رقیب جدید حسن روحانی برای انتخابات ۹۶ + سوابق

0

سیدصادق خرازی دبیرکل حزب ندای ایرانیان به نقد عملکرد سیاسی برخی اصلاح‌طلبان پرداخته و گفته است که اصلاح‌طلبی یک فکر و منش است، نه حزب سیاسی که برخی آن را انحصاری خود بدانند.

صادق خرازی سوابق صادق خرازی بیوگرافی صادق خرازی بیوگرافی سید مسعود خامنه ای

وی در گفت‌وگو با سایت آفتاب ری گفته، کسانی که در این طیف جای دارند دیدگاه‌های مختلفی دارند. یکی معتقد به تعامل با نظام و حکومت است، یکی مخالف آن، یکی خود را در چارچوب نظام و اسلام تعریف می‌کند و یکی چیز دیگر.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب، اصلاحات مدنظر خود را همان حرکت دینی تعریف کرده و گفته است که اصلاح‌طلبی یعنی اصلاح جامعه تحت تعالیم اسلام و این همان مدینه فاضله‌ای است که همه بزرگان و انبیا به دنبال آن بودند.

خرازی افزوده است که اسلام و دین برای اصلاح جامعه و تعالی آن آمده است. تعریف ما از اصلاح‌طلبی این است. به همین خاطر معتقدیم باید در چارچوب نظام اسلامی و در تعامل با حکومت باشیم.

وی واکنش تند چهره‌های اصلاح‌طلب نسبت به تشکل ندا را احساسی و بدون فکر خوانده و گفته است که ندا تازه شکل است و خود را هنوز نشان نداده و به نظر می‌رسد این نظرها و یا مخالفت‌ها عجولانه باشد. باید کمی صبر کرد و بعد از مرور زمان، آن‌ وقت معلوم می‌شود که چه مقدار از این مخالفت‌ها احساسی و چقدر عاقلانه بوده است.

صادق خرازی هدف از راه‌اندازی ندای ایرانیان را ایجاد فرصتی برای جوانان دانسته و تصریح کرده است: هدف ما از راه‌اندازی ندا، متشکل کردن و فرصت دادن به جوان‌هاست که امیدواریم بتوانیم آن را محقق کنیم.

صادق خرازی سوابق صادق خرازی بیوگرافی صادق خرازی بیوگرافی سید مسعود خامنه ای

خرازی در پایان خاطرنشان کرده است که برخی می‌گویند اینکه اکثر شورای مرکزی ندا از فعالان رسانه‌ای اصلاح‌طلب‌اند به این خاطر است که فضای رسانه‌ای برای حضور در انتخابات دوازدهم آماده شود. به قول آمریکایی‌ها هیچ چیز غیرممکن نیست و همه چیز محتمل است، بنابراین احتمال دارد که من هم برای انتخابات ۹۶ بیایم.

سید محمدصادق خرازی سفیر و معاون نمایندهٔ دائم ایران در سازمان ملل متحد (۱۹۸۹ تا ۱۹۹۵) و سفیر ایران در فرانسه (۲۰۰۲ تا ۲۰۰۶) و مشاور ارشد محمد خاتمی در دوران ریاست جمهوری او بوده است. وی در حال حاضر، مدیرمسئول وب‌گاه دیپلماسی ایرانی است.

پدرش آیت‌الله سید محسن خرازی و خواهرش، عروس سید علی خامنه‌ای (همسر مسعود خامنه‌ای) است. عمویش سید کمال خرازی است. او با خانواده زمانی عسگری از خانواده‌های سر شناس سیاسی نیز، نسبت سببی دارد.

زندگی

وی در خانواده‌ای روحانی در ۲ فروردین ۱۳۴۲ هجری خورشیدی در شهر تهران در خانه پدربزرگش که از بازاریان تهران متولد شد.

نوجوانی‌اش در قم گذشت و در مدارس «اوحدی»، «حکیم نظامی» و «دین و دانش» تحصیل کرد، همزمان با وقوع انقلاب ۱۳۵۷ به تهران بازگشت و در بازار تهران سه سالی به تجارت خانه پدربزرگش مشغول کار شد و به تحصیلاتش ادامه داد.

صادق خرازی در دوران جنگ ایران و عراق معاون ستاد تبلیغات جنگ شورای عالی دفاع و عضو شورای عالی پدافند ملی بود.

با روی کار آمدن هاشمی رفسنجانی رئیس جمهور وقت ایران در سال ۱۳۶۸ به عنوان سفیر و معاون نماینده دائم ایران به سازمان ملل متحد در نیویورک رفت و پس از شش سال به ایران بازگشت. در زمان وزارت کمال خرازی به سمت معاون آموزش و پژوهش وزارت امور خارجه ایران منصوب شد و سپس به عنوان سفیر جمهوری اسلامی در پاریس به مدت سه سال و چهار ماه انجام وظیفه کرد.

صادق خرازی به نسخ خطی و تاریخی علاقه وافری دارد و یکی از کلکسیونرهای این آثار می‌باشد.

وی که مدت‌هاست از بیماری سرطان لنفوم رنج می‌برد بارها مورد عمل جراحی در مراکز مختلف درمانی قرار گرفته است.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ