هنرمندی که قلبش با باتری می‌تپد

0

نیما عباسپور -داماد احمدرضا احمدی- در گفت‌وگو با فارس درباره وضعیت جسمی این شاعر پیشکسوت اظهار داشت: آقای احمدی روز چهارشنبه به دلیل مشکلات قلبی و ضربان نامنظم قلب به بیمارستان آتیه منتقل و در بخش سی سی یو بستری شد و در پی تشدید عارضه‌ی قلبی‌ و افت ضربان قلب احمدرضا احمدی پس از آنژیوگرافی، یک باتری موقت در قلبش کار گذاشته شده است و فردا یکشنبه (۱۳ مردادماه) تحت عمل جراحی قرار می‌گیرد و در قلب او یک باتری دائمی کار گذاشته شود.

وی حال احمدرضا احمدی را رضایت بخش توصیف کرد و گفت:‌ ایشان از نظر روحی روحیه خوبی دارند و در هوشیاری کامل به سر می‌برند.

این شاعر و نویسنده‌ پیشکسوت پیش از این نیز بارها به دلیل مشکلات ریوی در بخش post – ccu همین بیمارستان (آتیه) بستری شده بود که خوشبختانه با مراقبت‌های پزشکی بهبود یافت. او البته ۲ بار و به فاصله چندسال متوالی دچار سکته قلبی شده بود و چند بار هم تحت جراحی چشم‌ قرار گرفته است.

احمدرضا احمدی شاعر شناخته شده عرصه ادبیات کودک و نوجوان متولد اردیبهشت ۱۳۱۹ در کرمان است. راه‌اندازی جایزه ادبی طرفه با همکاری نادر ابراهیمی، اسماعیل نوری علاء، مهرداد صمدی، محمدعلی سپانلو، بهرام بیضایی، اکبر رادی، جعفر کوش‌آبادی، مریم جزایری و جمیله دبیری از موارد موجود در کارنامه ادبی اوست. احمدی از سال ۴۹ در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان مشغول به کار شد و به کار جدی در حوزه ادبیات کودک و نوجوان مشغول شد.

آشنایی عمیق احمدرضا احمدی با شعر و ادبیات کهن ایران و شعر نیما دستمایه‌ای شد تا حرکتی کاملاً متفاوت را در شعر معاصر آغاز و پی‌ریزی کند. از بیست سالگی به طور جدی به سرودن شعر پرداخت. وی نخستین مجموعه شعرش را با عنوان طرح در سال ۱۳۴۰ منتشر کرد که توجه بسیاری از شاعران و منتقدان دهه ۴۰ را جلب کرد.

وی همچنین آثاری در ادبیات کودک و نوجوان دارد. در سال ۱۳۷۸ سومین جایزه شعر خبرنگاران با مراسمی متفاوت و خصوصی در خانه احمدرضا احمدی برگزار شد. همان سال کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در مراسم بزرگداشت احمدرضا احمدی، تندیس مداد پرنده را به او اهدا کرد. در سال ۱۳۸۵احمدی به عنوان شاعر برگزیده، پنجمین دوره‌ اهدای جایزه‌ شعر بیژن جلالی انتخاب شد.

احمدرضا احمدی در سال ۱۳۸۸نامزد دریافت جایزه‌ هانس کریستین اندرسن شد. سال گذشته نیز در جشنواره شعر فجر جایزه بهترین مجموعه شعری به وی اعطا شد.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ