما می‌آیند. برخی از انواع روغن های گیاهی برای تقویت مو که موجب رشد بهتر و بیشتر موها می‌شوند و اکثرا برای انواع موها عالی هستند، عبارتند از:

۱. روغن نارگیل

یک روغن خوب و فوق‌العاده موثر برای رشد مو، روغن نارگیل است که باعث افزایش رشد مو و جلوگیری از ریزش مو می‌‌شود. این روغن سرشار از ویتامین E و آنتی‌اکسیدان بوده و به حفظ سلامت پوست سر کمک می‌‌کند که برای جلوگیری از شوره و خشکی ضروری است. روغن نارگیل محافظت بیشتری از مو در برابر آسیب‌های ساینده و حرارتی روزانه، حملات شیمیایی و اثرات خشک‌کننده شامپوها ارائه می‌‌دهد. این روغن عالی را می‌توانید در برنامه روزانه یا هفتگی موهایتان قرار دهید.

۲. روغن بادام

ویتامین E و منیزیم موجود در روغن بادام رشد مو را تسهیل می‌‌کند. اگر موهایتان خیلی خشک است، می‌‌توانید روغن بادام خوراکی را نیز مصرف کنید. این روغن به آب‌بندی رطوبت کمک کرده و بنابراین از ریزش مو جلوگیری می‌‌کند.

۳. روغن آرگان

به نوعی می‌توان روغن آرگان را بهترین روغن برای رشد مو دانست، زیرا حداقل پردازش را پشت سر می‌‌گذارد که آن را به بهترین راه حل طبیعی برای مشکلات موهای شما تبدیل می‌‌کند. همچنین غنی از ویتامین E و آنتی‌اکسیدان است که به ترمیم و تقویت مواد مغذی مو کمک می‌‌کند. این روغن به‌ویژه برای افرادی که موهای خشک و وز دارند عالی است. همان‌طور که پیش‌تر اشاره کردیم، پیدا کردن یک روغن آرگان خوب و باکیفیت که اصل و با درجه خلوص بالا باشد، ممکن است یه معضل باشد. اما نگران نباشید؛ برند ایتالیایی ونتی پیو، بهترین روغن آرگان را از دانه‌های آرگان مراکشی استخراج و محصولات خود را در سراسر جهان عرضه کرده است که شما می‌توانید در ایران از این صفحه روغن آرگان ونتی پیو را تهیه کنید.

خواص روغن آرگان بهترین روغن برای رشد مو

۴. روغن کرچک

روغن کرچک حاوی مقادیر بالای آنتی‌اکسیدان‌ها و اسید ریسینولئیک است که خاصیت تقویت گردش خون دارد. اسید ریسینولئیک همچنین سلامت فولیکول‌های مو را افزایش می‌‌دهد که به نوبه خود باعث رشد مو می‌ شود.

۵. روغن اسطوخودوس

یک مطالعه منتشر شده در مجله تحقیقات سم شناسی نشان داد که روغن اسطوخودوس وقتی روی موش‌ها استفاده می‌‌شود رشد مو را تسهیل و آن‌ها را پرتر و ضخیم‌تر می‌کند. این روغن با افزایش تعداد فولیکول‌های مو و کاهش استرس، باعث رشد مجدد مو می‌شود که می‌تواند به انواع الگوی طاسی کمک کند. همچنین دارای خواص ضد میکروبی و ضد باکتریایی است که می‌‌تواند سلامت پوست سر را بهبود بخشد.

۶. روغن رزماری

رزماری یک گیاه شفابخش و یکی از بهترین روغن ها برای رشد مو است. در سال‌های اخیر، ادعاهایی مبنی بر این‌که این روغن ممکن است برای رشد مو عالی باشد، مطرح شده است. برخی معتقدند که حتی می‌‌تواند از ریزش مو جلوگیری کند و به عنوان شواهد تأیید کننده به سابقه استفاده از رزماری در شستشوی مو برای تقویت رشد مو در فرهنگ‌های مدیترانه‌ای اشاره می‌‌کنند. اگر می‌‌خواهید هم ضخامت مو و هم رشد مو را بهبود ببخشید، روغن رزماری به دلیل توانایی آن در بهبود تولید سلولی یک انتخاب عالی است.

طبق یک مطالعه منبع معتبر، روغن رزماری به خوبی ماینوکسیدیل که یک درمان رایج برای رشد مو است عمل می‌کند؛ اما با خارش کمتر پوست سر که به عنوان یک عارضه جانبی ماینوکسیدیل است.

۷. روغن نعناع فلفلی

روغن نعناع گردش خون را در ناحیه‌ای که روی آن اعمال می‌‌شود افزایش می‌‌دهد که ابتدا احساس سرما و سوزن سوزن شدن ایجاد می‌کند. این می‌‌تواند به رشد مو در مرحله آناژن (یا رشد) کمک کند. ثابت شده است که روغن نعناع تعداد فولیکول‌ها، عمق فولیکول‌ها و رشد کلی مو را افزایش می‌‌دهد.

نحوه استفاده از روغن برای رشد مو

خواص روغن آرگان بهترین روغن برای رشد مو

چند نکته در مورد نحوه استفاده از روغن برای رشد مو وجود دارد که عبارتند از:

  1. قبل از استفاده از هر روغنی روی پوست سر خود، موهای خود را با شامپو بشویید تا مطمئن شوید که عاری از آلودگی است.

۲. روغن را روی پوست سر خود بمالید و با نوک انگشتان، به صورت دورانی ماساژ دهید.

۳. اجازه دهید روغن به مدت ۳۰ دقیقه تا ۱ ساعت روی پوست بماند. سپس سر خود را با یک حوله گرم یا کلاه دوش بپوشانید روغن به عمق فولیکول‌ها در جایی که نیاز است، نفوذ کرده و رشد مو را تحریک کند.

۴. در پایان روغن را با آب ولرم و شامپوی ملایم بشویید.

ممکن است طی چند هفته پس از استفاده از روغن مو، نتایج رشد مو را مشاهده کنید؛ اما معمولا چندین ماه طول می‌کشد تا اثرات کامل استفاده از روغن مو را مشاهده کنید.

سخن پایانی

روغن‌های گیاهی به شما کمک می‌کنند تا سلامت موهای خود را بدون عوارض جانبی با قیمتی مقرون‌به‌صرفه بهبود بخشید. استفاده از آنها نیز آسان است و مخلوط کردن مقداری از آن با روغن حامل یا شامپو و استفاده منظم از آن روی پوست سر می‌‌تواند رشد، استحکام یا درخشندگی مو را افزایش دهد. اگر سوال یا تجربه‌ای در این زمینه دارید با ما در میان بگذارید.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ