صدرنشینی مایلی کهن برای اولین بار در تاریخ؟

0

محمد مایلی کهن در قالب مربی ملی و باشگاهی دو چهره متفاوت داشته و شاید به خاطر همین نکته مهم  بود که امسال هم به آرزویش نرسید.

مایلی کهن بعد از چهارمی جهان با تیم فوتسال با انقلابی که در تیم ملی فوتبال به پا کرد تیم سوم جام ملت های ۹۶ شد،آن هم با یکسری جوان و البته ۶ تایی کردن کره و در هم کوبیدن عربستان که همه اینها در کنار هم کم از قهرمانی آسیا نداشت.

خیلی ها او را آفریننده نسل طلایی  و دوست داشتنی ۹۸ می دانند و شاید به سب همین کار بزرگ باشد که بسیاری ناکامی هایش در مقدماتی جام جهانی فرانسه را از یاد برده اند.

واژه ناکامی اما بعد از خروج حاجی مایلی از نیمکت تیم های ملی تا همین امروز با او بوده و در قامت مربی باشگاهی او در تمام این سال ها مربیشکست خورده ای  بود که به قول بدبین ها  مخالفانش در بردن تیم به دسته پایین تر تخصص دارد.

مایلی کهن در پیکان ،فولاد وگهر دورود چنین سرنوشت محتومی دشت و در سه مقطع سرمربیگری سایپا کار بزرگی با این تیم انجام نداد  تا به خاطر این کارنامه ضعیف همچنان در حسرت رسیدن به بزرگترین آرزوی زندگی فوتبالی اش که سرمربیگری پرسپولیس باشد بماند.

امسال او باز هم به این آرزو نزدیک شد اما نداشتن کارنامه قوی باشگاهی مهمترین دلیل در کنار رفتنش از جمع گزینه های نهایی سرمربیگری پرسپولیس بود.

حتی سرمربیگری او در صبا هم  عجیب می نمود اما سران باشگاه قمی به او  و کارش اعتماد کردند تا حاجی مایلی بعد از نیم فصلی نا امید کننده با گهر لیگ سیزدهم را با تیمی جوان تر و با کیفیت تر شروع کند.او خیلی دیر تیمش را تحویل گرفت،خریدهای فوق العاده ی نداشت و بازی تدارکاتی زیادی هم انجام نداد اما حالا مایلی با شش امتیاز از دو بازی نسبتا دشوار در صدر جدول ایستاده است، بالاتر از مدعیان میلیاردی  و آنهایی که با تمام نیروها و خیلی زودتر از او کارشان را شروع کرده بودند.

ظاهرا این اولین صدرنشینی تاریخ مربیگری باشگاهی مایلی کهن  بوده است  چرا که هر چه فکر می کنیم یادمان نمی آید او در دوران اوج با سایپا هم به صدر تکیه زده باشد اما باید دید این صدرنشینی چقدرماندنی خواهد بود ؛یک هفته یا بیشتر؟

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ