توافقی در کار نیست آمریکا تحریم‌ها را لغو نخواهد کرد / جرم اصلی او تجاوز به عنف است

0

سانسور موضع قاطع وزیر علوم در روزنامه های مدعی اصلاح طلبی

روزنامه کیهان نوشت:روزنامه های مدعی اصلاح طلبی، تحلیل های باسمه ای خود را به جای گزارش جلسه رأی اعتماد مجلس به وزیر پیشنهادی علوم منتشر کردند.این روزنامه ها ترجیح دادند اظهارات صریح فرهادی وزیر پیشنهادی درباره مرزبندی با فتنه گران را کاملاً از متن اخبار و گزارش های خود حذف کنند!!روزنامه های اعتماد و شرق در رفتاری عجیب و به دور از اصول روزنامه نگاری و خبرنگاری، متن سخنان دکتر فرهادی در جلسه روز چهارشنبه مجلس را از شبه گزارش های خود حذف کردند. فرهادی در سخنانی صریح که به تیتر اول روزنامه کیهان و برخی دیگر از روزنامه ها تبدیل شد گفته بود «رهبری فصل الخطاب و فتنه خط قرمز ماست». خط قرمز فتنه همان موضوع روشنی بود که باعث رأی نیاوردن برخی گزینه های قبلی و استیضاح و برکناری فرجی دانا از وزارت علوم – با وجود اعتماد و حسن ظن قبلی مجلس به وی- شده بود. سخنان صریح فرهادی به عنوان یک چهره اصلاح طلب از تریبون مجلس، پاسخ کوتاه اما قاطعی بود بر اظهارات سست و لجوجانه علی مطهری که به خیال خود سوژه جالبی از رفتار متناقض نمایندگان اصولگرای مجلس در زمینه رأی دادن یا رأی ندادن به وزرای پیشنهادی پیدا کرده بود.

با این وصف اگر علی مطهری ناشی گری کرده و خود را انگشت نما کرده بود، روزنامه های زنجیره ای ترجیح دادند ضمن سانسور کامل موضع صریح وزیر پیشنهادی، نماینده انگشت نما را برجسته کرده و او را به تیتر خود تبدیل کنند و برای تشفی خاطر خود او را ستاره بنامند! اعتماد تیتر اول خود را نه به روحانی، نه به رأی اعتماد مجلس و نه به موضع صریح مردی که در جایگاه مدیریت وزارت علوم می نشست، بلکه به سخنان مطهری اختصاص داد و تیتر زد: «ستاره مجلس» و «مطهری رویه دوگانه بهارستان را به چالش کشید.» اعتماد همچنین به قلم زیبا کلام چپ بودن فرهادی را نشانه آلودگی وی به فتنه دانست و نتیجه گرفت که فرهادی با دیگران تفاوتی ندارد!

روزنامه زنجیره ای و شبه اصلاح طلب شرق نیز رفتاری مشابه روزنامه اعتماد از خود بروز داد؛ اظهارات دکتر فرهادی در جلسه رأی اعتماد مبنی بر اینکه فتنه را خط قرمز خود می داند از متن اخبار و گزارش های خود حذف کرد و به جای آن علی مطهری را که مدعی بود نگران خطراتی برای اصولگرایی است بزرگ نمایی کرد؛ حال آن که نه نمایندگان مجلس و نه فرهادی او را جدی نگرفتند. ۱۹۷ نماینده به فرهادی رأی اعتماد دادند و تنها ۲۸ نفر با او مخالفت کردند. براساس شواهد حتی برخی نمایندگان که پیش از این قصد داشتند همراه با مطهری فراکسیون دولتی تحت عنوان اعتدال یا صدای ملت تشکیل دهند، به او اعتنایی نکرده اند. با این وجود شرق در تیتر صفحه اول خود نوشت: «نطق مطهری بهارستان را میخکوب کرد»!

شرق در عین حال با اشاره به اخبار منتشره درباره احتمال تغییرات مدیریتی در وزارت علوم نوشت: فرهادی پس از استقرار در وزارت علوم گفت هر فردی تیم خودش را می چیند. اظهارات او در شرایطی است که پیش از این بحث هایی در رابطه بااستعفای معاونان وزارت علوم مطرح شده بود و همزمان شنیده ها حکایت از آن داشت که فرهادی نیز در صورت رأی اعتماد در مجلس تمایل به همکاری با معاونان کنونی وزارت علوم ندارد و سعی دارد نیروهای خود را در این وزارتخانه مستقر کند. به طوری که پیش از این پیرحسین کولیوند، یکی از مسئولان کنونی سازمان هلال احمر که گفته می شود در تمامی جلسات فرهادی با نمایندگان مجلس در کنار او حضور داشته است، عنوان کرده بود «تیم مدیریتی جدید وزارت علوم با بهره گیری از استادان برجسته، نخبگان دانشگاهی و مشارکت حداکثری اعضای هیأت علمی و با همفکری و تبادل آرا با نمایندگان تشکیل خواهد شد.»

شرق می افزاید: حال به نظر می رسد فرهادی عزم جدی ای برای تغییر معاونان وزارت علوم دارد. اما چه کسانی بیش از پیش در معرض تغییر در وزارت علوم قرار دارند؟ با توجه به رأی بالای فرهادی از مجلس و حمایت اصولگرایان بهارستان از او، به نظر می رسد مهم ترین تغییرات کسانی هستند که طی یک سال اخیر با برچسب های سیاسی مورد انتقاد مجلس قرار گرفتند؛ کسانی همچون جعفر میلی منفرد؛ معاون آموزشی و سعید سمنانیان، رئیس مرکز هیأت های امنای وزارت علوم که پیش از معرفی فرهادی به مجلس، از سمت خود استعفا داده بودند، اما محمد علی نجفی استعفای آنان را نپذیرفت. حالا باید منتظر ماند و دید که فرهادی پس از آغاز کار رسمی خود در روز شنبه، چه تغییراتی در ستاد اجرایی وزارت علوم ایجاد می کند؛ تغییراتی که هم به گفته خود «تیم خودش را بچیند» و هم با تغییر و تحولاتی، حاشیه امنیت بیشتری را برای خود در میان بهارستانی ها ایجاد کند.

روزنامه آفتاب یزد نیز هر چند بخشی از اظهارات صریح فرهادی در مجلس را منتشر کرد اما به سیاق دیگر روزنامه های تندرو مدعی اصلاح طلبی ترجیح داد عکس و «کنایه های مطهری» را عکس و تیتر صفحه اول خود کند.یادآور می شود روزنامه های زنجیره ای مدعی اصلاح طلبی در حالی که ۳۵ ایالت آمریکا به خاطر حوادث شهر فرگوسن و قتل شهروندان سیاه به کام آشوب فرو رفته و گزارش های آن سرتیتر خبرگزاری ها و رسانه های مهم جهان است»، پنج شنبه نیز به روال روزهای قبل ترجیح دادند هیچ تیتر و عکس و گزارشی از این رویداد مهم در صفحه اول خود نداشته باشند. روزنامه های شرق، اعتماد، آفتاب یزد، آرمان، فرهیختگان و شهروند از جمله این روزنامه ها بودند. فقط روز چهارشنبه اعلام شد که در آشوب های مورد اشاره ۴۰۰ نفر بازداشت شده اند.

سوابق علی مطهری بیوگرافی علی مطهری

توافقی در کار نیست آمریکا تحریم ها را لغو نخواهد کرد

کیهان آورده:عربستان دنبال کارشکنی علیه توافق ۵+۱ با ایران بود اما فرانسوی ها از آنها خواستند آرام باشند چون کنگره آمریکا توافقی را که به نفع ایران باشد نمی پذیرد.عودت گرانوت تحلیلگر کانال یک تلویزیون رژیم صهیونیستی از نقش مشترک اسرائیل و عربستان سعودی در اعمال فشار به کشورهای غربی و ممانعت از توافق با ایران خبر داده وی می گوید: «ایرانی ها در مذاکرات اعلام کردند از نیروگاه آب سنگین اراک چشم پوشی نمی کنند. اورانیوم غنی شده با درجه ۲۰درصد را تحویل نمی دهند و خواستار لغو فوری تحریم ها هستند.»وی افزود: «همزمان با مذاکرات وین وزیر امور خارجه عربستان برای گفتگو با جان کری و وزیر امور خارجه فرانسه عازم پاریس شد.»این کارشناس صهیونیست خاطر نشان کرد: «فیصل فرانسویها را تهدید کرد در صورت تایید توافقنامه، ریاض تمام قراردادهای خود با فرانسه را در زمینه خرید اسلحه لغو می کند.»

گرانوت اظهار داشت: «فرانسویها بین چکش همراهی با آمریکاییها و سندان روابط تجاری با عربستان قرار گرفتند. عملکرد عربستان دراین باره همانند اسرائیل است.»

این تحلیلگر صهیونیست گفت: «فرانسویها از سعودیها می خواهند آرامش خود را حفظ کنند چون هرگونه توافق میان ایران و آمریکا باید مورد تایید کنگره قرار گیرد. و کنگره توافقی را که به نفع ایران است نمی پذیرد.»«اوری نهاری» دیگر تحلیلگر مسائل سیاسی صهیونیست گفت: «کری هنگام عزیمت به وین گفت، اختلافات عمیقی دراین خصوص وجود دارد. ما خواستار تحقق توافق هستیم اما نه به هر قیمتی.»وی افزود: «وزرای خارجه آمریکا، فرانسه و روسیه تحقق توافق را امری سهل و نزدیک نمی بینند، و از اختلافات موجود سخن می گویند، که در مقدمه آنها مطالبات ایران برای لغو فوری تحریم هاست. در زمینه دستگاههای سانتریفیوژ و غنی سازی نیز اختلافاتی وجود دارد.»تحلیلگر صهیونیست افزود: «اظهارات دبیرکل آژانس بین المللی درخصوص اینکه ایران همه ابهامات در خصوص برنامه هسته ای خود را برطرف نکرده، به فشارهای عربستان و اسرائیل در خصوص عدم تحقق توافق، افزود: «بدین ترتیب نگرانی ها درخصوص اینکه اوباما و گروهش به دنبال تحقق توافق با ایران هستند، برطرف شد.»

همزمان پیتر جنکینز نماینده سابق انگلیس در آژانس ضمن تحلیلی در لوبلاک خاطر نشان کرد امتناع آمریکا از لغو تحریم ها، علت اصلی بن بست در مذاکرات وین بوده است.وی می نویسد: چه مشکلی به وجود آمد؟ چرا ایالات متحده و ایران نتوانستند در وین به توافق جامع دست پیدا کنند؟ مانع اصلی، عدم توانایی مذاکره کنندگان آمریکایی برای متقاعد کردن مقامات ایرانی درباره راضی کردن کنگره به لغو تحریم ها بوده است. البته مذاکره کنندگان آمریکایی پیشنهاد تعلیق تحریم ها را دادند. ولی مذاکره کنندگان ایرانی می گویند وعده چشم پوشی از تحریم ها کافی نیست. ایرانی ها استدلال می کنند و -نامعقول هم نمی گویند- که وعده چشم پوشی از تحریم ها می تواند از سوی جانشین باراک اوباما رد شود. آنها به خوبی آگاه هستند که بانک های اروپایی که برخی از آنها در سال های اخیر توسط ایالات متحده جریمه شده اند، بعید است که در دوره جانشین اوباما هم ریسک بیشتری برای تجارت با ایران انجام دهند. در مقابل شرکت های مالی و تجاری غیرآمریکایی احتمالا می دانند که شمشیر دموکلس کنگره بر بالای سرشان قرار دارد.

جرم اصلی او تجاوز به عنف است

روزنامه کیهان نوشت:یک ماه است رسانه های غربی و ضد نظام درباره شخصی به نام «ع» جنجال می کنند.دانا نوشت: با پیگیری اخبار این رسانه ها چنین تصور می شود که نامبرده یک وبلاگ نویس فعال در عرصه فضای مجازی و همچنین عکاس بوده و به طور سهوی به مقدسات توهین کرده و در دادگاه متهم به اعدام شده است.سایت های معاند و به اصطلاح حقوق بشری با انتشار عکس هایی از خانواده متهم یاد شده سعی در تحریک احساسات دارند. دویچه وله در این راستا نوشته است؛ دیوان عالی کشور حکم اعدام “ع”، عکاس و فعال شبکه اجتماعی فیس بوک را که به اتهام «سب النبی» محکوم به مرگ شده تأیید کرده است.

اما ماجرای واقعی این فرد از آنجا آغاز می شود که وی- که صفحاتی در فضای مجازی و دارای یک وبلاگ نیز هست- با شکایت خصوصی راهی دادگاه می شود؛ این در حالی است که برای مسائلی همچون توهین به پیامبر و ارتداد نیازی به شکایت خصوصی نیست و دادستان به عنوان مدعی العموم وارد می شود. به گزارش دانا جرم اصلی این فرد، تجاوز به عنف است.پیش از این نیز رسانه های بیگانه و ضد نظام با ورود به پرونده هایی از این دست به دنبال پیش بردن اهداف خود از این طریق بودند؛ نمونه روشن این موضوع را می توان در جریان پرونده م-الف که به بهانه کلاس های آموزشی تجاوز به عنف کرده بود مشاهده کرد.

سرنوشت چاک هیگل در انتظار جان کری است؟

روزنامه کیهان آورده:محافل رسانه ای احتمال می دهند جان کری وزیر خارجه آمریکا نیز به سرنوشت چاک هیگل رئیس پنتاگون دچار شود.روزنامه النهار با اشاره به اعلام استعفای چاک هیگل که تعبیر به برکناری شده، نوشت: چه کنار رفتن چاک هیگل از سمت وزارت دفاع آمریکا استعفا باشد چه این که او را از این سمت برکنار کرده باشند، از حداقل چهار ماه پیش روشن بود که او دیگر نمی تواند در قفس باراک اوباما باقی بماند. قفسی که سوزان رایس آن را اداره می کند و براساس گزارش ها همه امور سیاست خارجی و دفاعی آمریکا را در دست دارد و پشت درهای بسته خود به تنهایی امور را هدایت می کند، در این اتاق فکر بسته، چاک هیگل جایی نداشت!

چند هفته پیش مسئولان پنتاگون به روزنامه نیویورک تایمز فاش کرده بودند که هیگل نامه ای را به رایس فرستاده و در آن نامه از استراتژی آمریکا در سوریه انتقاد کرده و از واشنگتن خواسته است که مواضعش را در قبال حکومت اسد به روشنی توضیح دهد.به گزارش دیپلماسی ایران، النهار سپس می نویسد: در آخر ما مسئولان بسیاری را در محیط پیرامونی رئیس جمهوری اعم از مسئولان سابق و مسئولان فعلی می بینیم که نسبت به سیاستی که اوباما در قبال سوریه در پیش گرفته تردید می کنند و می گویند؛ همین سیاست عامل ایجاد تروریسم و داعش در سوریه شده است. پیش از هیگل، هیلاری کلینتون بود که اوباما را متهم می کرد که سوریه را رها کرده تا خلاء نبود آمریکا را تندروها و گروه های افراطی پر کنند. او از اوباما انتقاد می کرد که به هیچ توصیه ای گوش نمی دهد. به گفته کلینتون رابرت فورد، سفیر آمریکا در سوریه بارها نسبت به این مسئله هشدار داد، اما اوباما توجهی به این هشدارها نکرد. همین توصیه ها را رابرت گیتس و لئون پانه تا نیز کردند، اما رئیس جمهوری آمریکا به آنها نیز توجه نکرد.

النهار می نویسد: آیا ممکن است تصور کنیم روزی همین شیوه دامنگیر افراد دیگری از اعضای کابینه اوباما مثل جان کری شود؟ به خصوص که اخباری به گوش می رسد که می گوید اوباما به این فکر می کند که او را نیز تغییر دهد؟ روشن است هیگل که تنها جمهوریخواه کابینه دموکرات باراک اوباما بود، تصمیم گرفت از آتشفشان اوهام اوباما فرار کند. کسی که همیشه بیش از اوباما فعال بوده و واقعیت ها را در پشت لبخندهای دیپلماتیک پنهان نکرده است!

ابطال بخشنامه محرمانه دولت سابق توسط قوه قضائیه

روزنامه خراسان نوشت:در حالی که وزیر سابق صنعت، معدن و تجارت، در سال ۱۳۹۰ با صدور بخشنامه ای محرمانه به نمایندگی از دولت، برخی اقدامات و تصمیم گیری ها را در حوزه قیمت گذاری جرم تلقی کرده و بر این اساس، برخی دستگاههای اجرایی اقدام به برخورد با متخلفان از این بخشنامه کرده بودند، با شکایت واصله به دستگاه قضایی، این بخشنامه به استناد مغایرت با قانون تعزیرات حکومتی ابطال و طی روزهای اخیر به دولت ابلاغ شده است.

هشدار درباره تکرار یک رویه نادرست در دستگاههای اجرایی

خراسان نوشت:در حالی که بر اساس گزارش کارشناسان یک دستگاه نظارتی، اعلام شده بود که تاکنون مجوز برگزاری چند همایش بین المللی توسط دستگاههای اجرایی، بدون توجه به رعایت سقف ۱۵۰ میلیون تومانی هزینه کرد ادارات دولتی، صادر شده است، بر اساس گزارش جدید این نهاد، یک مسئول ارشد اجرایی در ابلاغیه روزهای اخیر خود، مجوز جدیدی را برای برگزاری یک همایش بین المللی با هزینه کرد ۲۵۰ میلیون تومان صادر کرده است که عدم رعایت مصوبه دولت در این خصوص، قابل تامل به نظر می رسد.

سردار سلیمانی روی جلد نیوزویک

روزنامه ایران نوشت:مجله نیوزویک در جدیدترین شماره خود، عکس سردار قاسم سلیمانی را روی جلد خود با این تیتر چاپ کرد: «ابتدا با امریکا جنگید، الان در حال له کردن داعش است». این هفته نامه امریکایی در گزارشی به نقل از «سازمان عفو بین الملل» از واکنش سریع ایران به اقدامات تروریستی گروه داعش پس از حمله آنها به اربیل و بغداد نوشته و مدعی ارسال تجهیرات و نیروی نظامی از ایران به عراق شده است.

این هفته نامه از سردار سلیمانی به عنوان «متفکر نظامی ایران» و «رهبر سپاه قدس» نام برده که به عنوان فرمانده عالی نظامی ایران در مقاطع استراتژیک ظاهر می شود.

به نوشته نیوزویک، اگرچه معمولاً سردار سلیمانی مخفیانه وارد عمل می شود اما عکسی از حضور وی در میدان جنگ آمرلی خبر داد و پس از آن یک سیاستمدار شیعه عراقی که نمی خواست نامش فاش شود، حضور وی را در بغداد و شمال عراق تأیید کرد و گفت: او با اطلاع دولت عراق به میدان نبرد آمده و مردی باهوش است که فنون جنگ را خوب می داند. گفتنی است عکسی از AP در داخل این گزارش گنجانده شده که زیر آن نوشته شده است: نام قاسم سلیمانی مترادف با پیروزی منسوب به نیروی زمینی عراق در مبارزه با داعش است. به این معنا که پیروزی ارتش عراق در مبارز با داعش با کمک سرار سلیمانی به دست آمده است.

طرح دو فوریتی برای استانی کردن انتخابات مجلس

ایران نوشت:طرح دو فوریتی نمایندگان مجلس برای استانی کردن انتخابات مجلس شورای اسلامی بزودی مطرح می شود. به گزارش ایران این طرح دو فوریتی که امضای حدود ۱۷۰ نماینده را دارد به احتمال زیاد فردا (یکشنبه) در صحن علنی مطرح می شود و با توجه به امضاهای بالای آن انتظار می رود رأی بیاورد. گفته می شود طراحان استانی کردن انتخابات، رایزنی ها و مشورت هایی نیز با اعضای شورای نگهبان داشته و نظر مثبت آنها را نیز گرفته اند. علی لاریجانی رئیس مجلس هم با این طرح موافقت کرده است.

بر اساس این طرح برای انتخاب نمایندگان هر شهرستان کل مردم استان باید رأی بدهند. مثلاً برای انتخاب نمایندگان تهران، کل مردم استان تهران اعم از ورامین و رباط کریم و شهریار و… هم باید رأی دهند. چنانچه مردم شهر تهران هم باید برای انتخاب نماینده ورامین رأی بدهند. گفته می شود این طرح برخی اشکالات نظام انتخاباتی همچون صرف هزینه های زیاد برخی نامزدها را تا حدودی رفع می کند و باعث می شود افرادی نامزد شوند که در کل استان شناخته شده باشند. از سوی دیگر زمینه را برای جدی تر شدن لیست های انتخاباتی در شهرستان ها فراهم می کند و نگاه به احزاب و نقش آفرینی آنها در انتخابات هم زیاد تر می شود. با وجود این برخی ناظران نگرانی هایی را نیز مطرح می کنند از جمله این که زمینه چنین طرحی، وجود سیستم حزبی قوی است. همچنین برخی معتقدند این طرح به مدد یک جناح سیاسی خواهد آمد.

عیادت دو عضو کابینه از نماینده آیت الله سیستانی

روزنامه ایران آورده:به دنبال بستری شدن حجت الاسلام سیدجواد شهرستانی نماینده تام الاختیار آیت الله سیستانی در بیمارستان، وزیر اطلاعات و معاون پارلمانی رئیس جمهوری به صورت جداگانه از وی عیادت کردند. به گزارش جماران، حجت الاسلام سیدمحمود علوی و حجت الاسلام مجید انصاری در این دیدارها با کسب آگاهی از روند درمان و بهبود حجت الاسلام شهرستانی، برای سلامتی وی دعا کردند.

چه کسی پس از سقوط موصل به کمک عراقی ها شتافت

روزنامه جمهوری اسلامی نوشت: هفته نامه نیوزویک در گزارشی از روند تحولات عراق پس از سرنگونی رژیم بعث، نوشت: سردار قاسم سلیمانی کسی است که رهبران نظامی او را فرماندهی عالی و استراتژیک می دانند. نیوزویک افزود: سلیمانی عموماً خود را نشان نمی دهد اما در شهریور ماه گذشته اجازه داد از او در عملیات آمرلی عکس گرفته شود. این پیامی برای غرب بود تا بداند ایران در عراق حاضر است. این هفته نامه آمریکائی ادامه داد: سیاست مداران عراقی درخصوص او می گویند: “او عموماً در بغداد و شمال عراق است و دولت عراق این مسأله را می داند. سلیمانی با هوش است و خودش هم می داند که جنگجوی قابلی است.” عراقی ها معتقدند نباید نگران حضور ایران در عراق بود. دکتر موفق الربیعی، عضو مجلس عراق و مشاور سابق امنیت ملی در این خصوص می گوید: “چه کسی بود که تنها سه روز پس از سقوط موصل به کمک عراقی ها شتافت؟ قطعاً آمریکایی ها نبودند. آنها تازه سه ماه بعد از اقدام به حملات هوایی کردند آن هم زمانی که شهروندان خودشان سر بریده شدند. این درحالی بود که ایرانی ها ظرف یک روز به تقاضاهای دولت مرکزی عراق و همچنین دولت منطقه ای کردستان پاسخ دادند”.

راه حل مذاکرات هسته ای سفر هاشمی رفسنجانی به عربستان

جمهوری اسلامی نوشت: آیت الله وحید خراسانی می گوید راه حل مذاکرات هسته ای سفر آقای هاشمی رفسنجانی به عربستان است. به گزارش شفقنا، طه هاشمی، معاون فرهنگی اجتماعی دانشگاه آزاد اسلامی، در صفحه خود ضمن اشاره به دیدار روز پنجشنبه مسئولین دانشگاه آزاد اسلامی با مراجع عظام تقلید در قم نوشت: حضرت آیت الله وحید خراسانی با توصیه هائی در مورد دانشگاه آزاد اسلامی و تجلیل از مدیریت آقای هاشمی رفسنجانی، نکته ای درباره عدم نتیجه گیری در مذاکرات هسته ای متذکر شدند و گفتند اسراییل و سعودی از نتیجه مطلوب ممانعت کردند و راه قطعی این است که آقای هاشمی به عربستان سفر کند. چند بار تاکید کردند که باید این سفر انجام شود چون تنها شخصیتی که می تواند عربستان را مجاب کند آقای هاشمی است؛ سفر او به نفع جهان اسلام و ایران است. ایشان فرمودند آقای هاشمی را سالیان متمادی است که می شناسم و خاطره ای تعریف کرد که وقتی آقای خمینی آمدند من وقت خواستم که خدمت ایشان برسم فوری وقت دادند و من (آیت الله وحید) به ملاقات ایشان رفتم. آقای وحید ادامه داد که من کنار آقای خمینی نشستم و روبروی ما آقای اشراقی داماد امام(ره) نشسته بود؛ دیدم یک شیخ جوانی آمد و فردی را مطرح کرد و گفت این آقا خوب است والی (استاندار) اصفهان باشد و ایشان قبول کردند. چند دقیقه بعد آمد و فرد دیگری را به آقای خمینی معرفی کرد و گفت این آقا مناسب است استاندار فلان استان باشد؛ باز هم امام تایید کردند. دوباره آمد خدمت امام خمینی و گفت آقای امامی کاشانی مناسب است مسئول مدرسه سپهسالار باشد؛ باز هم امام خمینی قبول کردند. آیت الله وحید ادامه دادند: برای من عجیب بود! پیش خود گفتم این شیخ کیست که رهبر انقلاب اینهمه به او اعتماد دارد و حرفش را می پذیرد! رو کردم به آقای اشراقی و گفتم این شیخ کیست؟ ایشان هم جواب داد ایشان آشیخ اکبر هاشمی رفسنجانی است..”

مسافرانی که هواپیما را هل دادند!

روزنامه قدس به نقل از سایت فرارو نوشت: بعد از آن که سرمای شدید هوا باعث شد که یک هواپیما در فرودگاه یکی از شهرهای سردسیر روسیه نتواند از جایش تکان بخورد، مسافرانش پیاده شدند و هلش دادند تا بتوانند برای پرواز آماده اش کنند!. این هواپیما از فرودگاه شهر ایگارکا راهی شهر کراسنویارسک در سیبری بود، ولی لنت ترمزهای آن به دلیل سرمای شدید هوا یخ زده بودند و خلبان نتوانست هواپیما را از جایش تکان دهد.

زیان انبوه سازان از کسادی بازار مسکن

قدس نوشت: خبرها حاکیست که رکود بازار مسکن در دو سال اخیر، بیشترین زیان را به این بخش وارد کرده است بطوریکه خرید وفروش آپارتمان ها و ملک ها با کاهش شدیدی مواجه شده است. خبرها حاکیست که هم اکنون در شهرهای بزرگ نیز آپارتمان های ساخته شده روی دست انبوه سازان مانده است.

درخواست اوباما از پسر پادشاه سعودی

قدس به نقل از سایت عصر ایران نوشت: رسانه عربی ایلاف به نقل از منابع آگاه نوشت: اوباما از پسر ملک عبدا… پادشاه عربستان سعودی خواسته است ریاض روابط با تهران را عادی کند.

درآمدزایی جدید داعشی ها

روزنامه قدس به نقل از سایت جهان آورده: سازمان مبارزه با مواد مخدر روسیه تأیید کرد که شواهدی وجود دارد که تکفیری های داعش بخشی از درآمد خود را از طریق قاچاق مواد مخدر از افغانستان به اروپا به دست می آورند.

خواهر رهبر کره شمالی پست گرفت

قدس آنلاین نوشت: خواهر کوچک تر کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی، از سوی برادرش صاحب منصبی عالی در کمیته مرکزی حزب کارگر این کشور شد. پیش بینی می شود این انتصاب با هدف تقویت قدرت خانواده در عرصه سیاست کشور صورت گرفته است.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ